Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Du vil ikke være i nærheten av meg når jeg ikke har spist karbo på en uke og noen har plassert en brioche i samme landsdel som meg. Det er farlig. Spesielt for små gutter som deg :D

Nei, hvem vil vel være i nærheten av et skjelvende aspeløv, på jakt etter sin neste fix... blir rent for slitsomt. ;) Karbo er som crack, på svake mennesker. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Æsj.. sprakk på maten i dag.. spiste en bigbite..

Er så lei av tørr kylling og fisk, spes når det ikke har gitt meg noen resutalter enda:(

sååå dårlig humør

Ikke noe problem. Du slublet, du falt. Det som teller er hva du gjør. Blir du liggende, eller spretter du opp med ny energi? Alle snubler. De fleste faller. Noen reiser seg. Hvem er du? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen vær så snill å hjelpe meg å sette opp et eksempel på hva jeg kan spise en dag med PSMF, iforhold til min vekt og høyde? Hvor mange gram også.:blush: Er 163 cm og veier 85 kg. (har i alle år vært tynn, men de siste to årene lagt på meg betraktelig..) Tenkte å teste ute dette nå :)

Lett. 2-2.5g protein per kilo kroppsvekt. Under 20g karbo. Under 10g fett fra mat. 10g essensielle fettsyrer fra fiskeolje.

Har du lest artikkelen eller boken til Lyle? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan er det å trene dagen etter spisedagen.. trente i går, men kunne godt tenkt meg å gjøre nytte av at jeg først har karbs i kroppen?

På en PSMF skal du i prinsippet ikke trene så hardt. Det lille glykogenet du har bruker du opp før eller siden uansett, og med null glykogen kan du ende opp med å bli katabol senere i uken. Ikke fall for fristelsen til å trene tungt på en PSMF i det hele tatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

katabol? ka faen e det? :p

anabol = oppbyggende

katabol = nedbrytende

Når kroppen din er katabol vil den bryte ned fettfri masse, som f.eks. muskler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente 70 kg, 35 % fett

Da skal du ha ca 150g protein, fra så magre kilder som mulig. Det er veldig lite som trenger å tilpasses enkeltpersoner, for du skal holde karbo og fett så lavt som mulig. Ta en eller to spiseskjeer med EFA om dagen, 150g protein og hold karbo og fett lavt så er du på rett vei. Pass på å få treningen også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men var det så at tran (flytende) ikke passet helt inn?

Tran er en dårlig kilde, ja. Sjekk artic-oljene på myrevolution.no :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan klarer dere regne ut hvor mye g fett, protein, karbohydrat det er tilsammen i feks frokosteksempelet?

Må du lese bakpå hver enkelt vare og regne sammen hva det blir? Det virker sykt vanskelig... :(

Det er en vanesak. Du kan også bruke verktøy som diett.no :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et lite spørsmål i forhold til bcaa. Jeg er på andre dag av PSMF idag og kjenner at matlysten er helt på bunn, og finnes ikke sulten. Så tanken på å spise mer kjøtt idag gir meg nesten brekkninger;) Derfor lurer jeg på om jeg kan ta bcaa for å fylle opp mengden protein som mangler? (ca 15g protein her altså). Også lurer jeg på sånn i forhold til videre om det spiller none rolle om jeg bruker bcaa for å fylle på når jeg ikke orker kjøtt? Evt hvor mye av proteinbene som kan komme fra bcaa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et lite spørsmål i forhold til bcaa. Jeg er på andre dag av PSMF idag og kjenner at matlysten er helt på bunn, og finnes ikke sulten. Så tanken på å spise mer kjøtt idag gir meg nesten brekkninger;) Derfor lurer jeg på om jeg kan ta bcaa for å fylle opp mengden protein som mangler? (ca 15g protein her altså). Også lurer jeg på sånn i forhold til videre om det spiller none rolle om jeg bruker bcaa for å fylle på når jeg ikke orker kjøtt? Evt hvor mye av proteinbene som kan komme fra bcaa?

Ta en proteinshake. BCAA er bare deler av det som er i proteinpulver. Men prøv så godt det lar seg gjøre å holde deg til skikkelig mat. Proteinshaker er billigere i lengden også, og så metter de lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg hadde en mistanke om.. Men da blir det en shake på meg:) Takk for svar!!

Må bare slenge med en liten statusrapport for at noen kanskje kan finne litt motivasjon:) Grua meg noe fryktelig til å begi meg ut på PSMF i går fordi jeg har gått på tilnærmet 0 karbo før, og da ble jeg veldig kvalm, sliten og fikk kraftig hodepine. Men dagen i går og idag har vært en fryd.. Humør og energi er på topp og sult og søtsug er under kontroll, har heller ikke vært noe særlig kvalm bortsett fra når jeg tenker på å spise mer kjøtt akkurat idag.. Håper dette blir bedre i morgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg hadde en mistanke om.. Men da blir det en shake på meg:) Takk for svar!!

Må bare slenge med en liten statusrapport for at noen kanskje kan finne litt motivasjon:) Grua meg noe fryktelig til å begi meg ut på PSMF i går fordi jeg har gått på tilnærmet 0 karbo før, og da ble jeg veldig kvalm, sliten og fikk kraftig hodepine. Men dagen i går og idag har vært en fryd.. Humør og energi er på topp og sult og søtsug er under kontroll, har heller ikke vært noe særlig kvalm bortsett fra når jeg tenker på å spise mer kjøtt akkurat idag.. Håper dette blir bedre i morgen:)

PSMF er en dødskjedelig diett. Det går veldig lett en periode, men så blir det arbeid med å spise riktig og spise nok av det. Man får utrolig mye gratis på PSMF, men man kan ikke håpe at man bare kan gli gjennom med tanke på hvor begrenset matvalget er. Så du må nok jobbe med det, men en shake i ny og ne er ikke så ille. Prøv å drikk den med vann, bare... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...