Gå til innhold

Spørreundersøkelse, teller du kalorier?


Vegard L

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Verken teller eller veier. Tar det litt ca, men prøver å få i meg mest mulig proteiner og sunn mat. Hadde blitt tussete om jeg skulle kontrollert inntaket til den minste detalje. Har aldri gått nevneverdig opp eller ned i vekt, så kroppen er nok i energibalanse:)

Tok alternativ 4, stod mellom den og #2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig opptatt av hva jeg spiser, det skal være ren, naturlig mat, gjerne økologisk og selvfølgelig uten tilsetningsstoffer. Jeg teller aldri kcal, det er helt uinteressant, siden jeg verken skal opp eller ned i vekt. :)

Samme her, bare at jeg trener for å bli sterkere og teller proteiner sånn ca. Den dagen jeg vil ned i fett% vil jeg nok være mer nøye på kaloriene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en periode jeg ble litt veldig opphengt i å telle kalorier, og logget hver minste ingrediens hver dag på diett.no. Etterhvert føler jeg at jeg har fått god kontroll på kostholdet, og innså vel også at for mine treningsformål var det unødvendig å gå så drastisk til verks (gikk litt lei av å holde på på den måten også). Så jeg tar det på øyemål vil jeg si :) Spiser ren, sunn mat og har rikelig med protein i kosten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg teller ikke. Jeg har slitt med å få i meg for lite mat. Sjekket en tilfeldig dag for ca et halvt år siden, og da fikk jeg i meg ca 900 kcal hele dagen: Etter dette spiser jeg mer, og sunnere. Mye sunnere. Jeg vil heller ha for mye mat, og mer energi til trening og alt jeg holder på med for tiden, enn å gå rundt sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg på diett, så da telles, registreres og veies det. Gjør jeg ikke det, spiser jeg fort etter lyst, og da blir det mer mat enn jeg skal ha, selv om jeg vet at alt av det "ekstra" jeg putter i meg teller. Jeg synes det er lettere å overholde en plan dersom jeg ser den svart på hvitt framfor meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner et alternativ med kombinasjonen 1, 2 og 3.

Jeg tar det meste på øyemål, veier ting jeg er usikker på, registrerer alt og følger med på protein- og kaloriinntaket.

Som sagt var det vanskelig å lage alternativer som dekket alt uten å overlappe, så du får bare velge det som ligger nærmest. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veier, teller og registrerer alt. Høres kanskje sært ut, men det gir meg et mindre stressende forhold til mat. Hvis jeg ikke holder oversikt blir det enten alt for lite eller alt for mye, så da passer det meg best å bruke litt ekstra tid på å registrere alt. Men om jeg ikke er hjemme, f.eks. i ferier, holder jeg kun en cirka-oversikt i hodet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en kombinasjon av alternativ 1 og 2. Jeg veier en del, og alltid ting med høy kaloritetthet (pasta, ris, havregryn osv). Ellers vet jeg omtrent hva ting veier, og er jeg usikker så veier jeg for sikkerhets skyld. Jeg registrerer dette på diett.no. Jeg liker å følge med på hva jeg får i meg, og blir litt stresset og irritabel når jeg må spise mat jeg ikke vet hva er i over lang tid (typisk ferier og slikt når andre lager maten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er vanskelig å telle kalorier og loggføre alt jeg spiser. Føler meg nevrotisk hvis jeg gjør det. Har tidligere vært på grensen til å ha anoreksi (176,5 cm/55 kg). Er redd det blir for kontrollert hvis jeg begynner å telle kalorier ettersom mitt litt anstrengte forhold til mat aldri helt blir borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...