Baliba Skrevet 6. april 2012 Del Skrevet 6. april 2012 Litt rask trykking på kalkulatoren så ser vi at Layne Nortons styrke i frontsquats vs backsquats er ca 73%. Tilsvarende for PLYO er 78%. Den lille forskjellen her kan man kanskje forklare ved at Layne Norten bruker mer Hamstrings på sine squats, mens PLYO har en mer oppreist stil med mindre bruk av Hamstrings. Som en liten kommentar til dette kan jeg bruke meg selv som eksempel. Min styrke i frontbøy er ca 70% i forhold til knebøy. Såvidt jeg ser så har ikke vi så ulik stil i knebøy, noe som viser at hamstrings bare er en liten, om ikke bare en brøkdel av forklaringen. Flere ting som sannsynligvis påvirker styrkeforholdet mellom frontbøy og knebøy minst like mye som hamstrings er lowbar\highbar, grep i frontbøy, styrke i øvre rygg, antropometri, nevromuskulær tilpasning osv. Aurelius og Plyo 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/6483-frontb%C3%B8y-vs-kneb%C3%B8y/page/3/#findComment-239685 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Velvet Skrevet 6. april 2012 Del Skrevet 6. april 2012 Jeg er litt usikker både på hvordan jeg skal tolke dette innlegget og hvordan jeg skal kommentere det, men jeg har lyst til å kommentere det. Seriøst? Useriøst? Det får bli en blanding. Hvis det er så JÆVLIG ENKELT så skjønner jeg virkelig ikke hvorfor noen i det hele tatt diskuterer det, eller har diskutert det noen gang for den saks skyld. Jeg skjønner heller ikke hvorfor så JÆVLIG mange sliter med å gjøre begge øvelsene når det er så jævlig enkelt å tilpasse det etter egne forutsetninger. [Følelser] Selv er jeg ganske fornøyd med å kjøre knebøy på to bein, og føler jeg får noe ut av å kjøre det. Jeg liker ikke frontbøy fordi jeg mestrer den dårlig. Jeg føler ikke jeg får nok igjen for ettbeinsøvelser til at jeg har prioritert de. [/Følelser] Det er fint at jeg er fornøyd, men det betyr ikke at det jeg gjør er optimalt. At jeg føler jeg får noe ut av å trene en øvelse betyr ikke at jeg faktisk får noe ut av den, annet enn kanskje en form for psykologisk tilfredsstillelse (Som jeg forsåvidt ikke undervurderer bare så det er sagt). Frontbøy er en fin øvelse som jeg sannsynligvis hadde likt hvis jeg mestret den like godt som knebøy. Det hadde kanskje lønnet seg på langsikt for meg å lære meg å mestre øvelsen bedre. Og igjen, formulert på en annen måte. Følelser er ganske irrelevant hvis man er ute etter tallfesta resultater. Ettbeinsøvelser vil gi en annen treningseffekt enn tobeinsøvelser og vil derfor kunne være lurt å trene selvom det der og da føles mer eller mindre meningsløst. Hvem er egentlig kompetente nok til å ta disse avgjørelsene selv? Alle som trener? Alle som har følelser? En pt? Alle pter? En med ti års erfaring? Hvilken erfaring? Hvilken ptutdannelse osv...... Poenget mitt er hvertfal at det er ikke så jævlig enkelt, men meg om det. Ja, det var jo litt synd at du ikke kunne se om det var seriøst eller useriøst, den skal jeg ta på min kappe. Det er så enkelt at man må kjøre det som spiller noen rolle for de forutsetningene man har. Om knebøy på to bein blir en ryggøvelse for deg så skal du vel strengt tatt heller ikke presse deg til å gjøre det bare fordi det er en kjempebra øvelse og "alle" sier at knebøy må du bare gjøre? Da er jo ikke knebøy optimalt for deg. Da bytter du den ut med noe annet. Det samme gjelder for all mulig trening - dersom du ikke har de forutsetninger som skal til for å kunne utføre en øvelse korrekt (vel og merke etter at du har prøvd å trene på teknikk) så ser jeg ikke hvorfor du skal gjøre det? At ettbeinsknebøy er kjempebra og at mange store coacher har gått bort fra vanlig knebøy vedgår ikke meg. Jeg får ikke til ettbeinsknebøy, og jeg liker