AnonymCapybara Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 *snipp* Så...om man er frisk nok til å ha lyst på en kotelett eller et stort stykke fisk, så for all del. Om man plutselig får en trang til å spise masse karbohydrater går det under "trøstespising". Du har nok helt rett. Men her var det snakk om PSMF, og jeg mente overhodet ikke "Når du er syk kan du ikke spise sunt, her er tolv hekto smågodt og en bøtte iskrem" (Selv om iskrem er veldig godt for sår hals, da... :whistling:). Men heller at man kan spise normalt sunt, PSMF er kjedelig nok når formen er god og man holder seg opptatt på jobb hele dagen. Hvis man kun ser på fysiske argumenter er det sikkert helt greit, men hodet må henge med også. For de barske går det sikkert, men for en nybegynner finnes det nok bedre tidspunkter å starte. Bare for å oppklare hva jeg mente. Er ikke uenig med deg Ang. peppersaus (fra tidligere) må jeg innrømme at der benytter jeg meg av Toro Med Ekstra lett melk og små porsjoner er den ikke så verst på kaloriene, og jeg synes den smaker godt nok. Har nettopp begynt å lære meg å lage sauser fra bunnen av, men har ikke gjort det så mye enda. Så der er jeg også på jakt etter gode oppskrifter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/79-psmf-proteinsparende-modifisert-faste/page/87/#findComment-243083 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest aaa Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Du har nok helt rett. Men her var det snakk om PSMF, og jeg mente overhodet ikke "Når du er syk kan du ikke spise sunt, her er tolv hekto smågodt og en bøtte iskrem" (Selv om iskrem er veldig godt for sår hals, da... :whistling:). Men heller at man kan spise normalt sunt, PSMF er kjedelig nok når formen er god og man holder seg opptatt på jobb hele dagen. Hvis man kun ser på fysiske argumenter er det sikkert helt greit, men hodet må henge med også. For de barske går det sikkert, men for en nybegynner finnes det nok bedre tidspunkter å starte. Bare for å oppklare hva jeg mente. Er ikke uenig med deg Joda, jeg forsto hva du mente. Jeg bare liker å sette ting på spissen når jeg skal få frem et poeng. For å være ærlig fortsatte jeg på PSMF sist jeg var syk og syntes egentlig det var deilig å slippe å herje med mat. Faktisk tror jeg at jeg spiste litt for lite mens jeg var syk, men med nedsatt forbrenning så det ikke ut til at det gjorde noe Ang. peppersaus (fra tidligere) må jeg innrømme at der benytter jeg meg av Toro Med Ekstra lett melk og små porsjoner er den ikke så verst på kaloriene, og jeg synes den smaker godt nok. Har nettopp begynt å lære meg å lage sauser fra bunnen av, men har ikke gjort det så mye enda. Så der er jeg også på jakt etter gode oppskrifter Ok, kjekt å vite. Nå skal jeg ikke gå på noen PSMF på en stund selv, og begynner faktisk på leangains sin +/-20% fra i morgen - men alltid kjekt med litt saus. Selv når jeg kan spise poteter og saftig kjøtt Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/79-psmf-proteinsparende-modifisert-faste/page/87/#findComment-243116 Del på andre sider Flere delingsvalg…
gw8 Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Er dette en diett dere som har prøvd den ville anbefalt til meg? MÅ bli tynnere til sommeren(max siste uken i juni),og veier ca mellom 69-75 kilo, noe sånt. Har en liten ring rundt magen desverre, og litt valker her og der jeg må få bort! Noen råd? Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/79-psmf-proteinsparende-modifisert-faste/page/87/#findComment-243117 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymCapybara Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Er dette en diett dere som har prøvd den ville anbefalt til meg? MÅ bli tynnere til sommeren(max siste uken i juni),og veier ca mellom 69-75 kilo, noe sånt. Har en liten ring rundt magen desverre, og litt valker her og der jeg må få bort! Noen råd? Hvis du leser gjennom tråden finner du mye nyttig info, og mange som har prøvd dietten har skrevet om hvordan de føler seg og hvordan det går. Jeg personlig liker dietten, sultfølelsen forsvinner og energien er overraskende bra. Sliter bare psykisk, fordi jeg er en kosespiser og fordi jeg blir så innmari fort lei av kylling. At du må bli tynnere og veier en gitt vekt +/- 3 kg (what is up) er ikke nok info for meg i hvert fall, til å verken anbefale eller fraråde. Men jeg anbefaler å lese gjennom tråden, i det minste starten. Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/79-psmf-proteinsparende-modifisert-faste/page/87/#findComment-243129 Del på andre sider Flere delingsvalg…
