Gå til innhold

SPISER DU RØDT KJØTT SÅ DØR DU!!


Anbefalte innlegg

Norsk helseopplysning aka Dagbladet er ute med ny skremselspropaganda:

http://www.dagbladet.no/2012/03/14/tema/helse/mat/kjott/20680430/

Hva som er interessant er det som står nederst i artikkelen:

"Studien viser at gruppen som spiste mest rødt kjøtt, levde et mer sedat liv, hadde flere røykere, drakk mer alkohol og hadde en høyere kroppsmasseindeks. Gruppen hadde også et høyere inntak av energi, og et lavere inntak av fullkorn, frukt og grønnsaker som vi vet er beskyttende faktorer i kostholdet "

Hmm, utrolig at forskerne er såpass dyktige at de har klart å fastslå at det var nettopp rødt kjøtt, og ikke sofasitting, alkoholinntak, røyking eller fedme som er årsaken til en tidligere død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

For å si det sånn hvis bacon gjør at jeg lever 10 år mindre.. Så er det faen meg verdt det! Fuck veggiser, kjøtt er mat og det er bedre enn alt annet livet kan by på!

Word, de 10 siste åra av livet ser uansett ut som de kjedligste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsk helseopplysning aka Dagbladet er ute med ny skremselspropaganda:

http://www.dagbladet.no/2012/03/14/tema/helse/mat/kjott/20680430/

Hva som er interessant er det som står nederst i artikkelen:

"Studien viser at gruppen som spiste mest rødt kjøtt, levde et mer sedat liv, hadde flere røykere, drakk mer alkohol og hadde en høyere kroppsmasseindeks. Gruppen hadde også et høyere inntak av energi, og et lavere inntak av fullkorn, frukt og grønnsaker som vi vet er beskyttende faktorer i kostholdet "

Hmm, utrolig at forskerne er såpass dyktige at de har klart å fastslå at det var nettopp rødt kjøtt, og ikke sofasitting, alkoholinntak, røyking eller fedme som er årsaken til en tidligere død.

De skrev om samme studien rett før jul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Norsk helseopplysning aka Dagbladet er ute med ny skremselspropaganda:

Hva som er interessant er det som står nederst i artikkelen:

"Studien viser at gruppen som spiste mest rødt kjøtt, levde et mer sedat liv, hadde flere røykere, drakk mer alkohol og hadde en høyere kroppsmasseindeks. Gruppen hadde også et høyere inntak av energi, og et lavere inntak av fullkorn, frukt og grønnsaker som vi vet er beskyttende faktorer i kostholdet "

Hmm, utrolig at forskerne er såpass dyktige at de har klart å fastslå at det var nettopp rødt kjøtt, og ikke sofasitting, alkoholinntak, røyking eller fedme som er årsaken til en tidligere død.

Setningen før sitatet ditt er jo også littvesentlig;)

"Ernæringsfysiolog i Opplysningskontoret for egg og kjøtt, Vibeke Bugge, påpeker at forskningen ikke sier noe om årsakssammenhengen mellom rødt kjøtt og risiko for tidlig død"

Problemet her er vel overskriften...

mvh

PTpro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal lage meg masse rødt kjøtt til middag i dag. Det skal jeg i morgen også, men jeg får gjennomsteke det så det ikke er rødt når jeg spiser det :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...