tobeinsknebøy. Jeg har ikke de forutsetningene som skal til for å utføre ettbeins korrekt. At det er bra tviler jeg ikke på, men hvorfor gjøre det så vanskelig om hvorvidt det er best med ett eller to bein bare fordi en eller annen coach sier det? Man skal ikke svelge alt rått, man skal finne ut hva som passer for en selv. Å droppe en eller annen slags øvelse fordi noen sier at man ikke bør gjøre den, eller gjøre den på ett annet vis faller ikke meg lett ettersom jeg vet hvordan min kropp fungerer fysiologisk, med begrensninger og alt. Eksempel: Jeg har brukt utallige timer på å lære teknikken i frontbøy. Jeg har studert videoer og jeg har trent og trent og selv med veiledning så får jeg det ikke til. Det later til at kroppen min ikke er spesielt godt designet for frontbøy, og ikke liker jeg frontbøy spesielt godt heller (litt av grunnen er sikkert fordi jeg ikke mestrer det). Det er nok en finfin øvelse, men det hjelper ikke meg og jeg akter ikke å ha den i treningsprogrammet bare for å feile på den hver eneste gang. Jeg blir fortalt at frontbøy er så mye bedre øvelse enn knebøy og at jeg må bytte ut knebøy med frontbøy. Det kan jeg med en gang si at det kommer ikke til å skje - selv om de som har peiling aldri så mye har kutta ut knebøy. Kommer jeg til å legge frontbøy på hylla? Trolig ikke - jeg kommer nok til å prøve på teknikken med jevne mellomrom, bare fordi jeg anser variasjon i treningen som en viktig del av trening. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/6483-frontb%C3%B8y-vs-kneb%C3%B8y/page/3/#findComment-239864 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Danny S Skrevet 6. april 2012 Del Skrevet 6. april 2012 Ca 20 % tipper faktisk forskjellen er større blant vanlige folk som kjører "vanlig bøy" der man har stanga litt bakpå nakken og bruker ryggen. jeg kjører kun nakkebøy, og den er mer lik frontbøy. Samt veldig lite ryggbruk. Så min forskjell fra vanlig knebøy til frontbøy var kun ca 12%. mens jeg har vitnet til andre som har 180 i bøy (MYE bruk av rygg, og stanga godt planta nedpå ryggen) bare klare 125kg i frontbøy. Dette syns jeg er ganske sykt, å vil nesten kalle den type bøy for "juksebøy" da det virker som det er en øvelse som går mer på rygg enn på bein Min tankegang er hvertfall at knebøy er for å trene primært bein, og prøve å utelukke ryggbruk mest mulig. mest mest fokus på lår. Også markløft mest fokus på rygg og hamstrings. Ellers blir det jo veldig mye belastning på ryggen iløpet av en ukes trening om man kjører tung "ryggbøy" i tilegg til mark og div Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/6483-frontb%C3%B8y-vs-kneb%C3%B8y/page/3/#findComment-239911 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MartinNorum Skrevet 6. april 2012 Del Skrevet 6. april 2012 tipper faktisk forskjellen er større blant vanlige folk som kjører "vanlig bøy" der man har stanga litt bakpå nakken og bruker ryggen. jeg kjører kun nakkebøy, og den er mer lik frontbøy. Samt veldig lite ryggbruk. Så min forskjell fra vanlig knebøy til frontbøy var kun ca 12%. mens jeg har vitnet til andre som har 180 i bøy (MYE bruk av rygg, og stanga godt planta nedpå ryggen) bare klare 125kg i frontbøy. Dette syns jeg er ganske sykt, å vil nesten kalle den type bøy for "juksebøy" da det virker som det er en øvelse som går mer på rygg enn på bein Min tankegang er hvertfall at knebøy er for å trene primært bein, og prøve å utelukke ryggbruk mest mulig. mest mest fokus på lår. Også markløft mest fokus på rygg og hamstrings. Ellers blir det jo veldig mye belastning på ryggen iløpet av en ukes trening om man kjører tung "ryggbøy" i tilegg til mark og div Det er utvilsomt individuelle forskjeller. Min erfaring er ca 20%. Spiller liten rolle hvor mye det, det er uten tvil en forskjell. Hvis øvelsen du beskriver er en mer hoftedominant utførelse av knebøy utføres dette vanligvis for å belaste gluteus max + hamstrings ektra mye. Det er ikke juksing hvis det er en bevisst måte å utføre øvelsen på for å belaste spesifikke muskler mer, men det høres ut som det var en overkant stor forskjell på frontbøyen og knebøyen til denne personen ja:) er det mulig at han ikke har trent frontbøy noe særlig før og at det er en uvant øvelse? