Gå til innhold

Madeleine

Medlemmer
  • Innholdsteller

    51
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Det har jeg vettu! Stek kjøttdeig med 3 hvitløksfedd. Krydre med spisskummin (ca 2 ss) og chilipulver (1 ss). Tilsett 1 boks hakket tomat (m/oregano og basillikum) + 2 ss tomatpuré Jeg tok oppi ca en halv brokkoli, 1 rød paprika og en liten boks mais for å få litt ekstra grønnsaker. Legg blandingen i en ildfast form og topp med ost! Stekes i ovnen på ca 200 grader til osten har smelta. Jeg serverte med speltlumper ved siden av, men er sikkert godt med tacosaus og kesam/rømme også!
  2. Takk for tipsene! Vet du sånn ca hva dette ligger på (næringsinnhold/kalorimessig)?
  3. Hei! Er det noen som kunne tenke seg å se på hva jeg får i meg daglig? Jeg er relativt tynn, noe jeg alltid har vært. Har trent styrke i halvannet år, men har en mistanke om at jeg spiser for lite til å få et optimalt utbytte av treningen. Eksempel på måltider på en vanlig dag (blir veldig ca-mål, i og med at jeg ikke veier maten...) Frokost: Havregrøt av 1,5 dl store havregryn (laget på vann) Har i en halv banan, 1 ss linfrø, 5 ss cottage cheese, og ca +- 1 ts rapsolje Lunsj: To store grove skiver (vi snakker tykke skiver;) med et tynt lag margarin og 4 skiver kalkunfilet
  4. Jeg trener styrke 3 dager i uka, med omtrent samme inndeling som deg. Er veldig fornøyd med opplegget! I tillegg til dette, går jeg raske turer 2 - 3 ganger i uka. Det er akkurat passe treningsmengde for min del, jeg føler jeg har fremgang, samtidig som treningen ikke blir for dominerende i hverdagen. En periode var jeg veldig opptatt av hva som var "nok" trening, hvor lenge og hvor mye man må trene, men fant ut av hva som passer for min del, ut fra hva jeg ønsker, og hvor mye tid jeg vil bruke på treninga.
  5. Tusen takk! Supert med tilbakemelding!
  6. Tusen takk for tipset! Veldig kjekt å høre at Nike-skoene har fungert bra Ja, det er tydelig at beinhinnene har blitt ømme etter turer der jeg har hatt sko med dårlig støtte, så jeg vil tro at det hjelper å bruke sko for overpronasjon. Da skal jeg satse på Nike-skoene neste gang
  7. Ok. Det kan jo hende det er der problemet ligger. Får passe på å øke belastningen jevnt! Takk for det! Satser på at jeg finner noen sko som duger! Ha en fin kveld!
  8. Takk Har hørt fra noen som har Salomon-sko at de har fått en del gnagsår, men det kan være en annen modell. Man går vel skoa inn etter hvert uansett, etter litt tilvenning. Jeg får ta meg en tur innom en sport i helga og se om det kan være noe som passer!
  9. Hehe, det står det jammen respekt av! Det er jo supert at du ikke har merket noe i beina, selv om du overpronerer! Jeg kjenner jeg fort blir øm i beinhinnene når jeg har gått mye på hardt underlag, men det hjelper jo å gå i terrenget. Det blir en del asfalt-gåing/jogging også, så bør vel kanskje satse på sko med god støtte Ja, tenker det blir en del penger av å selge sånne typer sko!
  10. Det så ut som en god terrengsko! Takk for tipset! Veldig kjekt å forhøre seg med hva andre har erfaring med
  11. Åja, takk for tips! Det hadde vært kjekt å få sjekka ut
  12. Ok, takk for tipset! Da skal jeg ta turen innom der når jeg er i nærheten
  13. Hei! Jeg lurer på om noen har erfaring med/tips om terreng-joggesko med god støtte? Jeg går relativt mye - både i skog og mark, og på asfalt - og trenger derfor noen gode joggesko. Jeg har smale føtter, og overpronerer noe. Det finnes jo så mange ulike typer sko, så er lett å gå seg vill i joggeskojungelen
×
×
  • Opprett ny...