Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Ukjent
Litt usikker der om det er "lov" eller ikke. Men selv pleier jeg å ha ett par spiseskjeer med mais iblandt og resultatene mine de to siste ukene har vært kjempebra :) Så det går nok greit med bittelitt :)

Mais er ikke tillat ifølge retningslinjene, men minimais derimot er innenfor ;)

Mais, rå per 100g

Protein - 3,2g

Karbohydrater - 12,6g

Fett - 1,7g

Minimais, per 100g

Protein - 1,5g

Karbohydrat - 2,5g

Fett - 0,2g

Mais er ikke tillat ifølge retningslinjene, men minimais derimot er innenfor ;)

Mais, rå per 100g

Protein - 3,2g

Karbohydrater - 12,6g

Fett - 1,7g

Minimais, per 100g

Protein - 1,5g

Karbohydrat - 2,5g

Fett - 0,2g

Nei antok det kanskje ikke var helt lov :) Men jeg har likevel spist noen spiseskjeer med det og det har gått fint. Når jeg sier spiseskjeer så mener jeg nettopp den mengden da, altså ca 15 gram med mais :p

noen som har mat-tips å dele?:rolleyes: kjeder meg i hjel på denne maten, og er ikke i det kreative hjørnet selv i dag.....:unsure:

Enkel oppskrift jeg fant ut av i dag :

Steik litt karbonadekjøttdeig, tilsett krydder som: salt, hvitløk, paprika og chili.

Sleng noen tomater oppi å steik det sammen.

Ha i bittelitt buljongvann, la putre sammen en stund.

Ha så i litt mer buljongvann og la koke litt :)

Vips, suppe :) Man kan såklart ha i masse mere grønnsaker enn bare tomat, men for meg ble det en slags tomatsuppe :D

Annonse

Er vel hovedsaklig fra glykogenlagrene, som lagres både i lever og intramuskulært. 1 g glykogen binder vel noe som 2,3 g vann, og når man kan lagre opp til 500 g glykogen blir det en del vann også. Størrelse på glykogenlagrene varierer like mye som variasjonene i hvor mye man mister de første dagene på PSMF. Noen mister mye, andre mister ingenting. I tillegg vil jo en del av vekttapet de første dagene skyldes redusert mage- og tarminnhold.

takk for et godt og utfyllende svar :)

Kanskje ikke noe dum ide å begynne på kreatin ved diettslutt da?

Har dere noen tips til et mellommåltid? Jeg prøvde eksempelet i artikkelen her på FB med cottage cheese og bringebær, men det var virkelig ikke noe for meg :p

Om du absolutt ikke orker kjøtt eller fisk til hvert eneste måltid. Så kan du kanskje vurdere en frukt feks? Selv om det egentlig ikke er helt "lov", så er det likevel ikke verdens undergang om du absolutt trenger noe annet enn bare kjøtt, fisk og grønnsaker :)

Jeg ville heller sagt at om man ikke klarte å manne seg opp i den korte tiden dietten tar, så burde man heller se etter noe annet. Ekstremdietter er ikke for alle...

Jo det er klart, men man vil ikke være krass heller (ikke jeg i allefall) og tenker at om folk ikke orker/klarer å være skikkelig streng på dietten, så er det likevel bedre effekt i om de har en litt modifisert versjon av dietten, heller enn at de bare sitter å er sofapotet uten å prøve noe som helst :)

Joda, jeg ser den. Poenget mitt er at "PSMF" er et veldig snevert uttrykk og om man begynner å legge til det ene eller andre fordi man ikke takler PSMF, så er man i prinsippet over på "en annen diett" uansett.

PSMF *er* ekstremt. Det *krever* en del av dem som vil gå på den. Det *krever* innsats for å få avkastningen. Et eple i dag blir en neve potetgull til neste uke. Diett krever viljestyrke, og det gjør trening også. Har man ikke viljestyrken det kreves for å spise det som er innenfor rammene, så bør man se på noe annet. Rett og slett. Det blir litt som de som "bare *må* kjøre kardio"...

Men jeg forstår at du ikke vil være for streng. Det er nemlig min jobb :p Og jeg er såpass streng at jeg synes at om man ikke engang klarer å gå på "snill-varianten" til FB, så får man heller prøve seg på noe mer standard med 500-1000kcal underskudd om dagen. Det fungerer det også.