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/6483-frontb%C3%B8y-vs-kneb%C3%B8y/page/3/#findComment-239988 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Danny S Skrevet 6. april 2012 Del Skrevet 6. april 2012 Det er utvilsomt individuelle forskjeller. Min erfaring er ca 20%. Spiller liten rolle hvor mye det, det er uten tvil en forskjell. Hvis øvelsen du beskriver er en mer hoftedominant utførelse av knebøy utføres dette vanligvis for å belaste gluteus max + hamstrings ektra mye. Det er ikke juksing hvis det er en bevisst måte å utføre øvelsen på for å belaste spesifikke muskler mer, men det høres ut som det var en overkant stor forskjell på frontbøyen og knebøyen til denne personen ja:) er det mulig at han ikke har trent frontbøy noe særlig før og at det er en uvant øvelse? han trener jo selvsagt mer vanlig bøy. men det har lite å si av min erfaring. første gang jeg tok frontbøy hadde jeg ca lik forskjell fra bøy og frontbøy å. jeg har også alltid trent mer vanlig bøy, med untak av visse perioder. Har erfart at for å øke i frontbøy må man kjører knebøy bak også, for å få maks fremgang. pga ekstra belastning. Men når det er sakt, så syns jeg faktisk Frontbøy er en bedre test for ren benstyrke enn hva knebøy bak er. Men nå tenker jeg på beina som hovedsakelig lår, og spenst relatert effekt. Nei er vell ikke juks når man trener mot forskjellige ting, men hvis en person hveder å være sterkere i beina enn den andre. Så kan ikke han ene kjøre "ryggbøy" og den andre kjøre nakkebøy. Helt forskjellig belastning Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/6483-frontb%C3%B8y-vs-kneb%C3%B8y/page/3/#findComment-240025 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MartinNorum Skrevet 6. april 2012 Del Skrevet 6. april 2012 han trener jo selvsagt mer vanlig bøy. men det har lite å si av min erfaring. første gang jeg tok frontbøy hadde jeg ca lik forskjell fra bøy og frontbøy å. jeg har også alltid trent mer vanlig bøy, med untak av visse perioder. Har erfart at for å øke i frontbøy må man kjører knebøy bak også, for å få maks fremgang. pga ekstra belastning. Men når det er sakt, så syns jeg faktisk Frontbøy er en bedre test for ren benstyrke enn hva knebøy bak er. Men nå tenker jeg på beina som hovedsakelig lår, og spenst relatert effekt. Nei er vell ikke juks når man trener mot forskjellige ting, men hvis en person hveder å være sterkere i beina enn den andre. Så kan ikke han ene kjøre "ryggbøy" og den andre kjøre nakkebøy. Helt forskjellig belastning Yep, enig med deg! Jeg har skrevet en artikkel med mine synspunkter her.. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/6483-frontb%C3%B8y-vs-kneb%C3%B8y/page/3/#findComment-240057 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alexander V Skrevet 6. april 2012 Forfatter Del Skrevet 6. april 2012 Litt vanskelig å kalle det juks når man har standardiserte krav for godkjent knebøy. Under paralell sørger for at alle må løfte vekten like langt ift sin kropp. Mener du at f.eks. dette er "ryggbøy"? Her bruker utøverne den teknikken de kan løfte høyest mulig vekt i godkjent knebøy. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/6483-frontb%C3%B8y-vs-kneb%C3%B8y/page/3/#findComment-240065 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PTpro Skrevet 6. april 2012 Del Skrevet 6. april 2012 Jeg kan ikke helt forstå hvordan dere kan snakke om noen av knebøy variantene som en ryggøvelse. Riktignok vil erectro spinae gjøre et massivt isometrisk arbeid i en styrkeløftknebøy, men de vil da aldri virke som motor i øvelsen? MAO de vil bidra til å holde ryggsøylen rett, men de vil ikke hjelpe deg å løfte vekten. (NB: unntak er selvfølgelig de med slett teknikk og krum rygg). Jeg kan heller ikke helt forstå dette evige pratet om ha som er best. Hvilken øvelse er best, hvor mange rep er best, hvor lang pause er best osv. Når det kommer til vanlig knebøy er dette en øvelse primært for gluteus (og kanskje hamstrings?), mens frontbøy er en øvelse for quadriceps. Begge øvelsene er utmerkede øvelser, men de fokuserer på ulike muskelgrupper. Hvorfor da velge en når det er nærmest udiskutabelt at en kombinasjon av dem begge vil gi best resultater? Her snakker vi om banale treningsprinsipper som variasjonsprinsippet. Som tidligere nevnt vil enkeltindividers unike anatomi avgjøre hvilken øvelse som er best egnet for dem, og skadehistorikk og teknikk vil være av betydning når man avgjør hvilken øvelse man skal fokusere mest på. At frontknebøy er en bedre indikasjon på styrke i beina er jeg enig i dersom vi ikke definerer gluteus maximus som en del av beinmuskulaturen. Om vi derimot inkluderer hoftestrekkerne som en del av ”bein” synes jeg imidlertid knebøy gir en minst like god indikasjon. PTpro Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/6483-frontb%C3%B8y-vs-kneb%C3%B8y/page/3/#findComment-240102 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baliba Skrevet 6. april 2012 Del Skrevet 6. april 2012 Ja, det var jo litt synd at du ikke kunne se om det var seriøst eller useriøst, den skal jeg ta på min kappe. Det er så enkelt at man må kjøre det som spiller noen rolle for de forutsetningene man har. Om knebøy på to bein blir en ryggøvelse for deg så skal du vel strengt tatt heller ikke presse deg til å gjøre det bare fordi det er en kjempebra øvelse og "alle" sier at knebøy må du bare gjøre? Da er jo ikke knebøy optimalt for deg. Da bytter du den ut med noe annet. Det samme gjelder for all mulig trening - dersom du ikke har de forutsetninger som skal til for å kunne utføre en øvelse korrekt (vel og merke etter at du har prøvd å trene på teknikk) så ser jeg ikke hvorfor du skal gjøre det? At ettbeinsknebøy er kjempebra og at mange store coacher har gått bort fra vanlig knebøy vedgår ikke meg. Jeg får ikke til ettbeinsknebøy, og jeg liker tobeinsknebøy. Jeg har ikke de forutsetningene som skal til for å utføre ettbeins korrekt. At det er bra tviler jeg ikke på, men hvorfor gjøre det så vanskelig om hvorvidt det er best med ett eller to bein bare fordi en eller annen coach sier det? Man skal ikke svelge alt rått, man skal finne ut hva som passer for en selv. Å droppe en eller annen slags øvelse fordi noen sier at man ikke bør gjøre den, eller gjøre den på ett annet vis faller ikke meg lett ettersom jeg vet hvordan min kropp fungerer fysiologisk, med begrensninger og alt. Eksempel: Jeg har brukt utallige timer på å lære teknikken i frontbøy. Jeg har studert videoer og jeg har trent og trent og selv med veiledning så får jeg det ikke til. Det later til at kroppen min ikke er spesielt godt designet for frontbøy, og ikke liker jeg frontbøy spesielt godt heller (litt av grunnen er sikkert fordi jeg ikke mestrer det). Det er nok en finfin øvelse, men det hjelper ikke meg og jeg akter ikke å ha den i treningsprogrammet bare for å feile på den hver eneste gang. Jeg blir fortalt at frontbøy er så mye bedre øvelse enn knebøy og at jeg må