Gå til innhold

Før dere trene styrke,hvor lenge venter dere etter maten?


Metal_Barbie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har vel litt å si hva du spiser og hvor mye du spiser, samt hva din kropp klarer å håndtere.

Selv har jeg forholdsvis harde treninger fra kl 5 nesten hver dag, spiser to halvstore luncher (som igrunn blir dagens hovedmåltider) kl 11 og kl 14, tar noen scoops med en type meal replacement på vei hjem fra jobb i halv fire tiden (noen ganger sammen med eet eple).

Kjenner jeg er passe sulten når jeg skal igang med trening, men føler selv at jeg yter mye bedre på "litt sulten" enn de gangene man er "litt for mett".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Prayaen nevner over så er det individuelt og så kommer det i stor grad ann på måltidet. jeg foretrekker å jobbe på helt tom mage når jeg trener, forutsett at jeg har kcal behovet dagen før. Jeg trener på morgenen. Ellers så er en banan og litt sjokolademelk under for treningen min hvertfal. Dette kan jeg innta før, under og/eller etter trening.

Etter store måltider liker jeg affal en liten time med ligge-nedpå-og-slappe-av-siesta før trening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avhenger ekstremt av mengden mat:) I uken spiser jeg en lunsj som tilsvarer halve dagsinntaket mitt, mellom kl 11 og kl 13. Da trener jeg rundt kl 18-19, uten annet mellommåltid enn et eple. På fridager hvor jeg ofte har flere, mindre måltider, pleier jeg å vente to-tre timer.

EDIT: Dette skyldes at jeg liker å trene med følelsen av tilnærmet tom mage, men jeg liker også best å trene på kvelden:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du tenker ren styrketrening så tipper jeg 1 time (forutsatt at du ikke inntar et "tungt" måltid) bør være mer enn bra nok tid å innhente seg på. De dagene jeg bare skal trene styrke og gjør dette på morgenen går det fint å trene på tilnærmet tom mage.

Blir mye værre når treningen innebærer intervalltrening, da kan maten ha en tendens til å komme opp igjen:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel litt å si hva du spiser og hvor mye du spiser, samt hva din kropp klarer å håndtere.

Selv har jeg forholdsvis harde treninger fra kl 5 nesten hver dag, spiser to halvstore luncher (som igrunn blir dagens hovedmåltider) kl 11 og kl 14, tar noen scoops med en type meal replacement på vei hjem fra jobb i halv fire tiden (noen ganger sammen med eet eple).

Kjenner jeg er passe sulten når jeg skal igang med trening, men føler selv at jeg yter mye bedre på "litt sulten" enn de gangene man er "litt for mett".

Er jo på kcal underskudd. Men jeg føler jeg yter bedre 2-3 timer etter mat,små måltider,enn bare kort tid etter. Så jeg tror jeg fortsetter sånn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg slenger i meg noe knekkebrød for å døyve sultfølelsen og super i meg redmax så det jomer etter, det funker bra men da bør ikke shaken være langt unna når man er ferdig.

Trener jeg rett etter jobb så kjøper jeg en sånn proteinbar og venter 30min, passer bra med Krea-Alkalynet også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo på kcal underskudd. Men jeg føler jeg yter bedre 2-3 timer etter mat,små måltider,enn bare kort tid etter. Så jeg tror jeg fortsetter sånn:)

Det er jo det du bør legge føringa etter, hva du føler fungerer best for deg og hva du yter best på.

Veldig filosofisk sagt; Ikke blindt følg hva alle andre gjør, men gjør deg opp egne meninger og gjør det du mener er best for deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo det du bør legge føringa etter, hva du føler fungerer best for deg og hva du yter best på.

Veldig filosofisk sagt; Ikke blindt følg hva alle andre gjør, men gjør deg opp egne meninger og gjør det du mener er best for deg:)

Så da er d ingenting som tilsier eller en regel som sier at det er best å trene så så lang tid etter mat med andre ord?:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som jeg så og si bare trener styrke, så holder det med en time (med mindre det er snakk om et enormt måltid) :) men når jeg drev å løp mye, da ventet jeg alltid minimum 2 timer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg eter lunsj kl 11-1130..og trener da 1530 ca..eneste jeg får i meg rett før trening er BCAA og en proteinshake under økta :)

Hva som er optimalt må nesten være opp til en enkelt.. personlig yter jeg best hvis det er over 2 timer siden sist. Men litt lette karbohydrater 1 time før er vell ikke å nekte. Men merk LITT, ellers er det lett å gå å gvulpe opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg eter lunsj kl 11-1130..og trener da 1530 ca..eneste jeg får i meg rett før trening er BCAA og en proteinshake under økta :)

Hva som er optimalt må nesten være opp til en enkelt.. personlig yter jeg best hvis det er over 2 timer siden sist. Men litt lette karbohydrater 1 time før er vell ikke å nekte. Men merk LITT, ellers er det lett å gå å gvulpe opp.

Blir alltid trening etter frokost her og da er det som regel havregrøt og ingen gulp,så d går fint:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg har spist meg ganske mett, så venter jeg 1-2 timer. Helst ikke mer enn to. Blir sulten igjen etter 3-4, og jeg hater og trene på tom mage.

Av og til spiser jeg en liten porsjon med mat fordi jeg må stikke å trene med en gang. 20-30 min etter kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...