Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Om han ikke gjør dette,noen som vet om andre gode klinikker som er flinke på sånt, i Bergen eller Oslo?

Om du mistenker stoffskifteproblemer bør du begynne med å måle, i tillegg til det legen sier man må teste:

* Reverse T3 (rT3 - du skal ha minst 20x mer FT3 enne rT3)

* EPO

* Fullt jernpanel

* Kortisol spyttprøve (ikke blodprøve, den er bortkastet, men spyttprøve du tar tre eller fire ganger på en dag)

Samtidig ber du om rekvisisjon til endokrinolog. Fastlegen din kommer aldri til å kunne hjelpe deg her...

Fortsetter under...

Hurk. Må bare innrømme at PSMF ble for tøft for meg just nu. Ja, jeg går ned, men jeg blir så sulten til slutt (når helg og spisedag kommer) at jeg trøkker i meg mye mer enn jeg hadde tenkt - og så er jeg vel tilbake der jeg var en uke tidligere. Det blir jo bare slitsomt. Nå skulle jeg bare gå ned et par kilo jeg innbiller meg at jeg gikk opp i jula, så det er ikke all verden å ta av heller. Frustrerende også å ikke ha kardioøkter som jeg er vant til. Tror går tilbake til normalen og legger inn PMSF en uke eller to før bikinien skal frem så jeg har noe som motiverer meg litt ekstra.

Begynte på dette idag. har foreløpig bare putta i meg en kyllingfilet da jeg ikke gadd og gå på butikken å kjøpe noe annet :p

Planen er å gå på psmf i 2 uker,men får se det ann om jeg vil slutte tidligere(pga bivirkninger?) elelr om jeg fortsetter lenger :)

Planen er å klombindere litt med periodisk faste,har noen erfaringer med dette? spiste kl 11 og regner med siste måltidet blir rundt 20 ikveld.

Hurk. Må bare innrømme at PSMF ble for tøft for meg just nu. Ja, jeg går ned, men jeg blir så sulten til slutt (når helg og spisedag kommer) at jeg trøkker i meg mye mer enn jeg hadde tenkt - og så er jeg vel tilbake der jeg var en uke tidligere. Det blir jo bare slitsomt. Nå skulle jeg bare gå ned et par kilo jeg innbiller meg at jeg gikk opp i jula, så det er ikke all verden å ta av heller. Frustrerende også å ikke ha kardioøkter som jeg er vant til. Tror går tilbake til normalen og legger inn PMSF en uke eller to før bikinien skal frem så jeg har noe som motiverer meg litt ekstra.

Så...du mener at du trykker i deg over 6000kcal over vedlikehold på spisedagen din?

Det er veeeeldig mye! Det hadde ikke jeg klart selv om jeg bare hadde spist potetgull og smågodt en hel dag :p

My point exactly. I tillegg blir man advart både her og der om at dette er en ekstremdiett og ikke noe morsom. Som jeg har skrevet flere steder før anbefaler jeg Lyle sin bok da den tar for seg leptin spesifikt (som jeg regner med er det største problemet med dem som har nogen lunde lavt kroppsfett). Lyle har helt klare strategier for å håndtere dette...

Men la oss si at personen det er snakk om har vedlikehold på 2500kcal (for å gjøre det lett) og spiser 500kcal på PSMF. Med 6 dager diett er det 12000kcal underskudd. For å "oppveie" en uke må man da spise 14500kcal på spisedagen for å ødelegge. Highly unlikely.

Annonse

Jajaja, første dagen på PSMF. Skal prøve èn uke i første omgang for å se om det har noen effekt.

100 gram proteiner i første måltid, så dette lover jo bra :whistling:

Jeg safer. Satser på kyllingkjøttdeig og karbonadedeig, tunfisk, pegasus, sei, torsk, tomater, agurk, blomkål, brokkoli, løk og paprika. Ikkeno melkeprodukter. Det blir kjedelig men ikke alt kan være sjokoladepannekaker og bagutter med ost og skinke her i verden

Skal følge dette til punkt og prikke! Skal det gjøres så skal det gjøres skikkelig! ;)

Anyway. Vil gjerne ha tilbakemelding på menyen idag :)

M1 kl 11: En kyllingfilet(150g??)

M2: 150 g strimlet svinekjøtt + 1 hel rød paprika

M3: 2 kyllingfilet (300 g?) + 1/2 agurk + 50 g brokkoli

Kcal: 693 (Er dette bra? Burde jeg minske?)

