Gå til innhold

Dagens negative


Tuba

Anbefalte innlegg

Det er vel heller motsatt, jeg har desverre en hel del erfaring med demens. 3 av mine besteforeldre var demente i mange år før de døde. Er i tillegg utdannet vernepleier og har jobbet 6 mnd på dementavdeling. Det var ikke ment som direkte kritikk til deg, men jeg ser jo nå at kommentaren min kan tolkes i den retning, det beklager jeg. Blir bare så jævlig trist av å tenke på institusjonslivet og demens. Det er desverre ikke like bra alle steder, og denne gruppen blir utsatt for mye unødvendig tvang i større eller mindre grad, til tross for at lovverket sier noe annet. Det høres ut som om avdelingen "din" er av de bedre, og holdningene dine er det nok heller ikke noe i veien med. Så igjen, jeg beklager!

Jeg ble nok litt i overkant engasjert selv, det er bare så viktig for meg at ikke folk tror at jeg gjør en dårlig jobb, for jeg bryr meg virkelig. :)

Jeg synes også det er trist, og ofte vanskelig, å jobbe på dementavdeling. Men jeg gjør en ganske stor innsats for at de skal få en bedre dag enn de ville fått ellers, og det er utrolig fint å se hvordan man kan bedre ett menneskes dag så pass mye om man gjør det lille ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...