Gå til innhold

Hva har dere i frontbøy? dype selvsagt


BROrilla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da har du mg hvertfall:) hehe.

Gi meg par månder! hehe

Værsågod! Aldri vært noen god frontbøyer.. Setter meg ALT for dypt, sier seg selv at det er slitsomt å reise seg når man sitter med ræva 10cm fra bakken. Men jeg får det til noen ganger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

paralellt er for styrkeløftere ;)

Hehe, ja men litt dumt når en går såpass langt at en begynner å bikke fremover på vei opp.. Lurer på om jeg har tatt frontbøy uten sko, slik som i vanlig bøy, så det kan hende det blir litt bedre når jeg drar med meg løfteskoene på trening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testa frontbøy på gymmet i dag. Har aldri gjort det før men liker å prøve nye ting og jeg sliter med at jeg kommer litt langt fram med overkroppen i vanlig bøy. Kjørte 3x5 med 110 kg.

Kjenner det som bare det i quadsa nå, og kom mye dypere enn med vanlig bøy. Morro med nye øvelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal dere få høre : Dette var rett før jul, hadde aldri før tatt frontbøy, bare bak hodet og sumo-squats. Jeg ladder opp med det jeg trener med til vanlig i knebøy, ca 110 kg. Har såklart sett noen videoer på nett før jeg prøver meg.

Går bort til stanga, opp på skuldrene, det jeg ikke forstår er hvordan jeg skal klare å "låse" av vektene. Jeg prøver alikavel, får stanga av, går et skritt bakover, setter meg ned, kommer meg opp - og her starter tidenes fail, for det første sliter jeg med balansen så jeg tipper sånn idiotisk sakte framover MENS jeg ikke forstår hva jeg skal gjøre. Det jeg gjør er å prøve å få stanga opp på "racket" med armene - la meg forklare - BICEPSCURLER 110 kg og failer, stanga sklir ned langs racket og rett i marka....... Å herre min skaper så vondt jeg hadde i armene, iaff tre uker etterpå. ETTER denne gangen har jeg aldri prøvd frontbøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Annonse

Hvor langt ned må man gå i frontbøy for å få effekt ut av det? Jeg sliter med å komme meg så langt ned som alle andre gjør. Noen tips til hva jeg kan gjøre? :)

Da må du prøve deg litt frem med fotstillingen, mest sannsynlig. I tillegg må du selvsagt øke mobiliteten. Ankelmobilitet bruker å være en utfordring i frontbøy med smal stand, ettersom vinkelen i ankelleddet blir da veldig spiss, spesielt med lang eller normal femurlengde. Prøv å vinkle føttene mer utover, og la selvsagt beina følge den samme vinkelen. Om du står litt for smalt så stå litt bredere også. Prøv deg frem :)

Du bør komme deg såpass langt ned at den øverste delen av låret nært hofta er lavere enn toppen av kneet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du prøve deg litt frem med fotstillingen, mest sannsynlig. I tillegg må du selvsagt øke mobiliteten. Ankelmobilitet bruker å være en utfordring i frontbøy med smal stand, ettersom vinkelen i ankelleddet blir da veldig spiss, spesielt med lang eller normal femurlengde. Prøv å vinkle føttene mer utover, og la selvsagt beina følge den samme vinkelen. Om du står litt for smalt så stå litt bredere også. Prøv deg frem :)

Du bør komme deg såpass langt ned at den øverste delen av låret nært hofta er lavere enn toppen av kneet.

Ok! prøver det neste økt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...