Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sålenge du tar bcaa for å bedre proteinsyntese og trives med å spise slik så ser jeg ingen problemer. Jeg har selv spist 2 måltider til dagen og periodisk faste på PSMF-diett. Skader nok ikke om du har legger til en karbokilde på treningsdager. Tar du omega-3-tilskudd?

Ja, det tar jeg hver morgen:) tenker du karbokilde som ris osv.. eller riskake etter trening? Bør jeg droppe CC og heller spise mer proteiner + grønnsaker? Passer meg utmerket å bare spise 2 ganger om dagen! Blir jeg mett og god istedenfor å sise mange små måltider :)

Kesam og skyr inneholder carb og fett, så da er det plutselig ikke PSMF lenger hvis man spiser mye. Men du kan jo spise fisk/fugl/sjømat også. Poenget er å holde seg borte fra både carb og fett, og få i seg viktige vitaminer og fettsyrer.

Anbefaler du å kutte ut CC også?

Anbefaler du å kutte ut CC også?

Man trenger ikke kutte ut CC helt da det inneholder lite karb og fett, men ville ikke spist for mye av det. Jeg spiste ca 100 gram om dagen i en periode under dietten uten at det påvirket dietten negativt.

Og ifølge PSMF-artikkelen til Børge Fagerli så kan man ha en hel boks (300 gram) om dagen...

Ja man kan fint spise en boks om man vil, selv om poenget med PSMF er å holde ting nærmest 0. Jeg mener endel fort blir sultne eller til tider slitne av ekstra carb på dietten, men scienceguy Robert feks mener det er tullball.

Ja man kan fint spise en boks om man vil, selv om poenget med PSMF er å holde ting nærmest 0. Jeg mener endel fort blir sultne eller til tider slitne av ekstra carb på dietten, men scienceguy Robert feks mener det er tullball.

men da skal jeg teste et par dager uten cc og se hvordan kroppen reagerer på det :)

Annonse

Mulig dette har blitt spurt om før, og også mulig det er et dumt spm, men har PSMF noen påvirkning på læring? Leste for cirka et år siden at det er ugunstig å gå på PSMF i sammenheng med eksamenslesing.. husker ikke hvor jeg fant den artikkelen.. men tror det hadde noe med lite fett å gjøre.. noen som vet noe om dette?

I går begynte jeg på psmf, og kroppen min tok en helomvendig. formen var fin i går helt til kl 07 i mårrest. jeg våkna med feber men hadde ikke energi til og stå opp av sengen for og gå litt rundt heller. Er det meningen jeg skal ligge med hetetokter i 4 timer+kvalme eller burde jeg innse at dette ikke er noe for meg? Har ikke noe særlig lyst til og våkne slik hver morgen..

Hvordan er dietten i forhold til hjernekapasitet? ;) Har veldig lyst til å droppe noen kg før jul, men har eksamen 20 desember..

I begynnelsen kan du merke at du blir veldig sliten - da kroppen må bruke andre næringsstoffer enn karbohydrater som energikilde siden dette ikke blir tilført i stor grad. Likevel er jo ikke dette en diett man skal gå på i flere mnd (dersom man ikke er veldig overvektig), så det er jo "kortvarig" :)

I går begynte jeg på psmf, og kroppen min tok en helomvendig. formen var fin i går helt til kl 07 i mårrest. jeg våkna med feber men hadde ikke energi til og stå opp av sengen for og gå litt rundt heller. Er det meningen jeg skal ligge med hetetokter i 4 timer+kvalme eller burde jeg innse at dette ikke er noe for meg? Har ikke noe særlig lyst til og våkne slik hver morgen..

Jeg gikk på PSFM for noen mnd tilbake, jeg var helt gåen de første 2-3 dagen. Kvalm ,skjelven, svettet/frøys ,hodepine..ja det var helt jævli, men så gikk det over :) Jeg tok bare 7 dager, men hadde kjempe resultater. Funker som fjell!!

Jeg kom akkurat hjem fra ferie og la på meg noe rett før turen og noe mer (les: mye mer) under turen og tenker prøve meg PSFM, jeg har tenkt å begynne i morgen og holde på frem til 10 desember +/- noen dag basert på resultat. Vekta viser 5 kg mer i dag enn for 4 uker siden. (60 vs 65 kg)

Men jeg lurer på noen ting.