gw8 Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Jeg har ikke veid meg nå etter påskeferien men går ut i fra at jeg har gått opp fra 69 kg til kansje 70-73 kilo, siden det har vært mye kosespising på ferie. Jeg har et par håndtak rundt magen, lårene, og vil gjerne miste dette og bli mer fast. Men har ikke all verden med tid igjen, så er den til å anbefale? Er ganske utålmodig og rastløs, men om folk får resultater på 6(!!) dager så høres det ut som noe for meg! Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/79-psmf-proteinsparende-modifisert-faste/page/87/#findComment-243154 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest aaa Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Er ganske utålmodig og rastløs, men om folk får resultater på 6(!!) dager så høres det ut som noe for meg! 6 dager? På den tiden kan du miste 3-4kg vann og en halvkilo fett. Du må nok prøve lenger enn det. PSMF tar igjen for å være raskere i hvor mye mindre koselig den er. Som du fikk beskjed om over bør du lese litt, for det er ganske teknisk på trening og spising. Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/79-psmf-proteinsparende-modifisert-faste/page/87/#findComment-243160 Del på andre sider Flere delingsvalg…
gw8 Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Bare så at det stod 6 dager der oppe, der jeg har det i fra! Jess, skal virkelig prøve! Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/79-psmf-proteinsparende-modifisert-faste/page/87/#findComment-243167 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annix Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 6 dager? På den tiden kan du miste 3-4kg vann og en halvkilo fett. Du må nok prøve lenger enn det. PSMF tar igjen for å være raskere i hvor mye mindre koselig den er. Som du fikk beskjed om over bør du lese litt, for det er ganske teknisk på trening og spising. Er ikke dette veldig individuelt? I følge din utregning må jeg, som har ganske lav fettprosent, gå på PSMF i 12 dager for å (teoretisk sett) miste 1 kg fett? Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/79-psmf-proteinsparende-modifisert-faste/page/87/#findComment-243542 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nano Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Er ikke dette veldig individuelt? I følge din utregning må jeg, som har ganske lav fettprosent, gå på PSMF i 12 dager for å (teoretisk sett) miste 1 kg fett? Selvfølgelig er det individuelt. Om noen på 150 kg spiser 700 kcal hver dag, vil denne personen miste mer vekt enn noen som kun veier 50 kg. Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/79-psmf-proteinsparende-modifisert-faste/page/87/#findComment-243553 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest aaa Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Er ikke dette veldig individuelt? I følge din utregning må jeg, som har ganske lav fettprosent, gå på PSMF i 12 dager for å (teoretisk sett) miste 1 kg fett? Jeg burde sikkert har skrevet "713g", men...som du sier er det individuelt, så hvorfor legge seg på høyest mulig når jeg ikke vet hvilken "variant" hun har tenkt å kjøre engang? Det virker som om de færreste kjører Lyle sin versjon, så jeg gidder ikke å ta utgangspunkt i den. Selv på den strikteste PSMF er det vanskelig for muskuløse menn å gå ned mer enn maks 1.5kg på en uke, og med 6 dager er det i realiteten 5 dager med diett. Si at man klarer å legge seg 8000kcal under forbruk så er det godt under en kilo forbrent med tanke på