Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Omega 3 er ikke tatt med i beregninga. Tenkte kanskje å bytte ut cottage cheese noen av dagene i hvert fall. Men prøver i en uke nå, så får vi se! Håper noe skjer i hvert fall. Urealistisk å tenke at jeg kan miste 1-2 kg?

Du klarer nok fint 1 kg på én uke tipper jeg. Men desto mer nazi man er med dietten, desto mer mister man ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg begynte på PSMF i dag (første gang), og syns egentlig at første dagen har gått veldig bra, selv om jeg til tider har vært litt sulten. Men jeg har litt problemer med å få i meg nok proteiner, for man skal vel ligge over 2 g/kg? Jeg er 163 cm og 72 kg, og målet er å gå ned noen kg litt raskt sånn at jeg kan få en motivasjonsboost til å fortsette. Dagen min har sett sånn ut:

Frokost: 140 g kylling med salat, tomat, paprika

Lunsj: 150 g bogskinke (ikke så bra, det fant jeg ut etterpå!) med salat, tomat, agurk, paprika

Middag: 200 g karbonadedeig med 1 ss mager kesam, salat, plommetomat, løk, agurk, paprika, litt mais

Kvelds: 100 g cc og 100 g mager kesam med fun light

I følge diett. no blir dette ca. 913 kcal, 30 g fett (litt for mye!?), 27 g karbohydrater (også litt mye?) og 131 g proteiner (grønnsakene er ikke nøyaktig veid).

Forslag til forbedringer (ser selv at plommetomat, bogskinke og mais må bort, men hva med resten?), og hvordan få i seg mer proteiner? :) Har spist meg stappmett til hvert måltid, og har ikke sjans til å få i meg mer enn 3 porsjoner med kjøtt/kylling/fisk etc. daglig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv å spis litt mer rene kjøttvarer. Skinke og karbonadedeig inneholder mer fett en f.eks biff/svinebiff/kyllingfilet osv.

Ser heller ikke at du tar noe omega-3. Dette er det eneste fettet du skal ha i deg i løpet av dagen sett bort i fra det lille som finnes i kjøttet. Når det kommer til grønnsaker så prøv å hold deg til brokkoli, paprika, agurk og tomat (ja, vet det er litt kjedelig).

Og som jeg har nevnt tidligere i andre poster så kutt ut kesam/cc om du kan og spis kjøtt i stedet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet noen sånn ca hvor mange av kiloene man mister som er vann? Skjønner at dette er veldig individuelt, men er det nærmest 1 kg eller 5 kg? Har spist ganske "vanlig" før, jevn fordeling av fett, proteiner og karbohydrater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er fjerde dagen min på PSMF. Alt jeg vil er å legge meg ned i et kjempestort basseng av sjokolade. Jeg er helt gåen på morningene, men når jeg får i meg mat går det forsåvidt greit. Om jeg er like dårlig i kveld som jeg er nå, tror jeg et måltid blir byttet ut med proteinhavregrøt. Bedre det enn å ta helt av meg sjokoladen som ligger hjemme og venter...

Merker også at jeg har kvittet meg med en god del vann. Er oppe flere ganger om natten for å gå på do, og har sikkert pissa ut 900 liter det siste døgnene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er fjerde dagen min på PSMF. Alt jeg vil er å legge meg ned i et kjempestort basseng av sjokolade. Jeg er helt gåen på morningene, men når jeg får i meg mat går det forsåvidt greit. Om jeg er like dårlig i kveld som jeg er nå, tror jeg et måltid blir byttet ut med proteinhavregrøt. Bedre det enn å ta helt av meg sjokoladen som ligger hjemme og venter...

Merker også at jeg har kvittet meg med en god del vann. Er oppe flere ganger om natten for å gå på do, og har sikkert pissa ut 900 liter det siste døgnene...