Er ganske enig i det du sier :) Jeg har advart flere jeg kjenner om at dietten er veldig hard og ikke noe for alle :)

Men ja, du får ta deg av å være litt onkel anders du :p

Annonse

Med kjeften min blir jeg i det minste ikke en "still-Anders" :p

Men om PSMF må jeg bare sitere sersjanten min: "This is like jerking off with barbed wire. Slightly amusing, but mostly painful". I den versjonen av PSMF som jeg kjørte var alt av melkeprodukter bannlyst. Jeg levde på kokt kjøtt i over 2 måneder og hadde ikke min først carbup før etter 4 uker. Jeg takler ikke å synes synd på noen som ikke synes "cottage cheese med fun light er helt for dem" ;)

Jeg liker det når du er litt streng onkel anders :D Hahaha måtte bare :D

Nei det er klart :) Men ett spm forresten, hvordan var ditt forhold til å spise kjøtt etter PSMF?

Med kjeften min blir jeg i det minste ikke en "still-Anders" :p

Men om PSMF må jeg bare sitere sersjanten min: "This is like jerking off with barbed wire. Slightly amusing, but mostly painful". I den versjonen av PSMF som jeg kjørte var alt av melkeprodukter bannlyst. Jeg levde på kokt kjøtt i over 2 måneder og hadde ikke min først carbup før etter 4 uker. Jeg takler ikke å synes synd på noen som ikke synes "cottage cheese med fun light er helt for dem" ;)

Haha LETC, FB sin maskuline Winston Churchill. legger ikke mye imellom kortene.

Jeg ville heller sagt at om man ikke klarte å manne seg opp i den korte tiden dietten tar, så burde man heller se etter noe annet. Ekstremdietter er ikke for alle...

Jeg takler ikke å synes synd på noen som ikke synes "cottage cheese med fun light er helt for dem" ;)

Det var da ikke måte på hvor aggressiv man skulle være, da? Det var kun et spørsmål om noen hadde tips til andre type måltider, ikke en forespørsel om at en bedreviter skal slenge dritt i trynet på en som ikke liker cottage cheese.

Kjøtt er naturligvis ingen problem Sky, lurte bare på om noen hadde noen supergode tips å dele, men jeg skjønte fort at det var det naturligvis ikke snakk om på denne syke, syke ekstremdietten PSMF som absolutt ikke er for alle - hvertfall ikke de som ikke liker cottage cheese!!

Det var da ikke måte på hvor aggressiv man skulle være, da? Det var kun et spørsmål om noen hadde tips til andre type måltider, ikke en forespørsel om at en bedreviter skal slenge dritt i trynet på en som ikke liker cottage cheese.

Kjøtt er naturligvis ingen problem Sky, lurte bare på om noen hadde noen supergode tips å dele, men jeg skjønte fort at det var det naturligvis ikke snakk om på denne syke, syke ekstremdietten PSMF som absolutt ikke er for alle - hvertfall ikke de som ikke liker cottage cheese!!

Klarer ikke å avgjøre om jeg har tråkket deg på tærne eller ikke, men jeg mener å huske at jeg ga deg ett trivelig svar så :)

Du får være glad du traff på meg på en god dag, om du syntes jeg var aggressiv. Om du ikke takler å følge retningslinjene for en diett, eller noe som helst for den saks skyld, så bør du finne noe annet. Det er faktisk så enkelt. Når det er snakk om en ekstremdiett, så kan man ta utgangspunkt i at maten er ekstremt kjip og retningslinjene er ekstremt strenge. Det finnes et hav av andre dietter der ute hvor du kan spise mer variert, og CC er faktisk gourmet-mat i forhold til hva enkelte av oss har vært igjennom for å få best mulig resultat. Men greit nok. Det er din diett, din kropp osv. Kjør den som du vil, men ikke forvent å få optimale resultater om du hele tiden er på utkikk etter "noe som smaker bedre". Krydder og salt og pepsi max holder for de fleste når de virkelig begir seg ut på dette. Av erfaring vet jeg at mange som tenker slik du gir uttrykk for sprekker ganske fort. De som innstiller seg på at dette blir tøft, men kortvarig får veldig gode resultater :)

Fortell meg hvordan jeg ikke følger retningslinjene for en diett, ved å spørre om tips til å EVENTUELT endre én detalj? Jeg har ikke oppgitt noe som helst om meg selv, annet enn at jeg ikke liker å spise CC, men du greier likevel å trekke den beslutningen at jeg har dårlige utsikter for å fullføre en slik diett - fantastisk bra. Foreslår at du går ned fra din høye hest og kommer ned på bakken sammen med oss andre, det er ganske koselig.

Konklusjonen er forøvrig at jeg bytter ut CC og bringebær med krydret kyllingfilet og rå brokkoli - er det tørt nok for deg? ;)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...