muskelglykogen, og muskeltap osv osv... Og seriøst, om man mot all formodning skulle si at noen klarer å gå ned en kilo på en uke og sjansene for at de skal klare det er relativt moderate så vil de bli skuffet og så gjerne prøve å "optimalisere" en diett som er så skrapet som en PSMF allerede er. Er det ikke da bedre at de blir overrasket om de klarer 200-300g ekstra? Til nå i tråden har jeg ikke sett mange som har holdt seg innenfor rammene som ble satt for dietten, så det er alle mulige måter folk kan skyte seg selv i foten med "jo, men det er jo bare to timer med kardio - hvor mye skade kan vel det gjøre?", "men om jeg kutter 20g protein om dagen vil jeg jo gå ned fortere. DET kan vel ikke være så ille?" og ikke minst "EFA-tilskudd smaker så ekkelt, så jeg dropper det"... sacrificetowin 1 Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/79-psmf-proteinsparende-modifisert-faste/page/87/#findComment-243568 Del på andre sider Flere delingsvalg…
BadWolf Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Til nå i tråden har jeg ikke sett mange som har holdt seg innenfor rammene som ble satt for dietten, så det er alle mulige måter folk kan skyte seg selv i foten med "jo, men det er jo bare to timer med kardio - hvor mye skade kan vel det gjøre?", "men om jeg kutter 20g protein om dagen vil jeg jo gå ned fortere. DET kan vel ikke være så ille?" og ikke minst "EFA-tilskudd smaker så ekkelt, så jeg dropper det"... Amen brother Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/79-psmf-proteinsparende-modifisert-faste/page/87/#findComment-243600 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annix Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Jeg burde sikkert har skrevet "713g", men...som du sier er det individuelt, så hvorfor legge seg på høyest mulig når jeg ikke vet hvilken "variant" hun har tenkt å kjøre engang? Det virker som om de færreste kjører Lyle sin versjon, så jeg gidder ikke å ta utgangspunkt i den. Selv på den strikteste PSMF er det vanskelig for muskuløse menn å gå ned mer enn maks 1.5kg på en uke, og med 6 dager er det i realiteten 5 dager med diett. Si at man klarer å legge seg 8000kcal under forbruk så er det godt under en kilo forbrent med tanke på muskelglykogen, og muskeltap osv osv... Og seriøst, om man mot all formodning skulle si at noen klarer å gå ned en kilo på en uke og sjansene for at de skal klare det er relativt moderate så vil de bli skuffet og så gjerne prøve å "optimalisere" en diett som er så skrapet som en PSMF allerede er. Er det ikke da bedre at de blir overrasket om de klarer 200-300g ekstra? Til nå i tråden har jeg ikke sett mange som har holdt seg innenfor rammene som ble satt for dietten, så det er alle mulige måter folk kan skyte seg selv i foten med "jo, men det er jo bare to timer med kardio - hvor mye skade kan vel det gjøre?", "men om jeg kutter 20g protein om dagen vil jeg jo gå ned fortere. DET kan vel ikke være så ille?" og ikke minst "EFA-tilskudd smaker så ekkelt, så jeg dropper det"... Jeg begynte på PSMF idag, og har tenkt å kjøre en uke først, så refeede og deretter ta en vurdering om jeg skal kjøre en uke til. Jeg tar utgangspunkt i Lyle's versjon, der jeg ekskluderer melkeprodukter og bær, får i meg 1 ss omega 3 olje, 2,5 g protein per kg kroppsvekt og minimerer inntak av fett og karbohydrater. Kjører fullkropp styrke 3 g i uken. Spent på å se resultatet! BadWolf 1 Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/79-psmf-proteinsparende-modifisert-faste/page/87/#findComment-243615 Del på andre sider Flere delingsvalg…
madeleinee Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Må man trene når man går på denne dietten? Jeg går på skole fulltid, jobber deltid og i tillegg har jeg et barn på et år, så jeg har ikke tid til å trene så masse.. vet man ikke skal trene noe kondis, så hadde evt blitt bare styrke.. Jeg har ikke tenkt til å bygge muskler, bare bli tynnere, så vet ikke om det er like viktig for meg da? Og EFA er det samme som sel, laks eller fiske olje iks? Dette skal man da ta to ts av om dagen og i tillegg ta omega 3? Og hva skal jeg gjøre mtp at vi har gym en gang i uka i ca 1,5 timer.. Her er det ofte vi har fotball og liknende som går på kondisjon.. Er det noe jeg bør regulere i matveien denne dagen evt? Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/79-psmf-proteinsparende-modifisert-faste/page/87/#findComment-243702 Del på andre sider Flere delingsvalg…