Samme her, min 5. dag i dag. Var også helt gåen i går, slapp og svimmel. Spiste en porsjon havregrøt i går kveld, og det hjalp utrolig mye! Kanskje ikke det optimale på PSMF, men man skal jo også fungere i hverdagen.. På'n igjen i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, min 5. dag i dag. Var også helt gåen i går, slapp og svimmel. Spiste en porsjon havregrøt i går kveld, og det hjalp utrolig mye! Kanskje ikke det optimale på PSMF, men man skal jo også fungere i hverdagen.. På'n igjen i dag :)

Også tenker jeg.. det måltider jeg bytter ut består av 300 kcal, og grøten jeg tenkte på består av 250 kcal med 30g gryn og 2-3 scoops Prozyme, så er ikke såååå ille. Men akkurat nå går det bedre! Virker egentlig bare som om periodisk faste ikke egner seg så fryktelig bra på PSMF for min del :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er fjerde dagen min på PSMF. Alt jeg vil er å legge meg ned i et kjempestort basseng av sjokolade. Jeg er helt gåen på morningene, men når jeg får i meg mat går det forsåvidt greit. Om jeg er like dårlig i kveld som jeg er nå, tror jeg et måltid blir byttet ut med proteinhavregrøt. Bedre det enn å ta helt av meg sjokoladen som ligger hjemme og venter...

Merker også at jeg har kvittet meg med en god del vann. Er oppe flere ganger om natten for å gå på do, og har sikkert pissa ut 900 liter det siste døgnene...

Oi, med meg er det heelt motsatt! Er på min syvende dag, og om noen hadde prøvd å stappet sjokolade(som jeg eeelsker) i munnen min hadde jeg ikke klart å spise det engang. Har ikke cravings i det heele tatt! Dag 1 hadde jeg litt cravings, men fra dag 2 forsvant det helt :) Har også mistet matlysten da, så kan gå nesten en hel dag uten å spise, for så å komme på at jeg har glemt å spise, og fortsatt ikke være sulten! :p

Flere som har opplevd dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo,

Jeg er på dag 10 og det har gått som på skinner frem til nå og det gjør det egentlig fortsatt bortsett fra at jeg begynner bli litt slapp og bittelitt lei rett og slett ;) I morges fortalte vekta at jeg har mistet 3 kg frem til nå og tanken slår meg at jeg kanskje bør gi meg før planlagt? Hadde egentlig tenkt ta en vurdering på fredag og evnt gi meg med dietten da men jeg synes kanskje kg har ramlet av litt fort? Det er nå ikke sånn at jeg sliter med overvekt. Jeg veide 58-60 for en måneds tid siden, reiste på ferie og kom hjem og veide 65 :wub:

Noen innspill? Takk :thumbsup: (Frk. Hooooooooel? can you hear me? - setter pris på dine kloke uttalelser tidligere :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo,

Jeg er på dag 10 og det har gått som på skinner frem til nå og det gjør det egentlig fortsatt bortsett fra at jeg begynner bli litt slapp og bittelitt lei rett og slett ;) I morges fortalte vekta at jeg har mistet 3 kg frem til nå og tanken slår meg at jeg kanskje bør gi meg før planlagt? Hadde egentlig tenkt ta en vurdering på fredag og evnt gi meg med dietten da men jeg synes kanskje kg har ramlet av litt fort? Det er nå ikke sånn at jeg sliter med overvekt. Jeg veide 58-60 for en måneds tid siden, reiste på ferie og kom hjem og veide 65 :wub:

Noen innspill? Takk :thumbsup: (Frk. Hooooooooel? can you hear me? - setter pris på dine kloke uttalelser tidligere :D )

Om du er på dag 10 så anbefaler jeg deg å ta en oppkarbingsdag. Når du er såpass slank fra før av så er det greit å ta oppkarbing etter 7-10 dager, dette for å fortelle kroppen at alt er normalt - normalisere hormonbalanse osv.

Du må ikke glemme at ihvertfall 1 kg av det du har mistet er væske. Dessuten er hele poenget med denne dietten at kg skal rase av fort ;)

Prøv å ta deg en velfortjent oppkarbingsdag, og spis normalt i et par dager etter det. Etter noen dager på normalt kosthold vil væskebalansen i kroppen være normal igjen, og du ser lettere om du er fornøyd, eller om du kan ta en ny uke f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du er på dag 10 så anbefaler jeg deg å ta en oppkarbingsdag. Når du er såpass slank fra før av så er det greit å ta oppkarbing etter 7-10 dager, dette for å fortelle kroppen at alt er normalt - normalisere hormonbalanse osv.

Du må ikke glemme at ihvertfall 1 kg av det du har mistet er væske. Dessuten er hele poenget med denne dietten at kg skal rase av fort ;)

Prøv å ta deg en velfortjent oppkarbingsdag, og spis normalt i et par dager etter det. Etter noen dager på normalt kosthold vil væskebalansen i kroppen være normal igjen, og du ser lettere om du er fornøyd, eller om du kan ta en ny uke f.eks.

