Gå til innhold

Rema 1000s nye kjøttvarer


Tilateq

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her er de jeg fant på kiwi og rema 1000

-First price frosset 2kg pose kylling 64.96 kr per kilo..

-Solvinge fersk 300grams pakke 149.67

-Prior fersk 300grams pakke 145.22

-First price fersk 1,2kilo g 85.15

De hadde ikke godt kjøp sin inne på rema 1000 når jeg var innom.. Men siden de sier godt kjøp kommer til og bli 30-35% billigre, da anntar jeg at det da blir sammenlignet med solvinge.. 149.67x0.70= 104.74kr kiloen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er latterlig at Ola Nordmann syyyter over saltvann i billigkyllingen i kommentarfeltet på VG. Ja for det er noen stusselige gram salt i det ypperste av magre proteinkilder, DET er hva som ødelegger kostholdet til folk flest :p Nei, skal man først ha en usunn billig middag så kan man vel liksågodt ta en grandis isteden da vel!

Hvorfor tulle med noe som man ikke trenget og tulle med?? det er vel det som er greia, i alle fall for min del..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ting...

-Rema1000

-solvingen

-godtkjøp

-norsk kylling i trøndelag. Som forøvrig sammarbeider med prior om kyllingslakting, blandt annet for og få ned transport lengden på levende kylling, blandt annet gjennom østerdalen..

-Hugaas Rugeri

er en side av samme sak; nemlig reitan gruppen...

Etter oppkjøpet vil Rema Industrier ha en portefølje av ti hel- og deleide selskaper innen import og produksjon og etter oppkjøpet av Norsk Kylling vil driftsinntektene passere tre milliarder kroner i 2011. Porteføljen består av Rema Trading, Home Design (75 prosent), MaxMat (75 prosent), Grans Bryggeri (50 prosent), Staur Foods (50 prosent), Spekeloftet (50 prosent), Hugaas Industrier (50 prosent), Bama Gruppen (20 prosent) og Gram Slot (20 prosent)

http://www.aftenposten.no/okonomi/innland/article4060498.ece#.T5hVYZfjvTo

http://www.nationen.no/2011/03/15/naring/kylling/mat/handel/6512361/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er latterlig at Ola Nordmann syyyter over saltvann i billigkyllingen i kommentarfeltet på VG. Ja for det er noen stusselige gram salt i det ypperste av magre proteinkilder, DET er hva som ødelegger kostholdet til folk flest :p Nei, skal man først ha en usunn billig middag så kan man vel liksågodt ta en grandis isteden da vel!

Handler vell mest om kvaliteten..ser jo hvor inderlig sverige har ødelagt mye av kjøttvarene sine på den måten, alt for å tjene mer penger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er latterlig at Ola Nordmann syyyter over saltvann i billigkyllingen i kommentarfeltet på VG. Ja for det er noen stusselige gram salt i det ypperste av magre proteinkilder, DET er hva som ødelegger kostholdet til folk flest :p Nei, skal man først ha en usunn billig middag så kan man vel liksågodt ta en grandis isteden da vel!

Det handler ikke om det, egentlig. Det handler om at dette ikke er noe gøy på samme måte som jeg ikke ville likt om jeg hadde kjøpt en flaske med en liter vin,noen helte ut en desiliter, fylte på med vann, tok samme pris, og ga meg beskjed om at de egentlig gjorde meg en tjeneste, for med litt tilsatt vann i vinen ble jeg ikke like dehydrert etter en tur på fest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det handler ikke om det, egentlig. Det handler om at dette ikke er noe gøy på samme måte som jeg ikke ville likt om jeg hadde kjøpt en flaske med en liter vin,noen helte ut en desiliter, fylte på med vann, tok samme pris, og ga meg beskjed om at de egentlig gjorde meg en tjeneste, for med litt tilsatt vann i vinen ble jeg ikke like dehydrert etter en tur på fest.

