Gå til innhold

Jenter & muskelbygging - proteintilskudd !?


tinamariell

Anbefalte innlegg

Hei hei :) ganske fersk i dette gamet men har trent mye styrke og kondisjon det siste året rett å slett for å gå ned i vekt:)

Men nå ønsker jeg å få litt mer rumpe og få litt mer definerte muskler på mage og rygg. Ønsker ikke å bli noe særlig mye mer større enn hva jeg er nå men bli mer "FIT" og definert.

Er det noen gode "jente" protein tilskudd dere har å anbefale :) ? Råd og anbefalinger tas gjerne i mot! 

 

takk for svar ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Proteintilskudd er proteintilskudd. De typiske "jenteproteintilskuddene" er kun et salgsgimmik for å lure ekstra mye penger utav folk.

Noen av disse tilskuddene inneholder kanskje ekstra kalsium eller noe annet kun for å overbevise brukeren om at de trenger "jenteproduktet" fordi de er jenter.

Du trenger kun et proteintilskudd om du sliter med å få i deg nok fra vanlig kosthold. Om du trenger et tilskudd så kan du likegreit kjøpe en bøtte med "vanlig" protein. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 26 January 2016 at 11:51 AM, tinamariell said:

Hei hei :) ganske fersk i dette gamet men har trent mye styrke og kondisjon det siste året rett å slett for å gå ned i vekt:)

Men nå ønsker jeg å få litt mer rumpe og få litt mer definerte muskler på mage og rygg. Ønsker ikke å bli noe særlig mye mer større enn hva jeg er nå men bli mer "FIT" og definert.

Er det noen gode "jente" protein tilskudd dere har å anbefale :) ? Råd og anbefalinger tas gjerne i mot! 

 

takk for svar ;) 

Protein tillskudd er ikke et MUST

 

Prøv dette istedet..

 

Putt alle ingredienser i en  blender lens.. og ta med deg til trening.

 

Helmelk/Mandel melk.

1-2 frukt.. Banan, eple, mango, melon elns.. (Raske karbohydrater for og fylle opp glykogen lagrene så fort som mulig)

50-100 gram havregryn (Egen preferanse osv) Havregryn (Trege karbohydrater for og holde deg stabil fremtil du skal spise et fullverdig måltid)

 

2-3 Rå egg (Proteiner og fett som kroppen trenger for og hente seg ordentlig godt inn etter trening.)

 

1-2 skjer peanut smør (Magnesium osv.)

 

Funker fett, også slipper du og føle deg så slack etter trening ;)

 

 

EKTE MAT SLÅR ALLTID PULVER!

 

Proteinpulver innholder ikke noen form for antioksidanter, vitaminer eller andre sporstoffer.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir en helt annen makrosammensetning med en slik smoothie sammenlignet med en ren proteinshake.

 

25 minutes ago, Jamesfresh said:

1-2 frukt.. Banan, eple, mango, melon elns.. (Raske karbohydrater for og fylle opp glykogen lagrene så fort som mulig)

 

Dette er irrelevant så lenge man ikke trener flere økter om dagen, For de som trener én økt om dagen er det ikke nødvendig å fylle opp glykogenlagrene raskt.

 

21 minutes ago, Jamesfresh said:

 

2-3 Rå egg (Proteiner og fett som kroppen trenger for og hente seg ordentlig godt inn etter trening.)

 

 

Inntak av for mye rått egg blokkerer for opptak av aminosyren biotion pga. høyt innhold av aminosyren avinin. Ved varmebehandling så er ikke dette lenger en aktuell problemstilling. TL;DR: Ikke spis/drikk mye rått egg. Ekstra aktuelt om man bor i et land med salmonella-egg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutes ago, Tronaldo said:

Det blir en helt annen makrosammensetning med en slik smoothie sammenlignet med en ren proteinshake.

 

Dette er irrelevant så lenge man ikke trener flere økter om dagen, For de som trener én økt om dagen er det ikke nødvendig å fylle opp glykogenlagrene raskt.

 

 

Inntak av for mye rått egg blokkerer for opptak av aminosyren biotion pga. høyt innhold av aminosyren avinin. Ved varmebehandling så er ikke dette lenger en aktuell problemstilling. TL;DR: Ikke spis/drikk mye rått egg. Ekstra aktuelt om man bor i et land med salmonella-egg.

lol spiser du for mye sjokolade blir du feit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Superspurv skrev:

Proteintilskudd er kunn nødvendig om du ikke får i deg nok proteiner gjennom kosten. Så hvis du faktisk trenger proteintilskudd så bør du heller se på hva du gjør feil med kostholdet ditt!

Nettopp derfor jeg ønsker å begynne med shake da jeg nesten er vegetarianer (haha ) spiser kun fisk og litt kalkun/kylling,

Prøver å få i meg mye proteiner via linser og bønner og andre ting men tror tilskudd hadde hjulpet litt kanskje :/ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 28.1.2016 at 10.43, crntbg skrev:

Jeg skal snart kjøpe prozyme (http://www.x-life.no/products/tech-nutrition-prozyme-750g), så hvis du vil så kan jeg oppdatere deg om hvordan det smaker? Skal prøve i sjokolade ^_^

muligens det beste proteinet på markedet. Ikke bare pga sammensetning, men smak. Sjokoladesmaken synes jeg smaker fantastisk. Eneste minuset er prisen. Derfor velger jeg mye rimeligere varianter til nesten samme nytten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror egentlig ikke at du har behov for ekstra protein-tilskudd i kosten din. Om målet ditt er å ikke bli særlig større, men litt mer definert. Ekstra tilskudd er ikke noe jeg ville kastet vekk penger på om du ikke har en god grunn til å gjøre det?

Jeg mener du heller burde jo rette fokuset ditt mot antall kcal konsumert i løpet av dagen. Riktignok, så må du jo for all del få i deg proteiner, men i balanse med frukt, grønt og karbs. Det er ofte her magien skapes.




 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, playfair90 skrev:

muligens det beste proteinet på markedet. Ikke bare pga sammensetning, men smak. Sjokoladesmaken synes jeg smaker fantastisk. Eneste minuset er prisen. Derfor velger jeg mye rimeligere varianter til nesten samme nytten.

Smak har veldig mye å si for min del så betaler gjerne lit mer heller for noe som smaker ok :) men selfølgelig ikke sånn at jeg betaler 1000lappen for det om det er så dyrt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, playfair90 skrev:

muligens det beste proteinet på markedet. Ikke bare pga sammensetning, men smak. Sjokoladesmaken synes jeg smaker fantastisk. Eneste minuset er prisen. Derfor velger jeg mye rimeligere varianter til nesten samme nytten.

Har fått smaksprøver på myoprotein nå, og mocca var ekstremt god! Dark chocolate likte jeg ikke helt grunnet ekkel konsistens, så skal prøve sjokoladepeanut(?) snart :-) så spørsmålet er om jeg prøver prozyme etter myo, siden prozyme ikke deler smaksprøver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, TaDenRIng skrev:

Tror egentlig ikke at du har behov for ekstra protein-tilskudd i kosten din. Om målet ditt er å ikke bli særlig større, men litt mer definert. Ekstra tilskudd er ikke noe jeg ville kastet vekk penger på om du ikke har en god grunn til å gjøre det?

Jeg mener du heller burde jo rette fokuset ditt mot antall kcal konsumert i løpet av dagen. Riktignok, så må du jo for all del få i deg proteiner, men i balanse med frukt, grønt og karbs. Det er ofte her magien skapes.




 

 

Om målet er og bli mer "definert" trenger man som regel mer proteiner en om man skal bygge. Man kan fint få i seg nok igjennom kosten, men og ha en bøtte i nærheten er i mange tilfeller veldig praktisk hvis man f.eks er på trening, eller har dårlig tid. Proteintilskudd er jo ikke så mye dyrere en vanlig kost, så man "kaster" jo ikke bort penger her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, tinamariell skrev:

Smak har veldig mye å si for min del så betaler gjerne lit mer heller for noe som smaker ok :) men selfølgelig ikke sånn at jeg betaler 1000lappen for det om det er så dyrt 

Om det er smaken som du synes er noe av der viktigste (samme mener jeg), så vil jeg virkelig anbefale protein delite !

http://www.x-life.no/products/protein-delite-500g

alle smakene er fantastiske, men særlig den som har hvite sjokoladebiter i seg eller den med sjokolade og kokos. De er verdenskjent for smaken og har ved flere kåringer fått pris for beste smak. Særlig liker jeg at når du blander den ut, både vann og melk, "svulmer" den litt opp og får milkshake-konsistens! Prøv :):) 

"Scitec Protein Delite er verdenskjent for sin fantastiske smak! Dersom du er kresen på smak er dette det rette valget for deg."

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...