Gå til innhold

Jenter, hvilke vekter bruker dere i baseøvelser til vanlig, ikke max-løft-bragging;)


ooo

Anbefalte innlegg

jeg har gått på saltimer i 3 år, time etter time, dag inn og dag ut. men først det siste året at jeg har kommet meg ut i apparat hallen for å løfte litt tyngere, og hoppe litt mindre :p nå i januar kom jeg meg faktisk helt inn i ``aperommet`` som de store STERKE gutta holder til ! :p hehe og det er først etter jeg begynte med stort fokus på styrketrening at jeg har sett resultater :D

jobber fortsatt litt med teknikk på de store øvelsene, men det kommer seg ;)

Chins - 4 stk med egen kroppsvekt. jobber hardt for og få til flere føre sommeren :p

Benkpress - 30kg alene, men får til 40kg hvis jeg har noen som kan sikre. ( er redd for og få stanga overme! :o )

Bicepscurl - 17,5kg

Knebøy - 40kg

Markløft - 50kg, sliter med å holde stanga, er ikke så sterk i klypa, så får så vondt i underarmen.

alle øvelsene ca 5 - 10 reps. og 2 til 5 sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har gått på saltimer i 3 år, time etter time, dag inn og dag ut. men først det siste året at jeg har kommet meg ut i apparat hallen for å løfte litt tyngere, og hoppe litt mindre :p nå i januar kom jeg meg faktisk helt inn i ``aperommet`` som de store STERKE gutta holder til ! :p hehe og det er først etter jeg begynte med stort fokus på styrketrening at jeg har sett resultater :D

jobber fortsatt litt med teknikk på de store øvelsene, men det kommer seg ;)

Chins - 4 stk med egen kroppsvekt. jobber hardt for og få til flere føre sommeren :p

Benkpress - 30kg alene, men får til 40kg hvis jeg har noen som kan sikre. ( er redd for og få stanga overme! :o )

Bicepscurl - 17,5kg

Knebøy - 40kg

Markløft - 50kg, sliter med å holde stanga, er ikke så sterk i klypa, så får så vondt i underarmen.

alle øvelsene ca 5 - 10 reps. og 2 til 5 sett.

Jeg tror du vil få til mer enn 40 kg i knebøy med tanke på resten av det du skriver. Og ang markløft, jeg har samme problemet, har du testet med hansker/løftereimer/magnesium(?)? Hansker hjelper litt, synes jeg, skal teste med løftereimer på de tyngste løfta mine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponert over hvor sterke mange av dere jenter her er, men hvis jeg kan gå litt off topic, hvorfor er det ikke fler av dere som tar Chins ? Flere av dere er jo oppe i 50-60 kg i nedtrekk..

Har ikke en eneste liten mulighet for å dra meg opp (166 cm høy, 76-77 kg tung (på vei ned)). Får prøve med litt mindre kroppsmasse etterhvert:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du vil få til mer enn 40 kg i knebøy med tanke på resten av det du skriver. Og ang markløft, jeg har samme problemet, har du testet med hansker/løftereimer/magnesium(?)? Hansker hjelper litt, synes jeg, skal teste med løftereimer på de tyngste løfta mine :)

jeg har betillt meg løfte reimer. så det blir spennende å prøve :) ja, jeg også tror kanskje at jeg kan klare mer i knebøy. men jeg sliter fortsatt litt med teknikken. tok knebøy i dag, 5x5 med 40kg. det gikk greit, og tror det begynner å komme seg. så neste gang skal jeg se om jeg får til litt mer :) bena mine er dårlig trent iforhold til overkroppen :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Triceps: franskpress 35-45 kg/smalbenk 50-70 kg

biceps: hantler 15-20 kg, stang 30-45 kg

Bryst: benkpress rundt 50-70 kg, skråbenk hantler 15-25kg/stang 40-50 kg

skuldre: militærpress med stang 40-50 kg

Knebøy: 90-110 kg

strak mark: 80-100 kg

Markløft: 90-140 kg

Hantelroing: 20-42 kg/ stangroing 60-80 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Triceps: franskpress 35-45 kg/smalbenk 50-70 kg

biceps: hantler 15-20 kg, stang 30-45 kg

Bryst: benkpress rundt 50-70 kg, skråbenk hantler 15-25kg/stang 40-50 kg

skuldre: militærpress med stang 40-50 kg

Knebøy: 90-110 kg

strak mark: 80-100 kg

Markløft: 90-140 kg

Hantelroing: 20-42 kg/ stangroing 60-80 kg

Bøyer meg i støvet.. Jeg løfter ikke 140 kg i mark enda.. Sånne tall gjør meg faktisk nervøs også, for jeg ser en haug med gutter på gymmet som ikke er i nærheten av tallene du kommer med.. Stå på, det der var rått !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne tatt chins, men der jeg trener er der ingen mulighet.