I ditt tilfelle ville det jo vært å gjøre deg en tjeneste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn..jeg har alltid droppa å kjøpe kjøtt og fugl i sverige pga dette, syns det smaker ekkelt..og da heller valg kvalitet fra norske bønder og produsenter.

Håper smaken ikke er god og at alle boikotter dette, for det kan bare gå en vei. Begynner mange og kjøpe dette så vil produseringen av kjøttprodukter med saltvann øke for de vil jo prøve å tjene mest mulig penger sant- Og enda lengre fremmover så vil det gode kjøttet vi kjøper i dag bli svindyrt siden det er valgt av få fremfor billig saltvannskjøtt.

:thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns kyllingkjøttdeigen var bedre enn den gamle, så jeg gir egentlig en lang f i om den inneholder mer vann. Men det var en ting jeg stussa på. Det står at den inneholder 8 g fett, 2 g karbohydrater og 17 g proteiner, og tilsammen 129 kcal. Når jeg summerer kaloriene fra fett, karbohydrater og protein selv, havner jeg på 150 kcal eller noe. 1 g fett = 9 kcal, 1 g karbohydrater og protein = 4 kcal. Hvorfor kommer jeg og Rema frem til to ulike verdier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xxxxxx

Kjøpte utvannet kyllingfilet i Sverige en gang ved tabbe. Den første fileten jeg stekte var vassen, og jeg kunne mose hele fileten med gaffelen. Smakte ikke på den, og alt gikk i søpla! Betaler gladelig mer for ordentlig mat, kroppen blir gladere av det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns kyllingkjøttdeigen var bedre enn den gamle, så jeg gir egentlig en lang f i om den inneholder mer vann. Men det var en ting jeg stussa på. Det står at den inneholder 8 g fett, 2 g karbohydrater og 17 g proteiner, og tilsammen 129 kcal. Når jeg summerer kaloriene fra fett, karbohydrater og protein selv, havner jeg på 150 kcal eller noe. 1 g fett = 9 kcal, 1 g karbohydrater og protein = 4 kcal. Hvorfor kommer jeg og Rema frem til to ulike verdier?

Må ikke glemme vanninnholdet da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke glemme vanninnholdet da?

Skal det ha noe å si da..? Altså om 100 g inneholder en viss mengde av fett, karbohydrater og proteiner, utgjør dette en viss mengde kalorier uavhengig av hvor mye vann som er med.. Eller har jeg akutt downs nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal det ha noe å si da..? Altså om 100 g inneholder en viss mengde av fett, karbohydrater og proteiner, utgjør dette en viss mengde kalorier uavhengig av hvor mye vann som er med.. Eller har jeg akutt downs nå?

1 g karb / protein = 3 kcal, altså 129 kcal sammenlagt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noen123
1 g karb / protein = 3 kcal, altså 129 kcal sammenlagt :)

nei, det stemmer ikke. 1 g karb/protein = 4 kcal - 1 g fett = 9 kcal - 1g alkohol = 7 kcal (for de som skulle lure)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal det ha noe å si da..? Altså om 100 g inneholder en viss mengde av fett, karbohydrater og proteiner, utgjør dette en viss mengde kalorier uavhengig av hvor mye vann som er med.. Eller har jeg akutt downs nå?

Downs kan vi begge ha, ser at Tornerose kom med et mer logisk svar :p Men jeg mente at om varen veier 500g, dog med 10% vann, så er det plutselig bare 450g med næring? Men som du sa, kan hende jeg roter mye nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Energiinnholdet skal oppgis per 100g vare, ikke per 100g minus vanninnhold.

4,4 og 9 kcal er egentlig bare ca-tall, tror de reelle tallene er 4,1 og 9,3 for karbohydrater og protein hvertfall. Kan dette stemme med Rema sitt resultat?

Nei, da blir det i hvert fall for mye. Det er oppgitt på pakken 129 kcal, men når jeg regner ut selv basert på hvor mye av makroene det er per 100 g, fikk jeg rundt 150 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...