Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

jeg er mann på rundt 102kg og 175cm høy

prøver å gå for denne psmd jeg også for tiden og lurer på om denne dagen ser bra ut, eller om det blir for mye fett og karbs.

Slik grønnsaksblanding er lettvint da i forhold til i starten jeg prøvde isbergsalat, men det ble veeldig mye salatblader å spise.

Energi: 1242

Fett: 48.8

Karbohydrat: 38

Protein: 157

M1:

1SS selolje

250g karbonadedeig

100g amerikansk blanding

M2:

250g karbonadedeig

100g amerikansk blanding

M3:

250g karbonadedeig

100g findus classic wok

50g proteinpulver etter trening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

prøver å gå for denne psmd jeg også for tideng

Tja...nå kommer det vel an på hvilken "amerikansk blanding" du spiser, og hvor mye. Du kan sikkert kutte noe på både fett og karbo, men for å være helt ærlig ser jeg ikke hvor du får alt sammen fra. 1ss er vel rundt 5g fra selolje. Karbonadedeig har rundt 4% fett, så med 750g skal det bli ca 30g. Hvor kommer de siste 14 fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja...nå kommer det vel an på hvilken "amerikansk blanding" du spiser, og hvor mye. Du kan sikkert kutte noe på både fett og karbo, men for å være helt ærlig ser jeg ikke hvor du får alt sammen fra. 1ss er vel rundt 5g fra selolje. Karbonadedeig har rundt 4% fett, så med 750g skal det bli ca 30g. Hvor kommer de siste 14 fra?

fant ut at jeg måtte sjekke ut diett.no en gang til for alt stemte ikke følte jeg.

amerikansk blanding, mais erter og gulerot er rema 1000 sin

selolje 9,2g fett pr SS

karbonadedeig fra nordfjord har 15g fett pr 250g, men ser at jeg tar mindre karbonadedeig enn ført opp først. 200g pr måltid istedet for 250g.

det var feil type protein nevnt i diett.no

50g proteinpulver etter trening gir:

39g prot

3,7g karb

2,75g fett

totalt en dag, ender jeg opp med

1200kcal

160g protein

46g fett

25g karbs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant ut at jeg måtte sjekke ut diett.no en gang til for alt stemte ikke følte jeg.s

Det er ikke det verste utgangspunktet jeg har sett, men det er nok rom for å få det enda litt ned. Ved å kutte ut 20g fett kan du komme deg ned i 1000kcal.

Jeg er 170cm og 88kg. Regner med at jeg ligger på ~11%. Mitt inntak på PSMF er 900kcal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bytte ut noe karbonadedeigen med noe renere kjøtt? Billigere blir det nok også.

Eventuelt renere karbonadedeig. Ideelt sett skal ikke karbonadedeig trenge å ha mer enn 12g fett /250g

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hm, nå vet jeg ikke om det finnes så mange forskjellige karbonadedeiger, vet bare at den til gilde koster 120kg kg, mens den til nordfjord koster 80kg.

Greia med kjøtt er noe som mange sikkert ikke vil forstå. Jeg har av en eller annen grunn problemer med å spise kjøtt med mye trevler(mye fibre) om du skjønner hva jeg mener. derfor tenkte jeg karbonadedeig var et bra alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm, nå vet jeg ikke om det finnes så mange forskjellige karbonadedeiger, vet bare at den til gilde koster 120kg kg, mens den til nordfjord koster 80kg.

Greia med kjøtt er noe som mange sikkert ikke vil forstå. Jeg har av en eller annen grunn problemer med å spise kjøtt med mye trevler(mye fibre) om du skjønner hva jeg mener. derfor tenkte jeg karbonadedeig var et bra alternativ.

Karbonadedeig er noe av det reneste du får. Svin kan også være veldig magert. En svinefilet, f.eks., er det ikke mye trevler i. Det finnes uansett flere typer karbonadedeig. Noen tilsetter is under kverning. Dette vil få fettprosenten ned på papiret, men når du steker den vil du for det første koke karbonadedeigen, og når vannet fordamper vil du også sitte igjen med mer fett.

Selv bruker jeg Gilde sin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hva sånn ellers ? er slike wok og amerikansk grønnsaksblanding fyfy på psmd ?

og er proteininnholdet høyt nok for meg ?

Protein bør ligge mellom 2 og 2.5g/kg kroppsvekt. Jo lavere fettprosent, jo høyere protein. Hvis du vet fettprosenten din kan du ta 2.5g/kg ren kroppsvekt (alt unntatt fett).

Grønnsaksblandinger kan sikkert være greie, men lurte å kutte så mye man kan på fett og karbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner. Får prøve meg på noe annet enn ferdig grønnsaksblandinger da. Man bør ligge under 20g karb og fett uten selolja da ca?