madeleinee Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 En ting til... Når jeg er 21 år(vet ikke om det har noe å si), veier 67-68kg og er 164cm høy, var bør jeg ta utgangspunkt i da av proteiner? 2.0g proteiner pr kg? eller litt mindre? Jeg har jo ikke tid til noe særlig trening ila dagen, så vil ikke si at jeg er sånn kjempe aktiv utenom vanlig husarbeid og slikt Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/79-psmf-proteinsparende-modifisert-faste/page/87/#findComment-243712 Del på andre sider Flere delingsvalg…
madeleinee Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Kommer med enda et spørsmål jeg... Hvordan regner man ut kalori underskuddet? Kanskje jeg som ikke er helt med her i dag, men.. Er det hva man er estimert til å forbrenne av kcal på en dag minus det man får i seg av kcal ila en dag? Så om jeg vanligvis ligger på 1700kcal ved vanlig aktivitet og jeg kunn spiser 700 kcal så blir det et underskudd på 1000 kcal? Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/79-psmf-proteinsparende-modifisert-faste/page/87/#findComment-243731 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest aaa Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Må man trene når man går på denne dietten? Jeg går på skole fulltid, jobber deltid og i tillegg har jeg et barn på et år, så jeg har ikke tid til å trene så masse.. vet man ikke skal trene noe kondis, så hadde evt blitt bare styrke.. Jeg har ikke tenkt til å bygge muskler, bare bli tynnere, så vet ikke om det er like viktig for meg da? Og EFA er det samme som sel, laks eller fiske olje iks? Dette skal man da ta to ts av om dagen og i tillegg ta omega 3? Og hva skal jeg gjøre mtp at vi har gym en gang i uka i ca 1,5 timer.. Her er det ofte vi har fotball og liknende som går på kondisjon.. Er det noe jeg bør regulere i matveien denne dagen evt? "Må trene"? Det er ingen som holder en hagle mot hodet ditt, så det er jo opp til deg. At du får bedre resultat og mindre muskeltap med trening er et faktum på alle dietter og spesielt på denne ekstremdietten. Så du får velge selv. EFA er essensielle fettsyrer, også kalt omega-familien. Om du har 1,5time med gym i uken er det ikke verdens største krise, men om du ikke kan trene og må ha gym finnes det bedre alternativer for deg. En ting til... Når jeg er 21 år(vet ikke om det har noe å si), veier 67-68kg og er 164cm høy, var bør jeg ta utgangspunkt i da av proteiner? 2.0g proteiner pr kg? eller litt mindre? Jeg har jo ikke tid til noe særlig trening ila dagen, så vil ikke si at jeg er sånn kjempe aktiv utenom vanlig husarbeid og slikt Hvis du hadde lest, så hadde du sett at 2g per kg kroppsvekt er minimum. Jeg var oppe i 3g på slutten, og når man nærmer seg målet er 2,5g minimum. Jeg ville sagt at du burde gå for 2,5g/kg uansett når du er såpass slank. Kommer med enda et spørsmål jeg... Hvordan regner man ut kalori underskuddet? Kanskje jeg som ikke er helt med her i dag, men.. Er det hva man er estimert til å forbrenne av kcal på en dag minus det man får i seg av kcal ila en dag? Så om jeg vanligvis ligger på 1700kcal ved vanlig aktivitet og jeg kunn spiser 700 kcal så blir det et underskudd på 1000 kcal? Ikke tenk på kaloriunderskuddet. Spis 2,5g protein per kg kroppsvekt, så sikt på 150-170g om dagen. 10g EFA og så lite som mulig av andre ting. Hvor mye du går ned varierer, men om du ikke skal trene vekter og ikke skal følge de andre retningslinjene for dietten synes jeg du heller skal satse på noe litt mer tradisjonelt for å ikke miste alle musklene dine. Uansett diett, så bør du få i det 150-170g protein om dagen. Samme hva en eller annen bleikfeit guru måtte si Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/79-psmf-proteinsparende-modifisert-faste/page/87/#findComment-243740 Del på andre sider Flere delingsvalg…
