Gå til innhold

Fitnessbloggens raskeste løper!?


Ulrik

Anbefalte innlegg

Hey!

Har en challenge til alle her inne som liker å løpe:

Vi må kåre fitnessbloggens beste løper! Og da syns jeg vi skal gjøre det på den gode gameldagse måten: Vi løper om det. Ikke no fancy copy/paste fra en app med et løp du hadde for noen måneder siden på en random distanse, men at vi møtes en svær gjeng og løper.

Foreslår at vi gjør det i våres, etter snøen er borte. (Litt som motivasjon til å løpe også i vinterhalvåret)

Dato: Vi blir enige

Distanse: Vi blir enige

Hvor: Vi blir enige (Oslo en plass tho)

Liste over påmeldte:

Ulrik

@Stine smurfine

@Ole-Mats Moskvil

Thess

@Fribbern

@Citius

Regner med at ALLE som logger løpeøkter og de som kommer til å logge løpeøkter signer seg på. Blir morro ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja!

Kan skotøy være valgfritt? Dersom min foreløpige teori om at jeg løper fortere i fivefingers enn vanlige sko stemmer, trenger jeg all hjelp jeg kan få om jeg skal holde tritt med den gjengen her. Regner med at Thess slår alle.

Nei, skotøy er bunnet. Alle må ha på seg Nike überultrasupport-for-extreme-hardcore-running-and-super-support-support'14 som kommer ut to dager før løpet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med tanke på at jeg er på minussiden hva eksplosive fibre i kroppen angår, håper jeg på distanse >1km. Egentling også >3km.

Men om oppslutningen er stor og ønskene varierte, er det sikkert ingenting i veien for å kjøre både kortere og lengre, og kanskje vi får en overall-vinner også.

Juliaa, snoket litt i loggen din for en tid tilbake (strandbilder var sååå fristende!), og har ikke du prøvd deg på noe maratondistanser da? Da er du per def ikke elendig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at jeg er på minussiden hva eksplosive fibre i kroppen angår, håper jeg på distanse >1km. Egentling også >3km.

Men om oppslutningen er stor og ønskene varierte, er det sikkert ingenting i veien for å kjøre både kortere og lengre, og kanskje vi får en overall-vinner også.

Juliaa, snoket litt i loggen din for en tid tilbake (strandbilder var sååå fristende!), og har ikke du prøvd deg på noe maratondistanser da? Da er du per def ikke elendig ;)

Jepp, det går jo an å ha flere distanser. For min del kan jeg godt løpe både f.eks. 100m og 10 000m på samme dag, er bare moro det!

Ja, har løpt noen maraton (dog bare et konkurransemaraton), men er ikke noe flink til det av den grunn. Tror faktisk jeg brukte like lang tid som en av deltakerne i The Biggest Loser :cool:, og med tanke på hvor avgjørende vekt er i langdistanseløping sier det jo sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenkte i hovedsak litt lengre....type 10km.

Men er fullt mulig å ha 2 eller til og med 3 distanser:

- Sprint 60-400m

- Mellom 3km

- Lang 10km

Styns forøvrig også vi burde finne en rute å løpe hvertfall om vi skal kjøre 3km+. Blir for trist å skulle løpe 10km rundt en 400m bane når det skal være en sosial og morsom happening syns jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er cardiobøy inkludert som en av øvelsene?

Da dør jeg i alle fall :p Men nei, cardiobøy går ikke på sentrale faktorer mht utholdenhet, men rett og slett på lokal muskulær utholdenhet. Grunnen til at du blir andpusten og får høy puls av høyrep på bøy er fordi muskelen lokalt registerer at det er for lite O2 og for mye CO2 akkurat i den muskelen, og gir derfor beskjed om å øke resp.frekvens og HR. Men kroppen som en helhet har absolutt ikke noe mangel av O2 eller overskudd av CO2.

(og der fikk jeg lurt inn noe jeg har klødd etter å nevne i mange tråder.. :p)

Forresten er det vel en tråd om cardiobøy allerede, den med 10x10x100kg eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da dør jeg i alle fall :p Men nei, cardiobøy går ikke på sentrale faktorer mht utholdenhet, men rett og slett på lokal muskulær utholdenhet. Grunnen til at du blir andpusten og får høy puls av høyrep på bøy er fordi muskelen lokalt registerer at det er for lite O2 og for mye CO2 akkurat i den muskelen, og gir derfor beskjed om å øke resp.frekvens og HR. Men kroppen som en helhet har absolutt ikke noe mangel av O2 eller overskudd av CO2.

(og der fikk jeg lurt inn noe jeg har klødd etter å nevne i mange tråder.. :p)

Forresten er det vel en tråd om cardiobøy allerede, den med 10x10x100kg eller noe?

Hæ? Jeg bare løfter ting, jeg.

[ATTACH]121815[/ATTACH]

post-25672-14440959040361_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...