Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er det fler som gjerne ville hatt hele styrkesalen for seg selv uten andre til stede?

Jeg anser meg som en litt sjenert person i omgivelser hvor jeg ikke kjenner så mange. På treningssenteret kjenner jeg ikke de som trener i styrkesalen, og jeg er veldig glad når jeg finner en usjenert "krok" for meg selv hvor jeg kan ta fram kettlebellsene og trener for meg selv.

"Alle" som er rundt løfter tunge vekter, ser ut som noen muskelbunter, brøler og pumper til den store gullmedaljen! Og jeg, jeg løfter på en liten kule på 8 kg:D

Jeg vet jo at det vil bedre seg etterhvert, men hvis jeg f.eks skal trene etterpå i dag, fredag ettermiddag så vet jeg at det vil være mange mennesker der. Det er det også i morra, om jeg ikke er der på helt ugunstige tider da... Jeg kan ikke akkurat si at jeg storgleder meg:p

Neste uke blir det trening på dagtid, da er det som regel bare pensjonister der, og det passer meg ypperlig:rofl:

Er det fler som har erfaringer på sperrer??:)

Fortsetter under...

De fleste jenter har nok følt det på denne måten på et tidspunkt. Å være ny i styrkeområdet kan være ganske skummelt, men vit det at de fleste andre som trener, pumper, brøler osv, de er opptatt med sin egen trening og legger som oftest ikke merke til hva andre gjør rundt seg.

Så det er bare å begynne å bli kjent med vektene, så forsvinner "sperren" ganske kjapt :thumbsup:

Du er ikke alene :)

Veit om mange som kvier seg for å oppholde seg i styrkedelen av treningssenteret når det er folk til stede...

Jeg også.. :whistling: Mest fordi jeg står der med lette vekter, som for meg er drit tunge. Jeg vet at det finnes en forklaring på hvorfor, men det står jo ikke akkurat skrevet i panna mi;)

Heldigvis er jeg en morgenfugl,og jeg liker best å trene tidlig på dagen, så på styrketreningsdager er jeg somregel på plass klokken 7 eller før.

Enig med FrkHoel her, var ikke så fan av styrkerommet selv i starten.

Men det kommer du fort over, ett par tre uker så er du blitt vant til program etc, så er det bare å gunne på.

Folk generelt er opptatt av treningen sin, kjør på i din egen stil.

Go go :)

Flott at det er fler! :D Det er nesten litt forferdelig følese å stå der og føle seg helt alene..

Men det er nok som dere sier, at de fleste har nok med sin egen trening.

Apropos trening om morgenen, JA, hadde det vært sykkel så hadde det vært helt ok. Men som skikkelig b menneske synes jeg senga er best 07 om morran og morgenfuglen i meg våkner veldig seint. Trening etter 20 på kvelden er litt uaktuelt da jeg ligger og flagrer (oppspilt) på madrassen når jeg legger meg.

*tilvenningsperiode* jeg stikker og trener i "verst tenkelige tid" etterpå :eek:

Tror alle har vært der en gang :) Men, hvor mye tid bruker du på å se på hva de rundt deg gjør? Folk flest har nok med seg selv og sitt når de er på trening, så er nok veldig få som står og tenker på hvor lite andre løfter :) Dessuten, for å kunne løfte de litt tyngre vektene, må man jo nødvendigvis starte med noe lettere - det er nok de som "pumper til den store gullmedaljen" også klar over ;) Tror ikke du skal bruke så mye energi på sperrene dine, de forsvinner før du vet ordet av det :) Alle har begynt et sted :)

Annonse

Ja, jeg syntes jeg var skikkelig haitøff i stad da jeg satte kursen mot alle sterkingene;) Det var ikke så mange der til å begynne med, men de som liker å brøle og slå seg på brystet kom da jeg gikk. Flaks med den:D

Det går nok bedre etterhvert, men liker helt klart å trene når det ikke er så mange der:whistling:

Hatt sånn selv, men det går fort over :) fokuser heller på at det er din tid, din økt, så kan de store beistene bare pumpe å brøle så mye de vil, de er opptatt med sitt uannsett :) Så ikke la de ta fra deg "your time to shine" :)

Og jeg, jeg løfter på en liten kule på 8 kg:D

Som andre sier, gjør det du skal. Ingen dømmer deg og jeg tror alle har en gang vært i samme situasjon.

Selv syns jeg det er ganske kult når jenter "våger" seg inn i styrkerommet.

