Gå til innhold

Ting du er glad ingen sier lenger


Gjest Arkiv

Anbefalte innlegg

Dessverre har ikke folk slutta å si "episk" om ALT ennå. Årh! :mad:

Jeg sier "vær litt gem, 'a"... hehe. :meh: Det er nesten favorittuttrykket mitt, jeg bruker det hver gang anledningen byr seg! :blush: Kan vel egentlig ikke klage, jeg sier til tider mye teit sjøl...

Jeg er så glad for at jeg slipper å høre noen beskrive noe som "sinnsvakt bra" lenger. Det irriterte meg så veldig når det skjedde. Var vel i forbindelse med noe idol-program ellerno. Hvorfor jeg frivillig utsatte meg for så mye Jan Fredrik og Mira Craig kan igrunn diskuteres...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Foreldrene mine begynt å bruke 'kult' for 5 år siden, da slutta jeg. Om noen år kommer det til å regnes som et retro-ord og dermed bli brukbart igjen. Jeg har tatt i bruk allerede, da jeg liker å være forut for min tid ;)

Ordet "kult" var et "retro-ord" lenge før du begynte å bruke det. ;) Uttrykket er fra 1930-årene, og kom inn i språket gjennom jazzkretser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 1 måned senere...

Åndikk er dessverre ute av språket...

(refererte til den gamle medisinke betegnelsen ånds-svak som på 60 og 70 tallet var en diagnostisk fellesbenevnelse for psykisk utviklingshemmede.) Den som ble kalt en åndikk lå altså dårlig an på det sosiale barometer. Men det var forsåvidt et kraftfullt uttrykk å slenge i trynet på en hvilken som helst meningsmotstander.

Bare smak på det.

Din åndikk...!

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åndikk er dessverre ute av språket...

(refererte til den gamle medisinke betegnelsen ånds-svak som på 60 og 70 tallet var en diagnostisk fellesbenevnelse for psykisk utviklingshemmede.) Den som ble kalt en åndikk lå altså dårlig an på det sosiale barometer. Men det var forsåvidt et kraftfullt uttrykk å slenge i trynet på en hvilken som helst meningsmotstander.

Bare smak på det.

Din åndikk...!

;)

I følge en foreleser jeg hadde så henger ofte slike ord igjen. I dag vil slikt bli brukt som skjellsord istedenfor medisinske uttrykk. Han mente på at om noen år vil det neste store være "åå, din trygder" (eller noe i den duren). Det hadde dattera sagt til han når hun ikke fikk viljen sin :p. Jeg lo iallefall! Men det var kanskje ikke hyggelig av meg å le av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...