Gå til innhold

Dagens negative


Tuba

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

(Gårs-)dagens negative. Dro på Sunkost for å handle proteinpulver og div. som var annonsert som -40%. Ingen priser var røde eller markert på noe vis, så jeg antok at det var 40% avslag av prisen på lappen. Men neeeeida, det var visst allerede tilbudsprisen. Fant det ut i kassa, når alt kostet så mistenksomt mye mer enn hva jeg hadde regnet ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Å ikke få bestemme når en vil legge seg... Stakkars mennesker.

De får bestemme når de skal legge seg, men som du sikkert forestår så er ikke de kognitive evnene til en dement så gode. De får legge seg når de vil, en pleier å legge seg ofte så sent som 3-4, og han må passes godt på, for han glemmer hvor rommet hans er og går på andres rom. Dersom det da i tillegg er en dame som kranglet og bråker om at han må legge seg før henne, så kan du sikkert forstå at det ikke er ideelt. Det kan lett ende i at de blir aggressive mot hverandre.

Tror du har lite erfaring med demente mennesker som trenger tilsyn konstant. Send meg gjerne en melding om du vil at jeg skal utdype mer. Ingenting er viktigere for meg enn at jeg gjør en bra jobb og gjør dagene/nettene til pasientene mine så bra som mulig. Jeg bryr meg mye om de(også deres rettigheter til å bestemme over seg selv, så lenge det ikke går utover andre pasienter eller dem selv).

(Kommentaren var skrevet med et glimt i øyet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De får bestemme når de skal legge seg, men som du sikkert forestår så er ikke de kognitive evnene til en dement så gode. De får legge seg når de vil, en pleier å legge seg ofte så sent som 3-4, og han må passes godt på, for han glemmer hvor rommet hans er og går på andres rom. Dersom det da i tillegg er en dame som kranglet og bråker om at han må legge seg før henne, så kan du sikkert forstå at det ikke er ideelt. Det kan lett ende i at de blir aggressive mot hverandre.

Tror du har lite erfaring med demente mennesker som trenger tilsyn konstant. Send meg gjerne en melding om du vil at jeg skal utdype mer. Ingenting er viktigere for meg enn at jeg gjør en bra jobb og gjør dagene/nettene til pasientene mine så bra som mulig. Jeg bryr meg mye om de(også deres rettigheter til å bestemme over seg selv, så lenge det ikke går utover andre pasienter eller dem selv).

(Kommentaren var skrevet med et glimt i øyet)

Det er vel heller motsatt, jeg har desverre en hel del erfaring med demens. 3 av mine besteforeldre var demente i mange år før de døde. Er i tillegg utdannet vernepleier og har jobbet 6 mnd på dementavdeling. Det var ikke ment som direkte kritikk til deg, men jeg ser jo nå at kommentaren min kan tolkes i den retning, det beklager jeg. Blir bare så jævlig trist av å tenke på institusjonslivet og demens. Det er desverre ikke like bra alle steder, og denne gruppen blir utsatt for mye unødvendig tvang i større eller mindre grad, til tross for at lovverket sier noe annet. Det høres ut som om avdelingen "din" er av de bedre, og holdningene dine er det nok heller ikke noe i veien med. Så igjen, jeg beklager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...