Gå til innhold

Rema 1000s nye kjøttvarer


Tilateq

Anbefalte innlegg

Kom over den der på Rema her om dagen ja. Må si jeg hevet øyenbrynene en smule. Det var rett og slett litt komisk hvordan dette ble fremhevet som et godt kjøp. :confused: Men det kom i alle fall klart frem at det var tilsatt vann. De skal ha kred for det. Det som imidlertid var irriterende var at den vanlige kylligen nå var dyrere enn den har vært før. Det snakker de ikke så høyt om...

Jeg kjøper ikke kyllingfilet i Sverige og kommer ikke til å kjøpe med saltvann her hjemme heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er tydeligvis bare jeg som sikkert kommer til å ende med å kjøpe dette produktet. Jeg kjøper kyllingfilet i Sverige når jeg er der også. Det har enda ikke drept meg og jeg smaker lite forskjell på den kyllingfileten og Priors naturell. Jeg spiser lite salt i kosten ellers, så jeg tror ikke det gjør det store utfallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve tilsettingen av saltvann er jo ikke ille hvis den gjør kyllingen saftigere. Det er ikke noe farlig med salt, særlig ikke for folk her inne som er mye i aktivitet. Men at rema markedsfører dette som mere mat for pengene får det til å virke som noe lureri. Noen som vet hvor mye proteiner/pris det har sammenlignet med vanlig kylling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men at rema markedsfører dette som mere mat for pengene får det til å virke som noe lureri. Noen som vet hvor mye proteiner/pris det har sammenlignet med vanlig kylling?

Tror du virkelig folk vil diskutere slikt her MJF, her går vi mer for den politiske siden, der vi klager mest mulig, for så å dømme dem sønder og sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selve tilsettingen av saltvann er jo ikke ille hvis den gjør kyllingen saftigere. Det er ikke noe farlig med salt, særlig ikke for folk her inne som er mye i aktivitet. Men at rema markedsfører dette som mere mat for pengene får det til å virke som noe lureri. Noen som vet hvor mye proteiner/pris det har sammenlignet med vanlig kylling?

90 % kylling, 10% vann = 90% av opprinnelig proteininnhold. Med samme pris som før (som nevnt tidligere i tråden) blir det en reell prisstigning på over 10%.

Det er omtrent som om man hadde kjøpt en halv liter brus og bare fått servert 0,45 l, men betalt like mye og i tillegg fått beskjed om at du hadde gjort et kupp. Det er jo litt.... pussig :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve tilsettingen av saltvann er jo ikke ille hvis den gjør kyllingen saftigere. Det er ikke noe farlig med salt, særlig ikke for folk her inne som er mye i aktivitet. Men at rema markedsfører dette som mere mat for pengene får det til å virke som noe lureri. Noen som vet hvor mye proteiner/pris det har sammenlignet med vanlig kylling?

da dynker jeg den heller i saltvann på egenhånd - betale for saltvann derimot - det utgår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at de sier at kyllingen blir saftigere av det, og at det er et hjelpemiddel til dem som aldri får den saftig ved steking er bare en dum unnskyldning (blant andre!) for å ha dette ut på markedet.

Helt greit at folk kjøper det, og helt greit at det ligger i hyllene på butikken som et alternativ, men ikke greit å fjerne bedre (i mine øyne) produkter for at dette skal få hylleplass.

Har sett på div kommentarfelt, og det virker ikke som om folk tar dette godt imot.. Får kritikk i øst og vest, og jeg håper salget går dårlig slik at vi får vanlig kjøttdeig og kyllingfilet tilbake:thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært borte i kyllinghyllen på en stund, men har de virkelig fjernet Solvingeproduktene for å selge disse som flere ser ut til å antyde?

Har forstått det slik at de har fjernet storpakkene med kyllingfilet (1 eller 1,2 kg?) og kjøttdeig (600 g). Når jeg var der hadde de i alle fall bare 300 grams med kjøttdeig og den største pakken med filet var 600 gram til 80 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo si det med en gang at det ikke er noe mere enn 90% kjøtt i first price sin heller.. Billig, men lagt fra like godt som reint kjøtt. Også klarer de og "skylde" på at kjøttet blir mere saftig, det er noe piss. Det er helt uproblematisk og steke en kyllingfilet så den er saftig,! Det handler bare om og ha tid til og gjøre det.. BTW; Jeg har noen tall her, komme rmere senere.. Rakk aldri i går:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har forstått det slik at de har fjernet storpakkene med kyllingfilet (1 eller 1,2 kg?) og kjøttdeig (600 g). Når jeg var der hadde de i alle fall bare 300 grams med kjøttdeig og den største pakken med filet var 600 gram til 80 kroner.

Var innom i dag og kikket. De hadde hengt opp lapp om at det var litt problemer med råvarer, så det var ikke alltid det var 1.4kg-pakker med kyllingfilet der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne_

Synes det er latterlig at Ola Nordmann syyyter over saltvann i billigkyllingen i kommentarfeltet på VG. Ja for det er noen stusselige gram salt i det ypperste av magre proteinkilder, DET er hva som ødelegger kostholdet til folk flest :p Nei, skal man først ha en usunn billig middag så kan man vel liksågodt ta en grandis isteden da vel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ikke husker helt feil var kg-prisen på rundt 89kr på de store pakkene. Kanskje det var 1.2kg? Husker ikke helt.

Det koster rundt 80kr for 600g kyllingfilet, og er rimelig sikker på at den nye pakken med 1,4kg koster over hundrelappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...