- Per i dag styrketrener jeg 3-5 ganger i uken, dette tenkte jeg dra ned til maks 3 og holde ganske lett (helkropps).

- Jeg trener boksing 2-3 ganger i uka og dette kommer jeg nok ikke utenom men også der kan jeg droppe styrke og kondisjonsdelen og holde det på 2 rene boksepass.

- Jeg går minst 2,5 timer tur hver dag og løper noen gang i uka og all løping kan jeg droppe men gåturene må gjennomføres pga at jeg er alene med stor hund som trenger sitt av trim.

Vil dette være en ok treningsmengd i forhold til dietten?

Hvis ikke, hvordan bør jeg justere på matinntaket?

Jeg er meget takknemlig for tips og råd da jeg vil at dette skal fungere optimalt. Både i forhold til vektreduksjon OG i forhold til jobb og trening disse to ukene.

Annonse

Jeg kom akkurat hjem fra ferie og la på meg noe rett før turen og noe mer (les: mye mer) under turen og tenker prøve meg PSFM, jeg har tenkt å begynne i morgen og holde på frem til 10 desember +/- noen dag basert på resultat. Vekta viser 5 kg mer i dag enn for 4 uker siden. (60 vs 65 kg)

Men jeg lurer på noen ting.

- Per i dag styrketrener jeg 3-5 ganger i uken, dette tenkte jeg dra ned til maks 3 og holde ganske lett (helkropps).

- Jeg trener boksing 2-3 ganger i uka og dette kommer jeg nok ikke utenom men også der kan jeg droppe styrke og kondisjonsdelen og holde det på 2 rene boksepass.

- Jeg går minst 2,5 timer tur hver dag og løper noen gang i uka og all løping kan jeg droppe men gåturene må gjennomføres pga at jeg er alene med stor hund som trenger sitt av trim.

Vil dette være en ok treningsmengd i forhold til dietten?

Hvis ikke, hvordan bør jeg justere på matinntaket?

Jeg er meget takknemlig for tips og råd da jeg vil at dette skal fungere optimalt. Både i forhold til vektreduksjon OG i forhold til jobb og trening disse to ukene.

Jepp høres helt fint ut det. Hvis du blir sliten på trening kan du prøve en frukt før.

Hei! tenkte å prøve ut denne dietten i 1-2 uker og se om fettprosenten kan endre seg litt.

Blir det riktig om jeg spiser eks.:

måltid 1: 200g karbonadedeig + ca 200g grønnsaker + 1ss seljolje

måltid 2: 2 bokser tunfisk (firstprice, så de er ikke så store) + ca 200g grønnsaker

måltid 3: 200g kyllingfilet + ca 200g grønnsaker + 1ss selolje

veier rundt 52-54 og er 163 over bakken :)

Hei! tenkte å prøve ut denne dietten i 1-2 uker og se om fettprosenten kan endre seg litt.

Blir det riktig om jeg spiser eks.:

måltid 1: 200g karbonadedeig + ca 200g grønnsaker + 1ss seljolje

måltid 2: 2 bokser tunfisk (firstprice, så de er ikke så store) + ca 200g grønnsaker

måltid 3: 200g kyllingfilet + ca 200g grønnsaker + 1ss selolje

veier rundt 52-54 og er 163 over bakken :)

Kutt ut den ene ss olje. det holder med 1 ss.

Og jeg ville valgt å ha 4-5 måltider i stedet for 3. Ca 120gram kjøtt/fisk/fugl pr måltid, pluss grønnsaker.

jeg har også brukt denne dietten, å den funker veldig bra... men så leste jeg ovenfor en plass... at man ikke burde spise CC?

Nå spiser jeg etter periodisk fasting, fordi det er min måte å spise på. Typisk dag for meg;

Måltid 1; 14:00 200g biff,brokkoli,agurk , paprika, 1/2 boks mager kesam med fun light

Måltid 2: Kylling filet 150g , med samme grønnsaker

måltid 3: 1boks CC, blandes sammen med 1/1 boks mager kesam,litt fun light og kanel 1ss tran

ZMA før leggetid

Burde jeg endre siste måltid?

Før trening 5g BCAA og en fres

Etter trening; 1 proteinshake 5g BCAA

Bytter gjerne mellom, biff, kylling, og svin, elelr karbonade kjøttdeig.. alt etter som:)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...