Gå til innhold

Dagens negative


Tuba

Anbefalte innlegg

Lite mat i dag fordi jeg har treningsfri. De 300 kaloriene mindre merkes! Ellers så synes jeg det er stress å få i meg nok proteiner pga forholdsvis høy kroppsvekt. Målet er jo å ligge på 2g per kroppsvekt, men kommer sjelden over 1,85g per kg. Har for lite kalorier å gå på til at det går greit å få til.

Ellers så skal jeg på nevrologisk undersøkelse i dag, og vet egentlig ikke hva jeg skal. Jeg skal i hvertfall ikke på MR. Altså, jeg vet jo hva som er galt og hva som skjer fremover, så jeg er litt usikker på hva de skal med meg. :confused:

Dessuten var Cookies and Cream questbaren veldig skuffende. Smakte enkelt og greit litt rart…

Det holder vel med 2 x idealvekt? Eller hvor leste jeg det? Fill in, den som kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som bro-science… Her på fitnessbloggen stod det i hvertfall 1,4-2g per kg kroppsvekt, og det er vell ca. det Børge Fagerli anbefaler også. Link: http://fitnessbloggen.no/optimalt-proteininntak/

I følge artikkelen du selv linker til ligger du jo innenfor 1,4-2 g per kg kroppsvekt, så hvorfor stresser du med at du "bare" får i deg 1,85 g per kg kroppsvekt? :)

Dessuten, handler ikke artikkelen om muskelbygging?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge artikkelen du selv linker til ligger du jo innenfor 1,4-2 g per kg kroppsvekt, så hvorfor stresser du med at du "bare" får i deg 1,85 g per kg kroppsvekt? :)

Fordi jeg stresser med å få i meg 1,4g per kg kv også. Ser jeg formulerte meg litt rart, men mente at jeg maksimalt klarer å komme opp i 1,85g :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som bro-science… Her på fitnessbloggen stod det i hvertfall 1,4-2g per kg kroppsvekt. Link: http://fitnessbloggen.no/optimalt-proteininntak/

Hm ja men jeg mener jeg leste det i en PSMF-artikkel en gang, eller så var det i en diskusjon.

Det eneste jeg fant var:

"2. Lav fettprosent

Jo mindre fett du har på kroppen, jo mer protein behøver du for å forhindre tap av muskelmasse på diett (3, 6). Mens når kroppen din har masse fett å ta av, er det mindre sannsynlig at muskelmasse forsvinner. Overvektige kan eksempelvis opprettholde muskelmassen mens de inntar 800 kcal om dagen, så fremt de får i seg cirka 1,2 gram protein/kg kroppsvekt og trener styrke (26)."

Poenget var, tror ikke du trenger å stresse så voldsomt på at du ikke når 2g x kroppsvekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm ja men jeg mener jeg leste det i en PSMF-artikkel en gang, eller så var det i en diskusjon.

Det eneste jeg fant var:

"2. Lav fettprosent

Jo mindre fett du har på kroppen, jo mer protein behøver du for å forhindre tap av muskelmasse på diett (3, 6). Mens når kroppen din har masse fett å ta av, er det mindre sannsynlig at muskelmasse forsvinner. Overvektige kan eksempelvis opprettholde muskelmassen mens de inntar 800 kcal om dagen, så fremt de får i seg cirka 1,2 gram protein/kg kroppsvekt og trener styrke (26)."

Poenget var, tror ikke du trenger å stresse så voldsomt på at du ikke når 2g x kroppsvekt :)

Jeg prøver å bygge muskler, så da trenger jeg så mye proteiner som mulig, og da helst opp mot 2g. Spesiellt siden jeg ligger i underskudd på kalorier og trener 5 ganger i uken er det viktig. En skal jo helst ha mer proteiner enn vanlig når en ligger i underskudd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å bygge muskler, så da trenger jeg så mye proteiner som mulig, og da helst opp mot 2g. Spesiellt siden jeg ligger i underskudd på kalorier og trener 5 ganger i uken er det viktig. En skal jo helst ha mer proteiner enn vanlig når en ligger i underskudd

Whatever, det var kun ment positivt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg ikke klarer å holde ut mer enn 45 minutter bak rattet før smertene tar overhånd.

Sporete veier, vannplaning, regn og slafs.

Folk som er dårlig forberedt: At modern ikke har funnet ut av hvor hun skal i MR, og ikke klarer å finne ut av det når hun faktisk sjekker. At jeg nærmest må dra henne etter meg for at hun ikke skal gå seg bort.

Ah, irritasjonsnivået er høyt i dag. Så høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer hjem fra en lang og tung skoledag. Har fått med mors hjemmelagde kjøttkaker, koker poteter og alt er bra. Setter meg ned og slår på tven, mens jeg nyter en herlig middag. Har spist halvparten, da hører jeg en merkelig lyd. Hva kan det vere? Joda, naboen skal ha seg en runde bangbang midt i middaggen min. Det er greit jeg hører de om kvelden, men faen, midt i middagen det går ikke! :cry::cry:

Bor i hybelhus, og her er ikke akkuratt lydtett, men når de peiser på så hører man både henne og til tider sengen. Ikke direkte hyggelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At jeg ikke klarer å holde ut mer enn 45 minutter bak rattet før smertene tar overhånd.

Sporete veier, vannplaning, regn og slafs.

Folk som er dårlig forberedt: At modern ikke har funnet ut av hvor hun skal i MR, og ikke klarer å finne ut av det når hun faktisk sjekker. At jeg nærmest må dra henne etter meg for at hun ikke skal gå seg bort.

Ah, irritasjonsnivået er høyt i dag. Så høyt.

Legger til litt mer, jeg.

Fikk ikke klagd/reklamert på five finger'sa fordi jeg ikke har kvitteringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en person jeg IKKE ville møte på treningssenteret, rett etter jeg hadde varmet opp og gjort første øvelsen ferdig. Måtte bare gå hjem. Enkelte personer trigger angsten min, og det er så jævlig :( Hadde gledet meg i hele dag til å trene ...

Nå vet ikke jeg hele historien her, men det handler om å "face your fears". Ikke la den personen stå i veien for det du vil! En viktig egenskap som er viktig å lære seg! :) Ha en god dag videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hele historien her, men det handler om å "face your fears". Ikke la den personen stå i veien for det du vil! En viktig egenskap som er viktig å lære seg! :) Ha en god dag videre

Ja, men bare å komme seg på trening er noe av det vanskeligste jeg gjør for tiden. Faen og :( Får vente en times tid og se om jeg tør å gå tilbake. H*n kan umulig være der hele kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...