bytte ut knebøy med frontbøy. Det kan jeg med en gang si at det kommer ikke til å skje - selv om de som har peiling aldri så mye har kutta ut knebøy. Kommer jeg til å legge frontbøy på hylla? Trolig ikke - jeg kommer nok til å prøve på teknikken med jevne mellomrom, bare fordi jeg anser variasjon i treningen som en viktig del av trening. Jeg burde kanskje poengtert det i første innlegg, men selvom jeg kommenterer ved å sitere deg så er svaret mitt ment generelt. Fikk følelsen her nå av at dette ble veldig personlig, noe det absolut ikke var ment som. Hva du gjør og ikke gjør, hvordan dine forutsetninger er etc vet jeg ingenting om. Generelt så vil nok mange konkludere med at de ikke har forutsetningene for å kunne utføre øvelsen første gang de prøver og feiler. Det er veldig mye man kan og burde gjøre før man konkluderer med det. Jeg går utifra at du mener noe av det samme med å stille "du" spørsmål. Jeg brukte mitt eget forhold til trening som et eksempel for å få frem poenget, ikke for å påstå verken det ene eller det andre om de forskjellige øvelsene. Om det var et godt eksempel kan selvfølgelig diskuteres. Jeg er helt enig i at man ikke skal gjøre en øvelse bare for å gjøre den. Og hvis jeg tolker dette innlegget riktig så er det egentlig ikke et svar på noe av det jeg skrev, mer mer som generelle uttalelser. Utifra hva jeg kan se så er det lite i inlegget som treffer poenget mitt. For å gjenta meg selv, "Poenget mitt er hvertfal at det er ikke så jævlig enkelt, men meg om det.". Jeg tolker det også som at du er enig siden du forteller om at du prøvd mye og kommet frem til at du ikke har de riktige forutsetningene. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/6483-frontb%C3%B8y-vs-kneb%C3%B8y/page/3/#findComment-240183 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solid Snake Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Selv om jeg drev med styrkeløft tidligere kan jeg med uten tvil si at jeg ville ha valgt frontbøy framfor knebøy anyday. Er langt mindre skaderisiko, du trenger heller ikke spotter. Spesielt om man er litt lang i ryggen og noe kortere i bena så er frontbøy veien å gå, men så er folk bygd på forskjellig vis. For min egen del er frontbøy tingen ikke bare mtp lavere skaderisiko men også fordi at det er en øvelse jeg føler jeg får mye mer ut av. Danny S 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/6483-frontb%C3%B8y-vs-kneb%C3%B8y/page/3/#findComment-241745 Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-bone_84 Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Jeg blir så totalt deprimert av knebøy. Trur ikke jeg har antydning tel muskler i beina. Andre treninga jeg har kjørt knebøy. Første gang fikk jeg instruksjoner om teknikk, og det klarte jeg veldig bra. Kjørte bare sett med stang da. I dag økte jeg tel 70 kg, og det var totalt jævlig. Det føles ikke engang som at jeg klarer å har rett teknikk når jeg har på 50 kg ekstra. Er det virkelig så sugent å starte med knebøy. Mista motivasjonen for den øvelsen totalt :/ Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/6483-frontb%C3%B8y-vs-kneb%C3%B8y/page/3/#findComment-249088 Del på andre sider Flere delingsvalg…
wingeer Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Ikke gi opp. Vi har da alle startet et sted! Fortsett i morgen, eller dagen etter i morgen. Repetisjon og iherdighet er det viktige. T-bone_84 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/6483-frontb%C3%B8y-vs-kneb%C3%B8y/page/3/#findComment-249107 Del på andre sider Flere delingsvalg…
