Gå til innhold

Xocai - en stygg historie om norsk sjokolademafia


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

huff.. Kynisk og slem Verden. bra du deler dette Vegard saa faar vi bare haape at salget av denne sjokoladen blir NULL i norge og omegn,.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

L to the O to the L again

Minner meg skremmende mye om responsen til ei jeg diskuterte dette med (som jeg forresten så i dag tilfeldigvis, hadde satt en forbanna bumper-sticker på bilen sin "Jeg spiser sunn sjokolade - gjør du? Xocai blablabla")

Hun hadde den klassiske problemstillingen - stramme opp, men ville ikke høre på meg fordi det jeg drev med ift henne kunne ikke sammenlignes og proteinpulveret jeg brukte var fullt av steroider ift xocai sitt..

Prøvde å forklare henne dette ang næringsinnhold og energibalanse ift å gå ned i vekt/stramme opp - men det var visst ikke viktig, fordi sjokoladen var jo sunn:confused:

Regla endte med at hu ble forbanna, men i senere tid (da jeg hadde vært på diett en stund, samt vunnet sandefjord open) var hun veldig nysgjerrig på hva jeg gjorde for å komme i form - "jeg trodde vi hadde denne samtalen for et par uker siden? Jeg har iaf ikke spist noen jævla sjokolade"

Dummere dame har jeg aldri vært borti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er prinsippet bak all MLM-markedsføring, spesielt av kosttilskudd, selv om dette også egentlig kan anses som et rent pyramidespill. Man får folk til å kjøpe seg inn i "rettigheten" til å selge sjokolade til 900 kroner boksen, og deretter er din suksess avhengig av hvor mange under deg du klarer å lure. Litt som Herbalife et al. med andre ord. Det er ikke så farlig om du forholder deg til god forretningsskikk eller markedsføringsprinsipper, her skal det bare selges, selges, selges. Når produktene pushes av folk som gjerne ikke har særlig mer kunnskaper om kosthold og næringsstoffer enn mat og helse fra barneskolen, blir resultatet ekstra moro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da finnes en grense vi kan trekke, der vi lar idioter være idioter, man kan ikke redde hele verden fra ignoranse og latskap. Ihvertfall ikke med det første.

Det er jo ikke det denne saken handler om i det hele tatt. Det handler om at disse svindlerne går hen og truer familiene til folk som kritiserer dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da finnes en grense vi kan trekke, der vi lar idioter være idioter, man kan ikke redde hele verden fra ignoranse og latskap. Ihvertfall ikke med det første.

Store deler av verden trodde røyking var bra også. Å endre oppfattelsen til en stor gruppering mennesker tar lang tid, men er ikke umulig, og vi gjør det med å være konsistente ( vet ikke om det er et norsk ord engang, tok meg friheten til å låne litt engelsk om ikke :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er tull. Morfar sa at alle visste det - det skal jo litt til å ikke forstå at man hoster og får dårlig helse på grunn av røykingen. Han røkte selv i mange år, men sluttet vel på 70-tallet.

I stand corected. Men poenget er det samme, en kan endre folks oppfatning:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke at det blir fremhevet her at Stevia er usunt da, men ellers er jo firmaet forjævlig.

Enkelte steviatyper kan skape helseproblemer, det står det på flaskene. Men ellers har artikkelen blitt lagt til enfotnote hvor det står at stevia nå er tillatt, ettersom artikkelen er fra lenge før lovendringen.

http://www.dagbladet.no/2012/06/27/nyheter/sjokolademafia/innenriks/blogg/22296708/

Skjønner ikke at ikke denne "Morten" anmelder Sjokoservice Norge for trusler, brudd på personvern og det som verre er. Å legge ut bilder og adresser til familien hans er LANGT, meget langt over streken,og hadde dette skjedd meg hadde de fått både anmeldelse og ett søksmål herfra til evigheten som ville sendt hele firmafaenskapet i kne. Jeg hadde blitt å gått i alt av media med alt av korrespondanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...