Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

For det første hadde jeg ikke spist og drukket meg feit gjennom barndommen.

For å rette på det begynte jeg å jogge ganske mye, men trente for lite styrke. Jeg ble 20 kg lettere på et år, men tynnfeit og svak.

Så begynte jeg å fokusere mer på styrke, men i likhet med mange nybegynnere med altfor lite fokus på bein og litt mye fokus på biceps curl.

Kort oppsummert: Markløft og knebøy fra dag én med et mer proteinrikt kosthold.

Annonse

Jeg ville ha begynt mange år tidligere! Er ikke noe jeg vil rette på siden jeg leste meg opp ganske bra før jeg begynte :thumbsup: Det er også noe jeg vil anbefale nybegynnere å gjøre.. Ikke bare gjør ting fordi du "leste det på nettet", vær litt kritisk og vit HVA som er dårlig/bra med det :)

Annonse

Fått tak i en PT som kunne fortalt meg det RIKTIGE om kosthold, og lært meg å trene B A S I C i stedet for det jeg ble rådet til å trene: Concentration curls, leg extension, flyes, osv osv. Er det rart jeg ikke vokste :p...Og er det rart at jeg etter kort tid ble hardt angrepet av kukerundtsyndromet. Nå er jeg heldigvis immun mot den, been there done that..

Jeg ville unngått de tre-fire (!) drittårene med PT-program og masse maskinøvelser. Ville satt meg mer inn i treningen. Bare trente før, ante ikke hva jeg gjorde, og spiste altfor lite med NULL fokus på kosthold. Ville også nedjustert utholdenhetstreningen og de x antall timene på mølla. Hindret vektoppgang for en som ville bli litt større.

Jeg ville ha latt være å "spinne meg ihjel" og trene så mye kondisjon som jeg hadde tid og energi til hver dag :thumbsdown:

Hadde heller ikke kastet bort tiden på 3 bodypump timer i uken.

Åhhh hadde jeg bare visst det jeg vet nå for 10 år siden.. sukk.. :(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...