Proteiner: 141

Karb: 9,4 (for mye?)

Fett: 9,8

Har ikke gått til anskaffelse av omega 3 enda,men får se i løpet av dagen om jeg får det til :p

Skal følge dette til punkt og prikke! Skal det gjøres så skal det gjøres skikkelig! ;)

Samme innstilling som meg - med andre ord kan jeg like det ;)

Kaloriene dine ser bra ut, og eneste måten å få dem noe særlig ned på er ved å bytte ut et måltid med en proteinshake. Om du skal gå på over tid kan det være å skyte seg selv i foten, men jeg som kjører syklisk nå GIDDER ikke å lage kjedelig mat :p

Om du har 4,8 eller 7,3 eller 9,4g karbo om dagen er ikke der du bør bekymre deg. Mellom 5 og 10 snakker vi tross alt om 20kcal ;)

Samme innstilling som meg - med andre ord kan jeg like det ;)

Kaloriene dine ser bra ut, og eneste måten å få dem noe særlig ned på er ved å bytte ut et måltid med en proteinshake. Om du skal gå på over tid kan det være å skyte seg selv i foten, men jeg som kjører syklisk nå GIDDER ikke å lage kjedelig mat :p

Om du har 4,8 eller 7,3 eller 9,4g karbo om dagen er ikke der du bør bekymre deg. Mellom 5 og 10 snakker vi tross alt om 20kcal ;)

Tror ikke jeg kommer til å bli skikkelig mett av proteinshake :p

Dessuten MÅ jeg bli flinkere til å lage mat,for er veldig lett for meg å ty til enkle metoder som proteinshake osv :p

Er det noen maksgrense på proteiner på PSMF?

Tror ikke jeg kommer til å bli skikkelig mett av proteinshake :p

Dessuten MÅ jeg bli flinkere til å lage mat,for er veldig lett for meg å ty til enkle metoder som proteinshake osv :p

Er det noen maksgrense på proteiner på PSMF?

Nja...kommer jo an på hvordan du ser på det. Målet med PSMF er å senke kaloriinntaket til absolutt minimum, så...der har grensen. Så lite som mulig uten å miste vesentlig muskelmasse. Du kommer ikke til å trenge mer enn 2g/kg kroppsvekt før du får mageruter.

Nja...kommer jo an på hvordan du ser på det. Målet med PSMF er å senke kaloriinntaket til absolutt minimum, så...der har grensen. Så lite som mulig uten å miste vesentlig muskelmasse. Du kommer ikke til å trenge mer enn 2g/kg kroppsvekt før du får mageruter.

Okei :)

En ting til.. Kan jeg nyte pepsi max uten dårlig samvittighet? *Avhengig*:oops:

Annonse

Okei :)

En ting til.. Kan jeg nyte pepsi max uten dårlig samvittighet? *Avhengig*:oops:

Jeg gjør det i hvert fall med glimrende samvittighet :)

Pepsi Max inneholder null kalorier, så bare kjør på med mindre du er en av de ytterst få som reagerer negativt på det...

Pepsi max virker faktisk motsatt for min del,demper søtsuget og holder sultfølelsen i sjakk :)

Samme her. Når jeg får lyst på noe godt så er det bedre å drikke light brus enn å dytte i seg det første man finner i skapet :)

Samme her. Når jeg får lyst på noe godt så er det bedre å drikke light brus enn å dytte i seg det første man finner i skapet :)

Har samme erfaring som dere, men siden det finnes en del som blir helt gærne når de drikker lett-ting på lavkaloridietter, så er det greit å advare ;)

Slet litt isted :p

Var maks sulten(og derav også ufattelig lyst på alt med karb),men ikke noe mat hjemme,så måtte på butikken på tom mage! :p KOm hjem med grønnsaker,kyllingfilet og strimla svinekjøtt da :D

Hvordan er det med kjøttdeig av svin? Er det lov?

Både kjøttdeig og kyllingkjøttdeigen inneholder en del fett. Skal man aboslutt ha noe "deig", gå for karbonadedeig.

Okei,er ikke fan av "deig" i det hele tatt,men må jo spørre :p

Kalkun da? Haha,føler jeg har maaaange spm :p

Hva vil dere sette som maksgrense på fett pr 100 gram på matvarer?Vet at karbohydrater skal være under 4-6 pr 100 gram?

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...