Vurderer å kjøpe en chins stang til å feste i en døråpning :)

Det er ikke så dumt! :) Jeg ville hvertfall latt de få vite på gymmet der du trener, at det sikkert finnes et annet apparat de kan sende tilbake, å gjøre plass til chins :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har betillt meg løfte reimer. så det blir spennende å prøve :) ja, jeg også tror kanskje at jeg kan klare mer i knebøy. men jeg sliter fortsatt litt med teknikken. tok knebøy i dag, 5x5 med 40kg. det gikk greit, og tror det begynner å komme seg. så neste gang skal jeg se om jeg får til litt mer :) bena mine er dårlig trent iforhold til overkroppen :/

Har du mulighet til å få med deg noen? Jeg synes det hjelper når jeg har med meg en person som kan stå bak, trenger ikke være i stanga en gang :p Men bare det å ha noen der. Og bruk sikkerthetsutstyret :) Sånn just in case det blir for tungt og du ikke får deg opp igjen (det har skjedd meg!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne tatt chins, men der jeg trener er der ingen mulighet.

Vurderer å kjøpe en chins stang til å feste i en døråpning :)

Smitmaskinen kan det også tas i om man ikke er for lang. Bare å bøye beina det :) Eller feste stanga øverst på knebøyracket;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du mulighet til å få med deg noen? Jeg synes det hjelper når jeg har med meg en person som kan stå bak, trenger ikke være i stanga en gang :p Men bare det å ha noen der. Og bruk sikkerthetsutstyret :) Sånn just in case det blir for tungt og du ikke får deg opp igjen (det har skjedd meg!).

ja jeg kan muligens få litt hjel av sammboeren min :) trener egentlig altid alene.. hva mener du med sikkerhetsutstyr ? de to ``stengene`` som stanga kan legges på dersom jeg ikke kommer opp igjen ? hehe,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trent styrke kombinert med kardio de siste tre årene, men med aktivt opphold det siste halve året hvor jeg nesten bare kjørte kardio (det syns i negativ forstand!:p). Som jo betyr at jeg er tilbake på startstreken så og si. Satser på rask fremgang dog.

64kg, 166cm

Kommer ikke på nøyaktig kg på alle øvelsene i farta, men her er de jeg husker:

Nedtrekk, vidt grep:ca 35kg

Benkpress, vanlig: 32,5kg

Benkpress m/manual: 8,25kg - her går jeg helt ned til siden av bryst, derfor så stor forskjell på denne og benk antar jeg)

Konsentrert bicepscurl: 8kg (denne har stått stille alt for lenge)

Biceps med stang: 17,5

Sumo Markløft: 50kg (begynte akkurat med sumo, kjørt strake før)

Beinpress: 125kg

Triceps pushdown m/tau: 23kg, med stang 18kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trent styrke kombinert med kardio de siste tre årene, men med aktivt opphold det siste halve året hvor jeg nesten bare kjørte kardio (det syns i negativ forstand!:p). Som jo betyr at jeg er tilbake på startstreken så og si. Satser på rask fremgang dog.

64kg, 166cm

Kommer ikke på nøyaktig kg på alle øvelsene i farta, men her er de jeg husker:

Nedtrekk, vidt grep:ca 35kg

Benkpress, vanlig: 32,5kg

Benkpress m/manual: 8,25kg - her går jeg helt ned til siden av bryst, derfor så stor forskjell på denne og benk antar jeg)

Konsentrert bicepscurl: 8kg (denne har stått stille alt for lenge)

Biceps med stang: 17,5

Sumo Markløft: 50kg (begynte akkurat med sumo, kjørt strake før)

Beinpress: 125kg :cool:

Triceps pushdown m/tau: 23kg, med stang 18kg.

Vi har ganske mye likt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...