Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Se gjerne litt på dagens kostplan og skyt inn forbedringer (spesielt på karbohydratene, trodde ikke de skulle bli "så høye")

på forhånd takk :)

Bra du forsto det med laksen :-) synes du skal øke proteinmengden om ikke målvekta di er 40 kg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 168 cm over bakken, og da jeg startet dietten veide jeg ca 61,5 kg (så strengt tatt så trengte jeg det ikke). Jeg tok en ny måling nå og ligger på 19%. Jeg hadde nok litt mindre væske i fettvevet når jeg målte rett etter diett.

Jeg spiste cottage cheese selv i ny og ne, og om du spiser 1 frukt eller 2 i løpet av dagen, så tror jeg ikke det har så mye å si da man allerede ligger ekstremt lavt på kaloriene.

Kan jo gi et eksempel på hva jeg spiste en dag.

Frokost - 150g strimlet svin med paprika, brokkoli og agurk

Lunsj - 1 kyllingfilet med tomat, paprika og agurk

Før og etter trening - BCAA og eventuelt proteinshake om jeg var veldig sulten

Middag - 150-200g karbonadedeig med brokkoli, paprika og tomat

Kvelds - 150g strimlet svin med paprika, tomat og agurk. 10g Activate Selolje

Så jeg lå en plass mellom 900 - 1200 kcal om dagen, alt ettersom hvor sulten jeg var og mye grønnsaker jeg spiste.

Jeg tipper at jeg til vanlig bør ligge rundt 1800-2000 kcal for å vedlikeholde vekta mi, så kcal-inntaket ble halvvert. Vil ikke anbefale å ligge noe lavere om du er på størrelse med meg, da dette er en stor påkjenning for kroppen. Til slutt vil jeg bare si at oppkarbingsdagene er meget viktig om du skal klare å gjennomføre denne dietten på best mulig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du forsto det med laksen :) synes du skal øke proteinmengden om ikke målvekta di er 40 kg...

Ja, det er absolutt planen! :) Har bestilt proteinpulver i tillegg nå, sånn at jeg har en backup på dager som denne hvor jeg er stappmett og ikke orker tanken på å presse i meg no mer :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei F.C

1 Selv om det er mer protein i cc og kesam enn i andre melkeprodukter så er det også mer carbs og fett enn i andre proteinkilder. Kylling uten skinn har 5 g protein pr g fett. Cc har litt over 2. Men hjelper det psykisk til å holde deg på dietten, så for all del. Forøvrig oppfordrer jo Lyle McDonalds til daglig inntak av melkeprodukter i begrenset mengse pga kalsium.

2 det finnes flere refeedmodeller. Spørs hvilken kategori du er i.

3 han satt på ræv mellom øktene. Desuten gikk han på dietten i 8 av de 12 ukene. Tenker at det var mer trening i de resterende 4... Årsaken er at du får for lite carbo til å fylle opp glokogenlagrene dine. For mye trening særlig cardio øker katabolske prosesser som bryter ned musklene. Da brenner du mindre fett og går på en metabolsk slow down.

4 ja uten sukker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva menes med oppkarbings dag? må man ha denne på dietten eller etter hvor lang tid og hvor mange oppkarbingsdager? fremdeles lavkarbo da eller bare vanlig karbs?

Har du lest artikkelen? http://fitnessbloggen.no/psmf-ekstremdiett/

Les en gang til, så forstår du :-) men la meg presisere at du skal spise det samme som vanlig, men ha ett intak av karbohydrater utenom det vanlige. Det vil si at du kan tillate deg litt pasta og poteter, men tillegget bør ikke overskride antall g karbo pr kg kroppsvekt.

EDIT hvor ofte og i det hele tatt omdu trenger avhenger av hvor god formdu er i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så målvekta di er 56 kg? Du kan øke med proteinpulver om du ikke orker mer mat.

Eg er 172 høy veier 80 kg, vet ikke helt fettprosenten... men er nok noe, spess lår og rompe.. Eg vil ned i 65 kg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lest artikkelen? http://fitnessbloggen.no/psmf-ekstremdiett/

Les en gang til, så forstår du :) men la meg presisere at du skal spise det samme som vanlig, men ha ett intak av karbohydrater utenom det vanlige. Det vil si at du kan tillate deg litt pasta og poteter, men tillegget bør ikke overskride antall g karbo pr kg kroppsvekt.

EDIT hvor ofte og i det hele tatt omdu trenger avhenger av hvor god formdu er i...

eeh ja men står ikke hvor mye karbs per kg kroppsvekt bare alt under 5 ger tilatt..men leste her i forumet fler som har oppkarbingsdager..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei F.C

1 Selv om det er mer protein i cc og kesam enn i andre melkeprodukter så er det også mer carbs og fett enn i andre proteinkilder. Kylling uten skinn har 5 g protein pr g fett. Cc har litt over 2. Men hjelper det psykisk til å holde deg på dietten, så for all del. Forøvrig oppfordrer jo Lyle McDonalds til daglig inntak av melkeprodukter i begrenset mengse pga kalsium.

2 det finnes flere refeedmodeller. Spørs hvilken kategori du er i.

3 han satt på ræv mellom øktene. Desuten gikk han på dietten i 8 av de 12 ukene. Tenker at det var mer trening i de resterende 4... Årsaken er at du får for lite carbo til å fylle opp glokogenlagrene dine. For mye trening særlig cardio øker katabolske prosesser som bryter ned musklene. Da brenner du mindre fett og går på en metabolsk slow down.

4 ja uten sukker...

Takk for svar :) much appreciated..meget nyttig. næringsinnholdet på mager kesam er pr 100g, 74kcal, 12 g protein, karbohydrat 4,3 g og fett 1 g. Dette må jo være innenfor? siden man ikke skal ha noe med over 5-6 g fett eller karbohydrater.

Jeg tror jeg er en middels, som grenser til overvekt. men det er bare gjetting :) 1 refeed pr 7 dag med hjemmelagd pizza, kjøttkaker, pasta eller indinsk?

te, sweeet.. blir noen suketter da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge Lyle sin artikkel skal jeg, som tilhører kategori 3 og skal følge på med vekttrening (side 31 i hans artikkel), så skal jeg altså ha 110 gr proteiner om dager.

Regnestykket er slik:

__________ * _________ = ______________

LBM i pund * g per pound = g protein per day

110 (i følge tidligere utregning fra Lyle) * 1 (se tabell side 31) = 110 g protein per dag.

Det hørtes veldig lite ut, men stemmer kanskje? Er 106 kg, 166 høy og idealvekt er 65 kg. (LBM er 50 ifølge Lyle)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eeh ja men står ikke hvor mye karbs per kg kroppsvekt bare alt under 5 ger tilatt..men leste her i forumet fler som har oppkarbingsdager..

De mener nok refeeds. Oppkarbing er noe som hører under lavkarbo, men de spiser ikke grønnsaker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ifølge Lyle McDonald:

Din kategori (fettprosent):

Kat M K

1 15- 24-

2 16-25 25-34

3 26+ 35+

Daily protein intake based on activity and diet category (per lbs fettfri kroppsmasse)

Kategori 1: inaktiv 1-1,25; Aerob trening 1,25-1,5; Styrketrening 1,5-2

Kategori 2: Inaktiv 0,9; Aerob trening 1,1; Styrketrening 1,25

Kategori 3: Inaktiv 0,8; Aerob trening 0,9; Styrketrening 1,0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...