Edit; og hvis du tar meg i å se på deg er det sikkert fordi jeg syns du ser bra ut ;)

Jeg synes det var helt grusomt skummelt de første turene inn på styrkerommet!:( Følte meg så liten og på feil sted egentlig. Men jeg skjønte jo fort at alle som er der inne er like selvoptatte som alle oss andre treningsfreak er og brydde seg fint lite om meg og var mest opptatt av sin egen økt. Og sånn har jeg vel blitt selv også egentlig, legger ikke merke til at folk kommer inn før etter at jeg er ferdig haha:p Det går fort over til at disse store mannfolka heller gir deg en push "kom igjen, 2 til du klarer det". :D

Derimot har jeg fremdels litt sperrer om rommet er fult av gutter på min egen alder .... Ettersom på tidene jeg trener er det nesten ingen jenter der... heh

Hva med å trene med musikk på øret? Er mange som synes det er lettere å fokusere på det de skal gjøre da, og lettere glemme det og de rundt seg. Som flere har nevnt her, så har folk mer enn nok med seg selv når de trener. De burde i hvert fall ha det. Om ikke, tyder det vel heller på at de ikke har fokus, og det taper vel gjerne bare -- ja, du gjettet riktig -- de:)

Når det er sagt, så vet jeg med meg selv og flere jeg trener med at det at noen tilfeldigvis ser i retning av deg eller på deg, ikke nødvendigvis betyr at de faktisk tenker over hva og hvorfor de ser dit. Når jeg trener og setter fra meg vektene imellom sett, tror jeg ikke de blikkene jeg sender gir så veldig mye mening. Om jeg tilfeldigvis ser på noen som kjører bicepscurls med 2 kg, tenker jeg virkelig ikke over det :) Alle må jo starte et sted.

In fact, jeg tror de fleste gutter som ser på jenter i styrkedelen selv tenker "jøss", mens jentene tenker "hva gjorde jeg galt nå?" ;)

Det er jo f.eks. alltid morsomt når jenter jeg trener med løfter tyngre i frivektsområdet enn gutter som har trent i flere år. Da er det plutselig de som forsvinner veldig raskt :D

Annonse

Som ferskis i styrkerommet kan jeg bare si at du ikke er alene ;) Tror alle nistirrer på meg og teknikken min, og ser på at kroppen min dirrer når det blir litt vel tungt (og legger merke til at jeg så og si ikke har lagt på noe vekt!) :whistling:

Men jeg ser jo like lite på andre som andre ser på meg sikkert. Dessuten trener jeg med headset og blokkerer ut alt og alle.

Prøver likevel å trene enten tidlig eller sent på dagen, for da vet jeg at det ikke er så mye folk der, hihi.

Som ferskis i styrkerommet kan jeg bare si at du ikke er alene ;) Tror alle nistirrer på meg og teknikken min, og ser på at kroppen min dirrer når det blir litt vel tungt (og legger merke til at jeg så og si ikke har lagt på noe vekt!) :whistling:

Haha, jaaa, jeg vet akkurat hvordan det er!:D

Men jeg ser jo like lite på andre som andre ser på meg sikkert. Dessuten trener jeg med headset og blokkerer ut alt og alle.

Prøver likevel å trene enten tidlig eller sent på dagen, for da vet jeg at det ikke er så mye folk der, hihi.

Jeg kan prøve med musikk på øra, må bare konsentrere meg om ikke å digge musikken:rofl:

Pensjonisttid er perfekt tid, men må prøve å utvide horisonten ;)

Jeg tror også at noen av gutta på styrkerommet heller bryr seg om å se litt bra ut og løfte litt mer når de ser at det er en jente som entrer rommet:rolleyes: De bruker mer tid på det, enn å se på "feil" du evt skulle gjort.

Tror jeg da..

Tror mange jenter er redd for styrkesalen, spesielt hvis man skal trene med frivekter, fordi man ofte blir litt "alene". Er absolutt ikke sjelden at jeg er eneste jente blant 15 gutter, men man venner seg til det :) Som mange sier over, kan du tenke på at det er få som legger mye merke til hva andre gjør på trening, man er mest opptatt av seg selv :p Har du forresten et fast program? For da er det bare å konsentrere deg om programmet, hvis du ikke vet hvor du skal se når du har pause, kan du studere programmet, notere hvor mye du løftet osv :) Bare hiv deg i det, om noen uker så er det det mest naturlige i verden :D

Jeg tror også at noen av gutta på styrkerommet heller bryr seg om å se litt bra ut og løfte litt mer når de ser at det er en jente som entrer rommet:rolleyes: De bruker mer tid på det, enn å se på "feil" du evt skulle gjort.

Tror jeg da..

Ja, det tror jeg også, av og til ;)

Program konsing skal jeg huske, ellers har det vært mye sitting på huk for å tøye rygg og kikke i gulvet:whistling:

Som gutt elsker jeg å se at jenter trener i styrkesalen :) Da vet jeg at de har tatt et steg i riktig retning.

Ser aldri nedlatende om noen bruker lette vekter, gutt eller jente. Vi har jo alle startet et sted :)

Problemet mitt var mer at jeg ikke følte jeg hadde kontroll på øvelser og maskiner, dermed trodde jeg at alle lurte WTF dude get a grip liksom. Men generelt fant jeg ut at ingen bryr seg.

Det eneste som plager meg nå, er den mengden idioter som trener med caps, dunjakker osv. Klarer ikke helt beskrive hvor mye jeg ler av dem

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...