Gå til innhold

Jenter, hvilke vekter bruker dere i baseøvelser til vanlig, ikke max-løft-bragging;)


ooo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er nybegynner, trente styrke noen mnd under graviditeten og nå trener jeg meg gradvis opp igjen etter graviditet...

Triceps: franskpress rundt 5-7 kg

biceps: handlter rundt 5-7kg

Bryst: benkpress rundt 12 kg,

skuldre: sidehev med handtler 4 kg

Knebøy: rundt 20kg

strak mark: Har ikke prøvd ennå

Markløft: Har ikke prøvd ennå

Handtelroing: Har ikke prøvd ennå

Jeg tror jeg er den svakeste på fitnessbloggen.no :p

Du kommer aldri til å bli bedre enn deg selv :) Å være sterk handler ikke om å løfte tyngst, men om å pushe seg selv, og å utfordre egne grenser. Det er ikke så farlig hva andre tar, et sted må man uansett starte. Synes dette så veldig bra ut jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logisk nok, og da har jeg logget feil hele tiden for jeg var sikker på at jeg hadde lest et sted at stangen ikke skulle være med i det totale regnskapet. Så da jeg syntes jeg var sterk som løftet 44 kilo i markløft i dag, har jeg egentlig løftet mer i og med at jeg ikke har regnet med stangen? :D Og hva veier så en stang?
de største stengene, sånne som du finner i benkpressen, veier 20kg. EZ-stenger til curl øvelser er rundt 8kg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logisk nok, og da har jeg logget feil hele tiden for jeg var sikker på at jeg hadde lest et sted at stangen ikke skulle være med i det totale regnskapet. Så da jeg syntes jeg var sterk som løftet 44 kilo i markløft i dag, har jeg egentlig løftet mer i og med at jeg ikke har regnet med stangen? :D Og hva veier så en stang?

de største stengene, sånne som du finner i benkpressen, veier 20kg. EZ-stenger til curl øvelser er rundt 8kg.

På Sats der jeg trener er det to forskjellige olympiastenger (om begge to heter det). En med plast i endene som veier 10kg og en vanlig som veier 20kg. De på 10kg ligger som regel på benkene og de på 20kg i knebøyrackene om ingen bytter om på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Løftet min første manual for knappe 3 mnd siden, så er ikke store greiene foreløpig. Jeg aner ikke hva stanga veier, så skriver bare opp det jeg legger på den. Menmen, here goes:

Høyde. 167cm

Vekt: 60kg

Fransk press: 10kg

Biceps, hantler: 8kg

Skråbenk hantler: 10kg på hver

Benkpress: 25kg

Knebøy(smith): 40 kg

Markløft: 25 kg (her klarer jeg ikke holde fast mer vekt, selv om 25 kg føles lett eller på kroppen, med unntal av i grepet)

Chins: 8x3 (her bruker jeg hjelpevekter på 40kg)

Stående roing, en arm: 30kg

Roing benk, hantel: 10kg

Bulgarske utfall: 9 kg i hver hånd

Resten husker jeg ikke nå, men kommer seg i vektøkning etter jeg begynte med færre reps. Første manualen jeg plukket opp var på 2kg så. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så ny i gamet at jeg ikke engang veit hva chins er jeg... :wub:

Chins er øvelsen der du tar tak i en stang hengende over deg, og drar kroppen opp. Finnes i apparat også, der man får hjelp med sin egen vekt :) Se i øvelsesutvalget, og prøv gjerne på gymmet. Den er tung, men ikke gi deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponert over hvor sterke mange av dere jenter her er, men hvis jeg kan gå litt off topic, hvorfor er det ikke fler av dere som tar Chins ? Flere av dere er jo oppe i 50-60 kg i nedtrekk..

Er ikke så høyt opp i vekt på nedtrekk, men øver og øver på chins :D Snart skal jeg naile det. Er nemlig ikke så glad i nedtrekk :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så høyt opp i vekt på nedtrekk, men øver og øver på chins :D Snart skal jeg naile det. Er nemlig ikke så glad i nedtrekk :p

Var bare rart å se så mange tilbakemeldinger, og omtrent null Chins. Men så er det vel ikke den øvelsen man har kjappest styrkeøkning i heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Chins er øvelsen der du tar tak i en stang hengende over deg, og drar kroppen opp. Finnes i apparat også, der man får hjelp med sin egen vekt :) Se i øvelsesutvalget, og prøv gjerne på gymmet. Den er tung, men ikke gi deg :)

Hmm... hva er forskjell på chins og pullups?? *dum*

Tar i hvertfall pullups, men jeg jukser med strikk :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Per 14.02.2012

Høyde: 165 cm

Vekt: rundt 90 kg (men det går nedover!)

Knebøy: 45 kg

Frontbøy: 40 kg

Markløft: 70-75 kg (varierer)

Benkpress: 30 kg

Leggpress: 120 kg

Skullcrushers: 15 kg med vektstang med fast vekt

One Arm Dumbbell Row: 15 kg

Dumbbell Side Lateral Raise: 4 kg (aner ikke hva øvelsen heter på norsk, men herregud er det tungt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponert over hvor sterke mange av dere jenter her er, men hvis jeg kan gå litt off topic, hvorfor er det ikke fler av dere som tar Chins ? Flere av dere er jo oppe i 50-60 kg i nedtrekk..

Skulle gjerne tatt chins, men der jeg trener er der ingen mulighet.

Vurderer å kjøpe en chins stang til å feste i en døråpning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...