Gå til innhold

Dagens Glade


Tor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg sendte inn et leserinnlegg til lokalavisen om mobbing og hvor dårlig skolen er på å gjøre noe med det og litt om min historie om mobbing, og idag fikk jeg en telefon fra de om at de vil gjerne ha meg til et intervju på mandag så de kan få litt mer informasjon om meg og min historie, og det er nesten helt sikkert at de vil publisere en artikkel. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte inn et leserinnlegg til lokalavisen om mobbing og hvor dårlig skolen er på å gjøre noe med det og litt om min historie om mobbing, og idag fikk jeg en telefon fra de om at de vil gjerne ha meg til et intervju på mandag så de kan få litt mer informasjon om meg og min historie, og det er nesten helt sikkert at de vil publisere en artikkel. :D

Jeg poster en "dagens glade" etter å ha lest den eventuelle artikkelen om du fremmer litt mer reflekterte tanker omkring lærer/foresatt/samfunn i artikkelen ( vs gårsdagens facebookstatus som utelukkende tok for seg hvor grusomme lærerne var).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg poster en "dagens glade" etter å ha lest den eventuelle artikkelen om du fremmer litt mer reflekterte tanker omkring lærer/foresatt/samfunn i artikkelen ( vs gårsdagens facebookstatus som utelukkende tok for seg hvor grusomme lærerne var).

https://www.facebook.com/sondre.aalbotsjord/posts/10201030115985109?comment_id=5114196&offset=0&total_comments=12&notif_t=feed_comment

Det at du føler deg støtt er jo egentlig en selvfølge. Men så handler det faktisk ikke primært om lærerne, men om de elevene som aldri får den hjelpen de trenger. Jeg angriper skolesystemet og måten enkelte lærere er på. Jeg kan snakke for tusenvis av mobbeofre når jeg sier at lærerne ikke gjør jobben sin når de lar andre barn bli mobbet.

Synes ikke generalisering i dette tilfellet er feil, fordi det finnes så og si på hver skole i hele landet lærere som trenger å forbedre seg på akkurat dette feltet. Det er selvfølgelig ikke alt lærere kan gjøre, men det finnes mye skolesystemet vil gjøre. Det handler ikke om at lærerne er dårlige, for all del så kan de være verdens beste i å lære matte eller engelsk men når det kommer til å forebygge mobbing så har lærere en god del å lære.

Du svarte jo heller ikke igår på statusen min, så om du vil diskutere så bare å kommentere der. Jeg satt det på spissen for å få fram poenget mitt og mange kjente seg tydligvis igjen.

Når barna er på skolen, så er det skolens ansvar å passe på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens glade var at jeg måtte til tannlegen (sinnsykt tannlegeskrekk på grunn av at jeg først fant ut om vidundermiddelet bedøvelse først i fjor da jeg endelig hadde klart å manne meg opp til og ta en sprøyte istedet for å lide meg igjennom borring hver gang jeg har hatt hull hele livet). Håpte og ba om at jeg ikke hadde hull, men joda, ett hull oppe og ett stort nede. Jeg gråt en skvett inni meg da jeg fikk en ny time der borringen skal ta sted. Etterpå kom jeg hjem og skulle trøstespise den gode isen jeg så i fryseren, men den var på mystisk vis forsvunnet da jeg skulle ha den. Da ble det heller ingen is..

Reddet meg fra noen kcal og dro heller på trening og tok en skikkelig kondisjonsøkt og intervaller. Kanskje en grei dag likevel (n) (?)

Skal jeg gå vekk fra ironien skal jeg nok finne en bitteliten dagens glade. Jeg fikk post i dag. Mitt nye mobildeksel som jeg syntes var utrolig kult!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

https://www.facebook.com/sondre.aalbotsjord/posts/10201030115985109?comment_id=5114196&offset=0&total_comments=12&notif_t=feed_comment

Det at du føler deg støtt er jo egentlig en selvfølge. Men så handler det faktisk ikke primært om lærerne, men om de elevene som aldri får den hjelpen de trenger. Jeg angriper skolesystemet og måten enkelte lærere er på. Jeg kan snakke for tusenvis av mobbeofre når jeg sier at lærerne ikke gjør jobben sin når de lar andre barn bli mobbet.

Synes ikke generalisering i dette tilfellet er feil, fordi det finnes så og si på hver skole i hele landet lærere som trenger å forbedre seg på akkurat dette feltet. Det er selvfølgelig ikke alt lærere kan gjøre, men det finnes mye skolesystemet vil gjøre. Det handler ikke om at lærerne er dårlige, for all del så kan de være verdens beste i å lære matte eller engelsk men når det kommer til å forebygge mobbing så har lærere en god del å lære.

Du svarte jo heller ikke igår på statusen min, så om du vil diskutere så bare å kommentere der. Jeg satt det på spissen for å få fram poenget mitt og mange kjente seg tydligvis igjen.

Når barna er på skolen, så er det skolens ansvar å passe på dem.

Støtter denne 100%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...