Jippii, du hørte meg :D

Da kjører jeg på med en oppkarbingsdag i morgen og holder mitt normale kosthold torsdag - søndag og tar en ny vurdering da men tipper jeg vil komme til å fortsette en uke mer etter det.

Har du noen forslag på hvordan jeg bør legge opp kostholdet i morgen? Jeg tenker på karbokilder slik at jeg ikke går helt amok...

Nå gleder jeg meg til treninga i morgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippii, du hørte meg :D

Da kjører jeg på med en oppkarbingsdag i morgen og holder mitt normale kosthold torsdag - søndag og tar en ny vurdering da men tipper jeg vil komme til å fortsette en uke mer etter det.

Har du noen forslag på hvordan jeg bør legge opp kostholdet i morgen? Jeg tenker på karbokilder slik at jeg ikke går helt amok...

Nå gleder jeg meg til treninga i morgen ;)

Du skal spise så og si kun raske karbs, så matvalget blir ikke allverdens.

Du trenger å tenke minimalt på fett og proteiner imorgen.

Det jeg spiser på oppkarbing etter psmf er (mange) fine baguetter med godt pålegg, riskaker, pannekaker, ris med biff eller kylling til middag osv.

Men husk å ikke ta helt av ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal spise så og si kun raske karbs, så matvalget blir ikke allverdens.

Du trenger å tenke minimalt på fett og proteiner imorgen.

Det jeg spiser på oppkarbing etter psmf er (mange) fine baguetter med godt pålegg, riskaker, pannekaker, ris med biff eller kylling til middag osv.

Men husk å ikke ta helt av ;)

Perfekt, da skal jeg gjøre det. Siden jeg begynte på PSMF har jeg fastet frem til lunsj og det skal jeg nok fortsette med og se hvordan det føles fordi jeg har trivts overraskende bra med det. Gleder meg til baggiser i morgen da - brød er faktisk noe jeg har savnet de siste dagene til tross for st jeg særdeles sjeldent spiser det ellers.

Hmm, trur du jeg kan legge inn litt pepperkakedeig i kostholdet i morgen? :blush: Fordi DET er noe jeg har hatt sinnsykt lyst på av alle ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perfekt, da skal jeg gjøre det. Siden jeg begynte på PSMF har jeg fastet frem til lunsj og det skal jeg nok fortsette med og se hvordan det føles fordi jeg har trivts overraskende bra med det. Gleder meg til baggiser i morgen da - brød er faktisk noe jeg har savnet de siste dagene til tross for st jeg særdeles sjeldent spiser det ellers.

Hmm, trur du jeg kan legge inn litt pepperkakedeig i kostholdet i morgen? :blush: Fordi DET er noe jeg har hatt sinnsykt lyst på av alle ting...

Tror nok litt pepperkakedeig går fint ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss dere f.eks spiser en kyllingfilet og blomkål og brokkoliblanding til et måltid, hva bruker dere av krydder og/eller saus for å få smak på det?

Jeg bruker sweet chili saus, men det går jeg ut i fra at jeg ikke kan bruke når jeg skal begynne med PSMF over nyttår:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss dere f.eks spiser en kyllingfilet og blomkål og brokkoliblanding til et måltid, hva bruker dere av krydder og/eller saus for å få smak på det?

Jeg bruker sweet chili saus, men det går jeg ut i fra at jeg ikke kan bruke når jeg skal begynne med PSMF over nyttår:p

BBQ-krydder funker veldig bra. Eventuelt salt, pepper, paprikapulver, spisskummin osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss dere f.eks spiser en kyllingfilet og blomkål og brokkoliblanding til et måltid, hva bruker dere av krydder og/eller saus for å få smak på det?

Jeg bruker sweet chili saus, men det går jeg ut i fra at jeg ikke kan bruke når jeg skal begynne med PSMF over nyttår:p

Jeg har brukt mye hvitløk, chilli og ørtekrydder. Men jeg har gjort sånn at i stede for å spise dagsransonen av mager kesam (200 g) som et måltid så blander jeg krydder i og fordeler dets om dressing til grønnsakene :)

Brokkolimos er også en sikker vinner :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...