BROrilla Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Litt vanskelig å kalle det juks når man har standardiserte krav for godkjent knebøy. Under paralell sørger for at alle må løfte vekten like langt ift sin kropp. Mener du at f.eks. dette er "ryggbøy"? Her bruker utøverne den teknikken de kan løfte høyest mulig vekt i godkjent knebøy. egentlig ikke. einar gilberg derimot er kanskje en type som bruker mye rygg i bøyen Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/6483-frontb%C3%B8y-vs-kneb%C3%B8y/page/3/#findComment-249128 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alexander V Skrevet 11. april 2012 Forfatter Del Skrevet 11. april 2012 Ser hva du mener, men synes ikke det kan kalles "ryggbøy" eller "juks" for det. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/6483-frontb%C3%B8y-vs-kneb%C3%B8y/page/3/#findComment-249197 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinkman Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 Jeg kan ikke helt forstå hvordan dere kan snakke om noen av knebøy variantene som en ryggøvelse. Riktignok vil erectro spinae gjøre et massivt isometrisk arbeid i en styrkeløftknebøy, men de vil da aldri virke som motor i øvelsen? MAO de vil bidra til å holde ryggsøylen rett, men de vil ikke hjelpe deg å løfte vekten. (NB: unntak er selvfølgelig de med slett teknikk og krum rygg). Jeg kan heller ikke helt forstå dette evige pratet om ha som er best. Hvilken øvelse er best, hvor mange rep er best, hvor lang pause er best osv. Når det kommer til vanlig knebøy er dette en øvelse primært for gluteus (og kanskje hamstrings?), mens frontbøy er en øvelse for quadriceps. Begge øvelsene er utmerkede øvelser, men de fokuserer på ulike muskelgrupper. Hvorfor da velge en når det er nærmest udiskutabelt at en kombinasjon av dem begge vil gi best resultater? Her snakker vi om banale treningsprinsipper som variasjonsprinsippet. Som tidligere nevnt vil enkeltindividers unike anatomi avgjøre hvilken øvelse som er best egnet for dem, og skadehistorikk og teknikk vil være av betydning når man avgjør hvilken øvelse man skal fokusere mest på. At frontknebøy er en bedre indikasjon på styrke i beina er jeg enig i dersom vi ikke definerer gluteus maximus som en del av beinmuskulaturen. Om vi derimot inkluderer hoftestrekkerne som en del av ”bein” synes jeg imidlertid knebøy gir en minst like god indikasjon. PTpro Knebøy er primært en øvelse som aktiverer gluteus og hamstrings? Hamstrings får ikke noe særlig lengdeforandring under en knebøy da funksjonen er å ekstendere hofta og flektere kneet. Kneekstensorene vil jo også jobbe greit i knebøy. Føler du beskriver knebøy som øvelse som ikke tar qauds noe særlig og det er jeg helt uenig i Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/6483-frontb%C3%B8y-vs-kneb%C3%B8y/page/3/#findComment-1069145 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tronaldo Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 Du vet at tråden er nesten 2,5 år gammel? Aurelius 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/6483-frontb%C3%B8y-vs-kneb%C3%B8y/page/3/#findComment-1069190 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tor Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 Du vet at tråden er nesten 2,5 år gammel? Still good as gold. Ordentlig diskusjon, saklige argumenter og godt fagstoff. Må leses om og om igjen. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/6483-frontb%C3%B8y-vs-kneb%C3%B8y/page/3/#findComment-1069250 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinkman Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 Du vet at tråden er nesten 2,5 år gammel? Haha, nei. Så ikke det jeg. Husker ikke engang hvor jeg havnet her in the first place. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/6483-frontb%C3%B8y-vs-kneb%C3%B8y/page/3/#findComment-1069255 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.