Gå til innhold

Noen som ser debatten på NRK1 om lavkarbo


Eizs

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Å enda blir det ikke tatt opp at det er forskjell på karbohydrater. hvorfor må alt være svart/hvit. Null ditt eller null datt? Kan man ikke spise en høy-protein-riktig-karbo-riktig-fett diet?

Har sagt det før, men man blir det man spiser, om proteinet mitt kommer fra kebabkjøtt, karboen min fra sjokolade og fettet mitt fra frityrgryta så ser jeg ut og presterer deretter.

Om proteinet mitt kommer fra biff og fisk, karboen fra søtpotet og brun ris, og fettet mitt fra makrell, laks og olivenolje så ser jeg ut og presterer deretter.

Begge eksemplene inneholder karbo, resultatene er nok vidt forskjellig....mener nå jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide at noen tok bladet fra munnen og konfronterte Drevon med den arrogante holdningen hans. Likte spesielt Hallstensen sin kommentar om at han som professor i aller høyeste grad burde være åpen for ny forskning, og ikke tviholde på gamle ideer for enhver pris.

Kan ikke se for meg annet enn at det norske folks tiltro til Drevon er sterkt svekket etter i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i deg der Vegard, klappet for meg selv flere ganger under programmet! Mange gode og interesante kommentarer og innspill. Ble veldig glad når fedon nevnte dette med at nasjonale rådene er for den friske delen av befolkningen, men i dag er 50 % av norges befolkning overvektige, så da burde kanskje rådene endres noe? tilegg til det faktum at han selv var opptatt av forskjellige metabolske typer. Et kosthold fungerer ikke for ALLE. Jeg er som sagt ingen utpreget lavkarbo fan, men har trua på at det kan fungere for noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Viktigste poenget i debatten er at norske folk ikke spiser sunt nok, eller beveger seg nok. Man må ikke se på det som de mot oss, oss mot dem.. Alle som var der ønsker jo folks beste, de har bare forskjellig syn på saken. Selvom Drevon er sånn han alltid er, så hadde han et viktig poeng: Folk beveger seg for lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, Drevon har gode poenger han også, og alle var jo enig i at forbruket av grønnsaker burde økes. Men det som er så dumt med Drevon, er at han må være så enten eller. Han kan virkelig ikke innse at folk trives på ulike kosthold, og at folk har ulike behov. I hans hode er statens anbefalinger det eneste riktige, og lavkarbo er helt riv ruskende galt og farlig. Han er så unyansert at jeg ikke finner ord! Nå sa han forsåvidt til han pensjonisten i publikum at hvis det funker for deg, så fortsett, men så var han raskt ute med å si at det er viktig å forholde seg til det som funker for flertallet. Nå har jeg ikke tall på dette, men jeg har en sterk mistanke om at lavkarbo funker for flere enn de norske anbefalingene gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktigste poenget i debatten er at norske folk ikke spiser sunt nok, eller beveger seg nok. Man må ikke se på det som de mot oss, oss mot dem.. Alle som var der ønsker jo folks beste, de har bare forskjellig syn på saken. Selvom Drevon er sånn han alltid er, så hadde han et viktig poeng: Folk beveger seg for lite.

Den diskusjonen har jeg vært i med "ketolyse-folket" (de er verre enn Rom-folket i mine øyne, og må ikke gis verken støtte eller karbohydrater - da formerer de seg). Jeg er, on the record, utrolig teit som kan foreslå mer aktivitet som et ledd i å løse fedmeepidemien. Fedme eksisterte visstnok ikke før vi fikk mel, og har *ingen* ting å si at den eksploderte samtidig som det kom flere spillkonsoller/PC-er og folk begynte å kjøre ungene over alt. Jepp! I've been corrected! :p

Men seriøst, så er jo aktivitet alfa omega. Er man i god form, så er man sunn...mener jo jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...