madeleinee Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Takk Jeg kan ha gym, bare tenkte på at man ikke skal trene så mye kondisjon på denne dietten, men at det er nok dette det går i på skolen i gym timen.. og da tenkte jeg at det kanskje var noe jeg burde kutte ned på eller øke inntaket av for å stabilisere det at jeg får litt kondisjon i uka... Jeg har lest at det er fra 1,5-2,5g proteiner pr kg, derfor jeg spurte.. Men da går jeg for 2.5g De eneste retningslinjene som jeg ikke får fulgt skikkelig er jo treningen, men ikke noe annet.. Så lurer på hva du sikter til da du sier andre retningslinjer for dietten.? Hvis det er sånn at jeg bør trene for å ikke miste musklene så får jeg evt ta noe helkropps styrke her hjemme, sånn at jeg iallfall får brukt musklene og proteinet litt mer enn ellers.. Jeg har god tid på meg, så må jo ta det i mitt tempo, men har selvsagt planer å følge psmf på en ordentlig måte.. Det er en grunn til at jeg spør, for man skal aldri begynne på noe når man ikke har nok kunnskap... Det er faktisk 1750 kommentarer i denne tråden, så får dessverre ikke med meg alt som blir skrevet her... Har andre ting å gjøre ila dagen også, så beklager hvis jeg spør om ting som er spurt om før... Virker som om du er ganske så irritert over de litt mer uvitende spørsmålene her, og det kan gå ut over de som spør, ved at de kanskje ikke akkurat føler seg velkommen her inne.. Mulig du ikke mener det på den måte, men er sånn jeg tolker noen av tilbake mld dine iallfall (ikke bare på mine spm altså) Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/79-psmf-proteinsparende-modifisert-faste/page/87/#findComment-243788 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nano Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Jeg skjønner godt at noen av innleggene kan være litt frusterende, men det er rett og slett fordi denne dietten i grunn er den enkleste i hele verden, spør du meg. 2,5 g proteiner pr kg, 10 g fiskeolje eller annen omega-3-kilde og så lite som overhodet mulig av alt annet. Med et så lite inntak sier det seg selv at kondisjonstrenings ikke funker, og at styrketreningen gjennomføres tre ganger i uken slik at kroppen skal ha en grunn til å beholde muskelmassen. Mer komplisert er det virkelig ikke. Om man har tatt seg tiden til å lese noen av artiklene som blir referert til om og om igjen her på tråden (og alle andre PSMF-tråder), bør man ha fått med seg dette. Lotta og oslove 2 Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/79-psmf-proteinsparende-modifisert-faste/page/87/#findComment-243809 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sjokkoninja Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Er det ett fett om jeg får i meg fettet til frokosten eller kvelds? Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/79-psmf-proteinsparende-modifisert-faste/page/87/#findComment-243890 Del på andre sider Flere delingsvalg…
madeleinee Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Har lest flere artikler og flere av innleggene her, men da det er folk som sier forskjellige ting så er det bedre æ spøre en gang for mye enn en gang for lite, for å være på den sikre siden.. Og når folk skriver EFA, så er det faktisk ikke alle som vet hva det er.. Har søkt opp på nettet, men fant ikke noe på det.. siden alle som snakker om det haller det bare for EFA, og da må man nesten spørre... Og det med kondisjonstreningen, så lurte jeg bare på om man skulle regulere på noe av maten man spiser siden det ble med kondisjon den ene dagen.. Da altså om jeg kanskje skulle spise litt mer kcal den dagen for å klare gym timen! Har iallfall fått svar på det jeg trengte, så kommer det ikke mer uviten spm fra meg Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/79-psmf-proteinsparende-modifisert-faste/page/87/#findComment-244066 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg