Gå til innhold

Hva skjer om jeg spiser 15 000 kcal på en dag?


Sara

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja sikkert jævlig godt, men å spise dette i sånne mengder hele dagen er ikke godt.

Hvor mange må du spise av dem?

http://2.bp.blogspot.com/-esDixpxjMKY/TtvwIfjz1hI/AAAAAAAAAow/HkXlgbmuqQQ/s1600/DSC_1295.JPG

Har ikke et nøyaktig tall for hver batch, men 25 per batch, så 75 i løpet av 24 timer. Og som jeg har påpekt flere ganger, det er ikke LETT å spise 15 000 kcal, men det absolutt mulig. Det er ikke GØY å spise 15 000 kcal, men det er absolutt mulig. Det er sikkert en grunn til at jeg er mett i flere dager etter en runde. Å spise 15 000 kcal flere dager på rad, noe Tour de France-syklistene nærmest må gjøre, er nok heller ikke så fryktelig kult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

  • 1 måned senere...

Gammel tråd men, noen som har et svar på hva som faktisk egentlig skjer om man stapper i seg 15.000 kalorier en dag? Da fysiologien bak det. Glykogenlagrene fylles opp - hva så? Teorien tilsier vel egentlig at resten av energien må bli tatt opp/lagres som fett? Jeg har lest et svar av Børge Fagerli på myrevolutionforumet, der han svarte ei jente med samme spørsmål at kroppen kunne ikke lagre mer enn 100-150 gram fett på en slik dag. Noen..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammel tråd men, noen som har et svar på hva som faktisk egentlig skjer om man stapper i seg 15.000 kalorier en dag? Da fysiologien bak det. Glykogenlagrene fylles opp - hva så? Teorien tilsier vel egentlig at resten av energien må bli tatt opp/lagres som fett? Jeg har lest et svar av Børge Fagerli på myrevolutionforumet, der han svarte ei jente med samme spørsmål at kroppen kunne ikke lagre mer enn 100-150 gram fett på en slik dag. Noen..?

Jeg vet i hvert fall at fordøyelsen min går på høygir da...Det er ikke mulig å legge på seg en kilo fett på et døgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men HVOR gjør ekstraenergien av seg da? Alt kan vel ikke skilles ut?

Hvorfor ikke? Hadde faktisk vært morsomt å måle sukkerinnholdet og nitrogenutskillelsen ved alvorlig overspising. Regner med at de hadde vært skyhøye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kroppen vil ikke klare å ta opp alt, har hatt syke spisedager med kcal overksudd på sinnsyke grenser hvor jeg har blitt spurt om jeg ikke spydde, svarte bare "nei, ventet en time, så gidde magesmerten seg, så spiste jeg videre"

Vil ikke anbefale å prøve å innta noe syke mendger eller fråtse for mye, smertene er enorme.

Sliter med at jeg aldri kan bli mett, så det prosjektet var litt morsomt ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor ikke? Hadde faktisk vært morsomt å måle sukkerinnholdet og nitrogenutskillelsen ved alvorlig overspising. Regner med at de hadde vært skyhøye :)

Jeg venter spent på resultatet siden jeg ikke tror at jeg greier å spise 15 tusen kcal på noen få timer selv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...