Gå til innhold

Dagens negative


Tuba

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

sympatiliker

unge frøken, ta det med ro, noen ganger må man søke mange plasser for å få napp. et tips til neste år(om du skal søke sommerjobb) start søkingen i begynnelsen av april- da blir mange jobber lagt ut :)

Årets "tabbe" var at jeg søkte på drømmejobben, som ikke hadde søknadsfrist før i slutten av mars, og de kontaktet ikke folk før uti april. Naiv og godtroende som jeg var søkte jeg ikke på noe annet i mellomtida, i tilfelle jeg i ettertid skulle til tilbydd denne drømmejobben. Desverre fikk jeg ikke drømmejobben, og fant ikke det ut før i slutten av april...

Men takk for sympatien likevel :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årets "tabbe" var at jeg søkte på drømmejobben, som ikke hadde søknadsfrist før i slutten av mars, og de kontaktet ikke folk før uti april. Naiv og godtroende som jeg var søkte jeg ikke på noe annet i mellomtida, i tilfelle jeg i ettertid skulle til tilbydd denne drømmejobben. Desverre fikk jeg ikke drømmejobben, og fant ikke det ut før i slutten av april...

Men takk for sympatien likevel :/

du får en sympatiklem i tilleg :D

sånt skjer desverre, det er umulig å vite hva arbeidsøkeren leter etter. Men se det på denne måten også- Nå har du erfart hvordan arbeidslivet er- dermed søker du på flere plasser samtidig neste gang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får en sympatiklem i tilleg :D

sånt skjer desverre, det er umulig å vite hva arbeidsøkeren leter etter. Men se det på denne måten også- Nå har du erfart hvordan arbeidslivet er- dermed søker du på flere plasser samtidig neste gang:)

Det er bare så kjedelig at enkelte erfaringer må være så dyrekjøpte! Neste år, da VET jeg at jeg stiller sterkere, generelt, for da har jeg sannsynligvis en utdanning å briefe med, og da vil jeg være kvalifisert til å kunne søke på mer, og ikke trenge å søke på sommerjobb, men en vanlig jobb :D Så litt sympati hjalp på humøret altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bare så kjedelig at enkelte erfaringer må være så dyrekjøpte! Neste år, da VET jeg at jeg stiller sterkere, generelt, for da har jeg sannsynligvis en utdanning å briefe med, og da vil jeg være kvalifisert til å kunne søke på mer, og ikke trenge å søke på sommerjobb, men en vanlig jobb :D Så litt sympati hjalp på humøret altså!

Søk på mye, og stillinger som egentlig ikke er så aktuelt for deg.

Jeg søker ofte på stillinger jeg er underkvalifisert til og. Ett av de beste tipsene jeg noen gang har fått, var da gamlesjefen min sa til meg at jeg bare måtte søke mens jeg var i jobb. "En av de beste erfaringene og treningene du kan få, er å gå på jobbintervjuer. Den dagen du faktisk blir kalt inn til en jobb du vil ha, vet du hva du skal si, og går ikke på smellene".

Anyhow, ble kalt inn til en av de overambisiøse søknadene mine, og endte etter 3 intervjurunder med å få jobben :)

Så bare søk, er ennå ikke for sent. Plutselig dukker det opp en ny jobb, som er enda mer drømmejobb, som du får :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk på mye, og stillinger som egentlig ikke er så aktuelt for deg.

Jeg søker ofte på stillinger jeg er underkvalifisert til og. Ett av de beste tipsene jeg noen gang har fått, var da gamlesjefen min sa til meg at jeg bare måtte søke mens jeg var i jobb. "En av de beste erfaringene og treningene du kan få, er å gå på jobbintervjuer. Den dagen du faktisk blir kalt inn til en jobb du vil ha, vet du hva du skal si, og går ikke på smellene".

Anyhow, ble kalt inn til en av de overambisiøse søknadene mine, og endte etter 3 intervjurunder med å få jobben :)

Så bare søk, er ennå ikke for sent. Plutselig dukker det opp en ny jobb, som er enda mer drømmejobb, som du får :D

Takk for tipset! Søker på det jeg kan nå, men sommerjobbene er begrenset, så vi får se. Neste år skal jeg benytte meg av tipsene, satser på å kapre noe bra, skal søke på masse rart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fortuity.

Jeg innså nettopp hvor tørr humoren min er.

Etter å ha lest Tonje_86 sitt ønske om at vannet skulle fordufte, så tenkte jeg at "Hei, tenk så kult det hadde vært dersom hun benyttet seg av et aldri så lite ordspill og skrev 'fordamper' istedet!", og så lo jeg høyt, godt og lenge for meg selv.

Og nå.. Nå skammer jeg meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innså nettopp hvor tørr humoren min er.

Etter å ha lest Tonje_86 sitt ønske om at vannet skulle fordufte, så tenkte jeg at "Hei, tenk så kult det hadde vært dersom hun benyttet seg av et aldri så lite ordspill og skrev 'fordamper' istedet!", og så lo jeg høyt, godt og lenge for meg selv.

Og nå.. Nå skammer jeg meg.

Da vil jeg si at humoren din først var søkkvåt, tørrere med økende temperatur. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...