Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk for kjapp respons Espen og Frk Hoel! :-) Mager Kesam og proteinpulver fins på kjøkkenet, så da skal jeg teste dette i kveld. Har dere ikke noen forslag til krydder eller saus som gir litt smak uten at det blir noe særlig fett eller karbo da? Hvis jeg skal gjennomføre noen uker med dette må nesten maten smake brukbart! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bringebær er fine på PSMF. Inneholder bare 4 gram karbs på 100 gram og masse fiber. Passer meget godt sammen med mager kesam og proteinpulver. Hvis du bruker frosne bringebær og kjører de sammen med mager kesam først med en stavmixer og så visper det opp med proteinpulver blir det mer fluffy og volumiøst. Fyller magen bedre så du blir mettere. Dessuten blir det nesten som iskrem.

Krydder, ta en tur på en innvandrerbutikk. Spisskummin, Caram Masala, hvitløkspulver og chili pulver er kjempegode i karbonadedeigen eller på kyllingfileten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Er en gutt på 21 år, som har bestemt seg for å prøve ut PF, så tenkte å kjøre en uke med PSMF først for å "renske" opp litt i kostholdet :)

Jeg er 185cm høy, og veier ca 80kg(79-80)

Er fullt klar over på forhånd at jeg ikke har videre BEHOV for å gå ned i vekt, gjør det som sagt mer for å få en kickstart på PF'n(og ingen hater vel å få litt mindre fettprosent)

Har satt opp et dagsoppsett på Diett.no, hvor jeg ender opp på:

1047 kcal

188g protein

22.8g fett

17.79g karbo

Det første som slår meg er at det er kanskje er for mye fett? Har byttet ut CC med Kesam, rett og slett fordi jeg ikke klarer å få i meg CC, men ellers bruker jeg de matvarene som er anbefalt.

Det andre er at det kanskje blir et vel heftig kaloriunderskudd, iforhold til at jeg burde ligge på rundt 2000 om dagen?

Er dette gjennomførbart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke et psmf oppsett. Alt for mye fett og karbo. Ja du bør neppe holde en vanlig diett på 1000kcal om dagen

Må ikke glemme at det finnes karbo i grønnsaker da.. Jeg har endt opp på ca 20gram karbs fra grønnsaker hver dag jeg da (om jeg ikke husker feil, *sjekke*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er håpløs til å holde alle de nødvendige anbefalingene jeg kommer med her, og synder endel på på grønnsaksmengde

Brukte vel dietten sist fra 112 til 99 ca og mistet minimalt med muskler. Men så starta ungen i barnehage og jeg ble syk 3 uker rett etterpå... da gikk målbåndet ut vindu for å si det sånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men ja, kan nok si meg enig med Espen om fettmengden da.. Jeg har da ikke klart å holde meg unna proteinlefsene som da inneholder litt kokosmel, så fullt mulig jeg hadde sett enda bedre resultat om jeg bytta ut det måltidet med kjøtt og grønt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke et optimalt psmf oppsett. For mye fett og karbo. Ja du bør neppe holde en vanlig diett på 1000kcal om dagen

Ingen av matvarene jeg har valgt har mer enn 4-6g karbo/100g mat, og mesteparten av fettet kommer fra seloljen..

Har kun valgt kyllingfilet, karbonadedeig og strimlet svinekjøtt, med brokkoli, rød paprika og agurk, og 2 ss selolje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sies at jeg ikke har regnet med seloljen. Da er du på rett spor, så da er det bare å kjøre på. Du kan jo også vurdere de mineralene jeg har skrevet lenger tilbake i tråden her

Hehe, skjønte ikke helt hva jeg hadde gjort galt men da startes det nok neste mandag! Skal titte på det, tusen takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ja, kan nok si meg enig med Espen om fettmengden da.. Jeg har da ikke klart å holde meg unna proteinlefsene som da inneholder litt kokosmel, så fullt mulig jeg hadde sett enda bedre resultat om jeg bytta ut det måltidet med kjøtt og grønt..

Du høres ut som en fliink dame, når det kommer til dette med PSMF

Du har ikke lyst til å liste opp hva du spiser, iløpet av en slik dag?

Jeg sliter veldig med oppsett av dietten:meh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres ut som en fliink dame, når det kommer til dette med PSMF

Du har ikke lyst til å liste opp hva du spiser, iløpet av en slik dag?

Jeg sliter veldig med oppsett av dietten:meh:

Flink og flink, jeg er nok heller jævlig sta, haha :p

Frokost - ca120 g indrefilet av svin med brokkoli, agurk og 1 tomat

Lunsj - ca 120 g kyllingfilet med paprika, agurk og tomat

Lunsj 2 - Proteinlefser (4 eggehviter, 20g bakepro, 10g kokosmel, 80g CC)

Middag - ca 120 g biffstrimler med brokkoli, paprika og tomat

Skal prøve å kutte lefsene.. Oppkarbing idag og så starter jeg på 3 uka :D

Jeg har og syndet med ca 0,5 dl helmelk i kaffen hver dag.. Skal prøve å kutte det og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink og flink, jeg er nok heller jævlig sta, haha :p

Frokost - ca120 g indrefilet av svin med brokkoli, agurk og 1 tomat

Lunsj - ca 120 g kyllingfilet med paprika, agurk og tomat

Lunsj 2 - Proteinlefser (4 eggehviter, 20g bakepro, 10g kokosmel, 80g CC)

Middag - ca 120 g biffstrimler med brokkoli, paprika og tomat

Skal prøve å kutte lefsene.. Oppkarbing idag og så starter jeg på 3 uka :D

Jeg har og syndet med ca 0,5 dl helmelk i kaffen hver dag.. Skal prøve å kutte det og..

Jøss.. imponerendes, og trening går bra? jæævla lite mat:p

Kan du ikke legge ut før og etter bilder, så vi ser resultatene?:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...