Gå til innhold

Hva tar dere i knebøy? Dvs dere som ikke er plyo (HAAAAAAAT)


T-bone_84

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror du det er mange som begynte noe særlig høyere enn 40--50-60 kg? Er bare å stå på så kommer progresjonen. Og den kommer fort hvis du akkurat har begynt å trene :)

Ærlig talt ingen ide. Greia er at alle jeg ser tar knebøy tar 100-140'ish og ingen tar der jeg tar. Litt merkelig egentlig. Virker som man enten digger det og tar mye eller ignorerer det totalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er ikke alene om det. Jeg tar riktignok frontsquats, men jeg blåser alle sikringer på 70 kg, klarer maks fem rep.

Dog, er ikke mer enn en måned siden jeg satt fast med rumpen mot hælene på 60 og ikke kom meg opp igjen. Det er håp for oss alle, det går bare ikke så fort ;)

Personlig er det mest i mage/korsrygg jeg henger etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok veldig mange som har lettere vekter enn deg, og sikkert mye dårligere teknikk. Jeg holder en knapp på kommentaren til eirich. Kjør bøy to ganger i uken, og har du jamn progresjon i form av flere reps eller tyngre vekter, så er det bra nok! Vi har alle startet en plass:)

True det!

Tror uansett ikke trådstarter skal være så redd for å logge knebøy med 60kg hvis han kjører dypt.. Jeg tror ikke man trenger mange hender for å telle de som bøyer med godkjent dybde rundt om, hvis man skal begynne å gå inn på det :p

Jeg for min del leker meg hvertfall heller med mine 100kg i bøyen fremfor å drive kvartbøy med doble vekta ;) Folk er forskjellige og klarer selfølgelig forskjellige dybde, men jeg hadde hvertfall ikke logget 10x100kg med god samvittighet hvis jeg hadde vært klar over at dybden varierte med 50% på hvert av løfta, slik som jeg ser mye av :p Derfor er jeg litt realist og liker å se på videoer av meg selv når jeg er ferdig :)

"Hvor mye tar dere i knebøy" blir litt som å spørre "hvor langt kaster du en stein?" sitter jeg igjen med en følelse av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...