Gå til innhold

Rema 1000s nye kjøttvarer


Tilateq

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

For å si det sånn..jeg har alltid droppa å kjøpe kjøtt og fugl i sverige pga dette, syns det smaker ekkelt..og da heller valg kvalitet fra norske bønder og produsenter.

Håper smaken ikke er god og at alle boikotter dette, for det kan bare gå en vei. Begynner mange og kjøpe dette så vil produseringen av kjøttprodukter med saltvann øke for de vil jo prøve å tjene mest mulig penger sant- Og enda lengre fremmover så vil det gode kjøttet vi kjøper i dag bli svindyrt siden det er valgt av få fremfor billig saltvannskjøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne lett betalt litt ekstra for at det skulle vært uten saltvannet! Synes det er unødvendig!

Lol, da kjøper du jo bare de vanlige variantene. Dette er nok mer rettet mot sosialklienter og studenter enn kvalitetsbevisste konsumenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, men det er slitsommt å måtte lese på innholdsfortegnelsen på noe fom i utgangspungtet burde være reint kjøtt!

Jeg var på coop i går og handla kyllingfilet. I frysedisken hadde de skambillig "Kyllingfilet med salt". Da jeg sjekka bakpå var det tilsatt vann, salt, glucose fra mais og en haug med e-stoffer (selvfølgelig med relativt liten skrift). Neitakk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lol, da kjøper du jo bare de vanlige variantene. Dette er nok mer rettet mot sosialklienter og studenter enn kvalitetsbevisste konsumenter.

Hva har sosialklienter og studenter med saken? Billigvarianten uten alt drittet er ikkje så mye dyrere enn den superbillige varianten med glucose og e-stoffer!

Man blir faktisk ikkje mett av at folk sprøyter vann og salt inn i maten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på det som en langtidsinvestering i min egen helse, så jeg betaler gladelig litt ekstra for godt kjøtt - no doupt about it.

Å bevisst gå etter å tjene penger på noe man er avhengi av(mat), er forkastelig syns jeg, uansett hvordan du ser på det. Og det er nettopp det dette her er. Sprøyte inn salt og vann for å utvide mengden, slik man blir lurt til å tro at det ser ut som mer mat. I tillegg, for Ola Normann, som sitter på ræva og på langt nær trenger mye salt i kosten sin - er helt på trynet!

Skru opp prisen på drittmat/snop, og tjen penger på feite folk, som liker å trashe kroppen sin - så kan dere senke prisen på sunn mat for slike som vil holde kroppen sin sunn, og har et snev av livsglede som vil leve livet ut så lenge som overhode mulig.

- Takk for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det helt uaktuellt å kjøpe noe slikt. Jeg synes det er mer enn nok vann i kjøttet som det er, og tilsatt salt? Virkelig? Jeg så også i en av artiklene at de skrøt av at faktisk så solgte de i Danmark bare dette, fordi folk syntes det smakte bedre... for at folk liker salt mat er jo en overraskende nyhet...

Det jeg ikke har skjønt fra artiklene er hvordan dette påvirker kgprisen? Altså regnet i rent kjøtt? At 400 g "kjøtt med saltvann" veier mindre enn 400 g kjøtt uten saltvann er greit, men hvordan er prisen for saltvannsproduktet om man trekker vekk vekten av vannet? Vil det da fremdeles være mindre kgpris på saltvannskjøttet? For at dette skal være et "godt kjøp", altså billig, så må man jo se på om man faktisk får mer mat for pengene, ikke bare vann som siver ut av kjøttet når det tilberedes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min initielle reaksjon er som den vanligvis alltid er når det blir snakk om en reduksjon av matkvalitet for å få ekstra billige varer:

Dere får det dere ikke betaler for.

Dette er et forsøk på å konkurrere om de kundene som drar til Sverige for å kjøpe kyllingfilet av samme kvalitet, blant annet. Norske konsumenter stemmer stort sett med føttene og visakortene, og det de vil ha er mest mulig, billigst mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gi meg kilder eller informasjon på pris/næringsinnhold, så skal jeg fort si deg om jeg liker dette eller ikke.

Det var da enda godt. Næringsinnhold med noe som er tilsatt 10% vann vil nødvendigvis være 90% av originalen.

Da tar man næringsinnhold * 0,9. Essz.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da enda godt. Næringsinnhold med noe som er tilsatt 10% vann vil nødvendigvis være 90% av originalen.

Da tar man næringsinnhold * 0,9. Essz.

Jeg liker slike argumenter, der du bare svarer på det du vil svare på. Hva med prisen? Om den er 20% lavere etc, så har man plutselig fått billigere mat i butikken? Oo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en uopplyst diskusjon, uten noen form for kilder eller andre saklige argumenter...

Gi meg kilder eller informasjon på pris/næringsinnhold, så skal jeg fort si deg om jeg liker dette eller ikke.

Det minst opplyste og minst saklige innlegget i denne diskusjonen er det vitterlig du som har forfattet. Men det var vel meningen...

I første innlegg i denne diskusjonen er det en hyperlenke. Hvis du holder musepekeren over hyperlenken og klikker på primærknappen på datamusen din, vil du bli sendt til en annen hjemmeside. Den andre hjemmesiden inneholder blant annet et bilde av en pakke kyllingkjøttdeig. På den avbildede pakken kyllingkjøttdeig er det skrevet en del informasjon. I denne informasjonen er både pris og næringsinnhold oppgitt. Med andre ord har informasjonen om pris på og næringsinnhold i Rema 1000s kyllingkjøttdeig blitt gjort særdeles lett tilgjengelig for deg allerede.

Svar til tråden:

Jeg la merke til Rema 1000s nye kjøttdeig sist jeg handlet, men jeg valgte å kjøpe en renere type kyllingkjøttdeig. Jeg ser for meg at saltlake og potetmel kun bidrar til å forringe smaken, og derfor kommer jeg neppe til å kjøpe noe fra Rema 1000s nye serie med kjøttprodukter. Jeg liker dog at forpakningene har en tydelig påskrift om at kjøttproduktene inneholder en vesentlig mengde tilsetning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk litt sjokk når jeg hørte om dette på radioen i dag ja.. Men, her er det vi som forbrukere (den generelle befolkning, ikke de fleste her inne som har et annet forhold til proteinkildene sine ;) )som har en stor del av "skylden". Folk vil rett og slett ha billigere mat, og det er de færreste som tenker på hvorfor maten er billig, eller hva som blir konsekvensene. Det er jo f.eks. en grunn til at dagens kyllinger er mye større enn de var for 100 år siden, og at de vokser helt hinsides raskt.. Trist er det i alle fall!

Som andre her har sagt, så håper jeg også at folk boikotter dette, men sjansen for det er vel rimelig lav. Håper virkelig ikke dette er et steg i retningen mot et (enda større) "klasseskille" der kvaliteten/prisen på matvarene utgjør en stor forskjell, slik man ser i andre land (USA f.eks.).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...