Gå til innhold

Vekt og høyde? Hva er målet?


K-moo

Anbefalte innlegg

Morsomt å stereotypi litt her.

Flest jenter som responderer på trådens emne og så si samtlige skal ned i vekt, uansett høyde. Hos gutta er det motsatt (de få som er her inne), de skal opp i vekt ;-)

Hadde vel vært bedre mål å spørre om Fettprosent, vekt og høyde? :)

Eg kan dra litt i andre retninga. Er 170 cm høg og 65 kg. Når eg har vore lettare har eg fått kommentarar på at eg er for tynn, og andre ser ofte sånn betre enn meg sjølv (rart det der at ein alltid skal leite etter kor ein ser størst ut), så eg vil vel eigentleg ikkje noko særleg ned i vekt. Når eg no har som mål å bli sabla mykje sterkare spørs det om målet kanskje burde vere å auke litt i vekt? Fettprosenten har eg ikkje snøring på, men eg har fett :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli så sterk som mulig og fortsatt kunne være noenlunde atletisk. Og ikke bli så feit at dama takker for seg. Hva vekta viser er ikke et direkte mål på noe betydelig. Med mindre jeg skal hoppe i strikk eller noe sånt...

Hmm, hvis dama di takker for seg fordi du blir tykkere, så tror jeg jammen ikke hun nødvendigvis er så mye å samle på? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 168cm høy og veier 74kg. Har gått ned over 20kg som kom snikende under og etter to tette svangerskap. Målet mitt er 65kg=) Trener styrke 4 ganger i uka og ligger på 1000-1500kcal så håper de siste kg går fort av.

Hei

Jeg veier det samme som deg og vil ned til 64-65, hvordan har det gått med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høyde: 163

Vekt: 51

Mål: Ha et avslappet forhold til kropp uansett vekt! Slutte å telle kalorier, spise sunt og bli sterk! Klare å bytte ut kaloritelling med matglede og livsnytelse, la kroppen bestemme når den er sulten og mett. Har et mål om å komme opp i vekt, men tenker at det vil skje når jeg er kommet i fasen hvor kroppen selv bestemmer idealvekta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyde: 163

Vekt: 51

Mål: Ha et avslappet forhold til kropp uansett vekt! Slutte å telle kalorier, spise sunt og bli sterk! Klare å bytte ut kaloritelling med matglede og livsnytelse, la kroppen bestemme når den er sulten og mett. Har et mål om å komme opp i vekt, men tenker at det vil skje når jeg er kommet i fasen hvor kroppen selv bestemmer idealvekta :)

Hvis du vil la kroppen bestemme vekten, hvorfor har du da 51 som mål? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv er jeg 172 høy. Nå veier jeg 102 kg, men startet på 112 like før jul. Så jeg veier fremdeles alt for mye, men det går rette veien. Målet langt der framme er i første omgang 75 kg, men når jeg kommer dit kan det jo hende at jeg syns dette blir for mye (eller for lite). Jeg er ikke så opptatt av å følge BMI - det overordnede målet er en fit og veltrent kropp uten for mye fett:)

Oj, artig å lese denne tråden 2 år etter... 1 kg igjen så er målet nådd :D Men nå tenker jeg ikke så mye på kiloene lenger (selv om jeg følger med og vet hvor mye jeg veier, så er det ikke lenger like viktig hva tallene viser). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er 165 høy og veier 53-54 kg. Har ligget på den samme vekta i 4 år nå.. Har nesten bare trent kondisjon og sykling, men siste halvdel i fjor begynte jeg med styrketrening ved siden av kondisjonstreningen. Så nå skal det bli mer markerte muskler på denne kroppen :) Er iallefall målet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 166cm høy, og målet mitt nå er å komme meg ned på 62, for å deretter gønne på styrketrening for å få fine markerte muskler. Pr nå trener jeg fullkropp 3dager i uken for å miste minst mulig muskler på diett. Målet mitt på 62 er av den enkle grunn at jeg "alltid" har veid det, før sommeren 2013 bestemte seg for å droppe trening og heller drikke øl. Mye øl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 158 cm høy, og sist jeg sjekket vekta var den 61-62 kg. Følelsen av å plutselig bikke de 60 kiloene da jeg de siste 5-6 årene ikke har endret vekt med minimalt med trening ga meg et lite push, for å si det sånn. Målet er lavere fettprosent og bedre selvfølelse! Og masse muskler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...