Ja, om du klarer å komme deg under 20g på hver, så er du på god vei. Dette er jo en ekstremdiett, så jo mer du kutter (som ikke er protein eller EFA) jo bedre er det. Man vil jo komme til mål også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner. Får prøve meg på noe annet enn ferdig grønnsaksblandinger da. Man bør ligge under 20g karb og fett uten selolja da ca?

Det finnes bedre grønnsaksblandinger enn amerikansk blanding. Den typen jeg ser på nå har 45 kcal per 100 g og 8 g karbohydrater. Bukettblanding fra Rema 1000 inneholder 30 kcal per 100 g og 3,5 g karbohydrater. Syns også den metter mer enn amerikansk blanding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Startet med PSMF på mandag. Det er første gangen jeg prøver det. Tenkte at det kunne vært greit å prøvd det før jeg starter på "sommer-PSMF" i mai.

På mandags morgen hadde jeg følgende stats:

Midjemål: 86,5 CM

Vekt: 80,8 KG

Høyde: 1,75 M

Så langt går det veldig bra, men jeg har nok spist en del mer fett enn jeg skal siden jeg måtte spise opp noe laks jeg hadde.

Men jeg ligger på rundt dette daglig:

Kcal: 1400

Protein: 240 g

Karbs: 15-20 g

Fiber: 5,5 g

Så langt har det gått veldig bra, og jeg tenker ikke å kjøre på med noen refeeds. Har 3 fullkroppsøkter i uka, hvor jeg kjører ca 70-80% av max. En ting har jeg merket, at jeg sover sinnsykt godt!!(!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta har ikke ryket seg eller:'( starta mandag 20.. Og har holdt meg veldig lavt på både kcal, fett og karb.. Ingen endring:(

Har had mensen i 9 dager nå.. ( noe jeg Aldri har had før)

tenkte kanskje at vekta viste værtfall et par kg mindr, men neida.. Er det noe jeg kunne gjort galt?

Grunnen er helt sikkert at du starta dietten fra et kcal underskudd? Trente for mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet med PSMF på mandag. Det er første gangen jeg prøver det. Tenkte at det kunne vært greit å prøvd det før jeg starter på "sommer-PSMF" i mai.

Så langt har det gått veldig bra, og jeg tenker ikke å kjøre på med noen refeeds. Har 3 fullkroppsøkter i uka, hvor jeg kjører ca 70-80% av max. En ting har jeg merket, at jeg sover sinnsykt godt!!(!!!)

Helt enig! Jeg sover også utrolig godt, og jeg har de siste månedene vært veldig plaget med lite og dårlig søvn .)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått på PSMF omtrent en måned nå og er veldig fornøyd. Spiser det som kuren tilsier, men har ikke vært direkte streng. På oppkarbingsdagene har jeg tatt litt av med sjokoladekake og lignende, men har likevel gått ned 4,2 kilo til nå og det er motiverende :D Har aldri gått på en kur med så stort resultat på så kort tid!!

Kan også legge til at etter jeg begynte på kuren trener jeg så og si ingenting. Vurderer du å begynne kan denne kuren virkelig anbefales :D Kjempe fornøyd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått på PSMF omtrent en måned nå og er veldig fornøyd. Spiser det som kuren tilsier, men har ikke vært direkte streng. På oppkarbingsdagene har jeg tatt litt av med sjokoladekake og lignende, men har likevel gått ned 4,2 kilo til nå og det er motiverende :D Har aldri gått på en kur med så stort resultat på så kort tid!!

Kan også legge til at etter jeg begynte på kuren trener jeg så og si ingenting. Vurderer du å begynne kan denne kuren virkelig anbefales :D Kjempe fornøyd

Altså, har du ikke trent noe styrketrening heller..? Det anbefales på sterkeste å kjøre gjennom tre ganger i uken med et helkroppsprogram for å gi kroppen en grunn til å beholde musklene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, har du ikke trent noe styrketrening heller..? Det anbefales på sterkeste å kjøre gjennom tre ganger i uken med et helkroppsprogram for å gi kroppen en grunn til å beholde musklene.

Første gangen jeg kjørte PSMF trente ikke jeg heller. Det er forsåvidt et tema som blir viktigere og viktigere jo lavere man kommer i fettprosent, men det anbefales at man gjør det. Helt klart. Resultatene kunne vært mye bedre med vekttrening ved siden av.

Nå må det sies at mange trener feil på PSMF også, så i enkelte tilfeller tror jeg det er mer skadelig å trene feil program enn å ikke trene. Men det er bare mine antakelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, har du ikke trent noe styrketrening heller..? Det anbefales på sterkeste å kjøre gjennom tre ganger i uken med et helkroppsprogram for å gi kroppen en grunn til å beholde musklene.

Trener styrke 2-3 ganger i uka :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...