Gå til innhold

MartinNorum

Medlemmer
  • Innholdsteller

    71
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om MartinNorum

  • Rang
    Medlem

Kontaktmetoder

  • Website URL
    http://www.martinnorum.no

Converted

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Hehe - noen er bare skakkjørte tvers gjennom. Her er hele kommentarfeltet med min kommentar (som ble noe bedre mottatt)
  2. Til alle Kall gjerne at jeg har lagt ut bilder av meg selv dobbeltmoral, men det har jeg vært åpen om fra dag 1 og sa også tydelig i intervjuet i avisen og på VGTV. Hvis dere faktisk ser innslaget kan dere jo høre hva jeg sier før dere slenger en lite gjennomtenkt kommentar. Jeg skryter av meg selv, legger ut bilder av meg selv og har til og med et par bilder i bar overkropp. Hovedforskjellen er: 1. Konteksten bildet er tatt 2. At jeg ikke daglig spammer folk med bilder av brystene mine, niplene mine, g-strengen jeg ikke eier, eller rumpeballen zoomet inn mens jeg skriver tilhørende
  3. Hei dere, Det er helt riktig at ikke jenter må trene annerledes, det er blant annet akkurat det vi har skrevet om - At jenter bør trene mer som gutter. Årsaken til at vi har skrevet boken er: - For å motivere flere jenter til å trene styrke - For å vise og guide jenter til bra trening som er systematisk og gjennomtenkt - For å lære jenter mer om ernæring og vise hvordan kostholdet kan tilpasses jenters unike behov avhengig av målsetting og hva slags situasjon de er i. - Fordi målene til jenter ofte skiller seg relativt mye fra gutters. - Skrivestil, treningsprogrammer og måten disse
  4. Skjønner ikke hva du vil frem til, det jeg kommenterer er at du skriver at hip-thrust feilaktig har fått et godt rykte for å trene rumpa, når den i praksis er en av de beste "isolerte" rumpeøvelsene som finnes. Skjønner, men at det brenner når man ekstenderer ut på toppen betyr ikke at det er isometrisk trening av den grunn. Jeg ser du flere ganger skriver at øvelsen har liten ROM og at gluteus trenes med liten rom. Selv om stor rom er en fordel i mange sammenhenger må man se det større bildet. Om målet er hypertrofi (som mange har som mål når det gjelder denne muskelen) bør
  5. Her kommer du med veldig mange udokumenterte og svært feilaktige påstander, og jeg lurer veldig på hva bakgrunnen din for alle disse påstandene er? Jeg har ikke giddet å lese gjennom hva andre har skrevet og hva du har svart, men det jeg bet mest merke i er dette: Så jo mer du trener en muskel, desto mer markert blir den? Fettprosenten, ikke treningsfrekvensen avgjør. Feilaktig rykte for å trene rumpa? Hip-thrust viser 2-3 ganger så høy aktivitet i G.max som knebøy. Du tar helt feil. Jeg tror du bør lese deg opp på hva isometrisk trening er, for hip-thrust foregård ikke
  6. Høres rart ut, jeg svarer alle kundene mine, selv om det noen ganger (som for eksempel når jeg er ute å reiser) tar noen ekstra dager, men jeg har ingen jeg ikke gir svar og ikke følger opp skikkelig, så det stemmer ikke. Vår "full pakke" varer forøvrig i to måneder
  7. Se hva du mener, og husker jeg ikke akkurat var spesielt imponert av det her da jeg så det selv. Han er også veldig svak i frontbøy, mener å huske han hadde noen skikkelig dårlige tall på "sexy challenge" som han arrangerte tilbake i tid. Men, det fratar han ikke det faktum at han er en jævlig smart fyr som kommer med veldig mye smart informasjon gjennom både bloggen sin, strength and conditioning research, m.fl.
  8. Ser ganske så ok ut med unntak av bekkentiltingen som det etter mitt syn er noe for mye av her. Du går inn i krum i korsryggen. Løsning: jobbe med mobilitet i spesielt hofter. Du bør nok løsne opp adduktorer, setemuskler og eventuelt hamstrings og ikke minst jobbe med bevisstgjøring av dette. Kanskje vil å gjøre noen oppvarmingssett etter oppvarming med goblet squat fungere bra for å sitte dypt uten så mye tilting. + squat to stand
  9. Kan ikke se noen video her fra der jeg sitter, kan jeg få direktelink?
  10. Hei, Først og fremst tror jeg du har misforstått noen ting og tolket riktig på et par andre ting. Det er absolutt en sannhet i at om hoften heves gjøres dette for å ta i bruk mer av posterior chain som helhet, men at korsryggen er svak som følge av at hoften heves er ikke korrekt(med mindre man faller inn i fleksjon). Det kan tvert imot være at man ved en økt forward lean(foroverlening) er sterkere i erector spinae. Når det gjelder multifidene har vi ikke nevnt dette som svakheter ved denne posisjonen, og det blir uansett for små muskler til å nevnes som relevans. Ellers helt enig i det du
  11. Tydeligvis ikke mye som skal til for å miste din respekt :-) Husk på følgende: Når jeg gir råd er det basert på tips som skal passe til flest mulig av de som ser på for at flest mulig skal kjenne seg igjen og ha nytte av tipsene. Hadde jeg sagt at "ja, gener har det meste og si så ikke håp for mye på å få resultater" hadde dette både virket lite motiverende, samtidig som folk får enda en pute å sy under armene. Jeg er motstander av alle unnskyldninger folk kommer med hele tiden. Når det er sagt: Folk har selvsagt forskjellig utgangspunkt, men alle kan oppnå en bra trent kropp(og bra t
  12. Hei, Ja det blir det. Bergen begynner 23. november! Se FB link her
  13. Skjønner, spennende. Du kan lese om det her:
  14. - Hvis du tenker på dubai - Det er litt tidlig å svare på. Det er første gang vi arrangerer dette nå(det begynte forrige uke) så vi tar nok en evaluering etter hvert, men det er absolutt ikke usannsynlig at det vil fortsette. - Det er ikke støtte fra lånekassen. Du kan imidlertid dele opp betalingen:-)
  15. Først av alt ser jeg ikke hva dette har med dette temaet å gjøre i det hele tatt? Kjenner ikke til at han skal ha forsvart sit-ups i en årrekke for så å "plutselig ikke prate så mye om det", men siden du sier det antar jeg har du har diskutert dette med han? Det er uansett lov å skifte mening, det har jeg gjort mange ganger om ulike emner! Vi oppdaterer pensumet flere ganger hvert år der vi ser behov av den enkle anledning av at vi skal være best. Eksempelvis er pensumet utvidet med 40 sider nytt stoff for det siste kullet så begynte på fredag. Hva som stod for en del år tilbake spiller
×
×
  • Opprett ny...