Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest QueenWinther

får ikke jobb, og det er sinnsykt frustrerende. Jeg er lei av å ikke ha noe å gjøre, og jeg vil virkelig ha jobb - søker flere hver dag, har fått hjelp av pappa til søknad og cv, har meldt meg inn i vikarbyrå osv. føler meg .. sykt dum og nyttesløs når ingen svarer på mailene en gang og alt suger skikkelig

får ikke jobb, og det er sinnsykt frustrerende. Jeg er lei av å ikke ha noe å gjøre, og jeg vil virkelig ha jobb - søker flere hver dag, har fått hjelp av pappa til søknad og cv, har meldt meg inn i vikarbyrå osv. føler meg .. sykt dum og nyttesløs når ingen svarer på mailene en gang og alt suger skikkelig

Å få seg jobb i dagens samfunn er overaskende vanskelig. Og de aller fleste gidder ikke svare på søknader engang.

Så det er ikke deg det er noe i veien med! :)

Må bare fortsette å prøve.

Min dagens negative er at jeg fant ut idag at de selger frozen coffee på skolen. Bye bye penger og hallo vektoppgang!

Disponibel saldo: -65.75 :nailbiting:

Heldigvis får jeg lønn i morgen (som kommer til å forsvinne med én gang :p ), har snill samboer og leier av foreldrene mine, men det er jo itj artig å ikke greie ting sjøl... Lånekassa har satt frist på søknaden min 22. september, så det kan fort gå en stund før jeg er på rett kjøl igjen. :(

Annonse

Har selv søkt på mange ulike jobber siste mnd og traff forrige uke på en av de mange søknadene. Idag var det siste fast i intervju-prosessen av i alt tre runder. Hva er negativt med det?

Kort oppsummert: Jeg overser enkelt avdelingsleder som kommer frem og hilser til fordel for person som skal intervjue meg. Det viser seg noen minutter senere at avdelingsleder skal delta på selve intervjuet. Jeg merker raskt at førsteinntrykket til sjefen var ren innertier og at intervjuet ville bli fantastisk..

Jeg fikk servert dette på slutten: "Vel, vi har mange sterke kandidater og vil vurdere nøye fremover. Vi kontakter deg om det skulle være aktuelt med en ansettelse". Finnes det et uttrykk for å bli "friendzoned" av arbeidsgiver?

Gjest QueenWinther
Fikk akkurat melding om at jeg kom inn på klinisk ernæringsfysiolog ved UiO, etter å ha stått som nummer 30 på venteliste i en måned.

Har frem til mandag på å bestemme meg.

What do?

SERIØST

faen så heldig du er ): jeg vil så gjerne inn

"endelig" har jeg noe å skrive i denne tråden. Failet på vekterprøven i dag. 17 deltakere, 3 som failet, og det ble fortløpende ropt opp kursbevis til alle som klarte det. Utrolig flaut. Skjemmes ovenfor arbeidsgiver som har betalt kurset. Forbannet fordi det var en multiple choice-prøve, og ergo får jeg ikke forklart at jeg faktisk vet svaret på et spørsmål som har svært så tolkbare spørsmål. Jeg har for vane å overanalysere en del.

Også er jeg lei meg fordi jeg ikke får begynt med opplæring enda,en må vente minst et par uker før jeg får mulighet til å stryke på nytt igjen.

I det minste hadde jeg godt med aggresjon som hjalp til på treninga etterpå..

"endelig" har jeg noe å skrive i denne tråden. Failet på vekterprøven i dag. 17 deltakere, 3 som failet, og det ble fortløpende ropt opp kursbevis til alle som klarte det. Utrolig flaut. Skjemmes ovenfor arbeidsgiver som har betalt kurset. Forbannet fordi det var en multiple choice-prøve, og ergo får jeg ikke forklart at jeg faktisk vet svaret på et spørsmål som har svært så tolkbare spørsmål. Jeg har for vane å overanalysere en del.

Også er jeg lei meg fordi jeg ikke får begynt med opplæring enda,en må vente minst et par uker før jeg får mulighet til å stryke på nytt igjen.

I det minste hadde jeg godt med aggresjon som hjalp til på treninga etterpå..

Jeg har full forståelse for at det er kjempe kjedelig, leit og utrolig frustrerende. Men, det er klart at du ikke "må vente et par uker til å stryke igjen". Du kommer til å klare det. Ift arbeidsgiver, så er du uansett ikke den første som stryker. Hvis du har behov for å lette på trykket, så hvorfor ikke snakke med arbeidsgiver? Arbeidsgiver har nok en større forståelse enn du tror (y) Lykke til neste gang!

Annonse

Pros/cons?

Vet ikke.

Pros Efys

Bedre betalt(tror jeg)

Muligheter til å hjelpe andre.

Bedre arbeidstider/bedre arbeidsmengde

Muligheten til å lære mer om kosthold og helse.

Får forhåpentligvis bruke kokkelærdommen/kokkeskillzene mine til _noe_, når jeg er ferdig.

Tror det er flere muligheter(jobbe på sykehus, jobbe med forskning, jobbe opp mot forskjellige menneskegrupper med forskjellige kostholdsbehov)

Cons Efys

Etterhvert mye pugg og tungt studium, spesiellt når man nærmer seg cellebiologi,immunforsvaret og genregulering og denslags

Vetikke.

Pros Lærer

Jeg tror(?) det er en (relativt) mindre krevende utdanning enn Efys.

2 Måneder sommerferie pga avspasering for resten av året

Man får gi yngre en god faglig start.

Man får jobbe med unge og formbare mennesker.

Cons Lærer

Mye jobb

Dårligere betalt

Antakeligvis færre muligheter(jobb på vgs eller u-skole)

Fikk akkurat melding om at jeg kom inn på klinisk ernæringsfysiolog ved UiO, etter å ha stått som nummer 30 på venteliste i en måned.

Har frem til mandag på å bestemme meg.

What do?

Hvis det var førstevalget ditt, ville jeg gått for det... du kan godt komme til å angre at du ikke tok muligheten da den bød seg.

Hvis ønsket om å bli lærer blir sterkere/er der fortsatt, så er jo ikke løpet kjørt. Du kan sikkert bli lærer (biologi feks) med ernæringsfys. utdanning (+ppu), men du kan ikke bli det motsatte med lærerutdanning :p

Jeg skal bli siv-ing, men planlegger ppu etter det. Det var ikke akkurat det jeg så for meg da jeg begynte å studere (kjemiske reaksjoner! Labfrakk! Flytende nitrogen!) men sånn har det blitt. :p så man er ikke helt låst :)

Hvis det eneste negative er at studiet er tungt synes jeg du burde kjøre på. Alt som er verdt å jobbe for er tungt!

Har tenkt i ganske så like baner selv og:) Skal ta en kjapp tur innom i morgen og se how they do it, og så tenker jeg vi tar det derifra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...