Gå til innhold

Jobbe på treningssenter uten kompetanse


sarkip

Anbefalte innlegg

Har egentlig veldig veldig veldig lyst å skifte om jobbmiljøet mitt. Har jobbet i klesbutikk i 4 år, og stortrives med kundeservice og hardt arbeid - men noen ganger vil man prøve noe nytt. På grunn av min interesse for trening tenkte jeg er treningssenter hadde vært kjempegøy å jobbe på, men jeg har jo null faglig kompetanse til å være PT eller instruktør, så resepsjonist blir det mest lovende alternativet.

Men så er man jo student, så lønn er litt viktig for å - du vet - betale regningene! Hva er timelønn til resepsjonister omkring? Noen som har en anelse om hva Elixia eller Sats resepsjonister får? Eller om det er noen alternative stillinger på treningssentere for en ivrig treningsentusiast som søker ny jobb? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MEN: som ansatt slipper du å betale mnd-avgift, og det sparer du faktisk en god del på gjennom året =)

Godt poeng, samtidig slipper man å dra langt for å trene før/etter jobb👍🏻

130-140kr/timen er også jeg kjent med forøvrig

Sjekk det aktuelle senterets hjemmesider om stilling, eller det beste er rett og slett å komme innom å spørre :)!

Hvor kunne du tenke deg å jobbe? Kanskje jeg vet om noe.. ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt poeng, samtidig slipper man å dra langt for å trene før/etter jobb👍🏻

130-140kr/timen er også jeg kjent med forøvrig

Sjekk det aktuelle senterets hjemmesider om stilling, eller det beste er rett og slett å komme innom å spørre :)!

Hvor kunne du tenke deg å jobbe? Kanskje jeg vet om noe.. ;)

 

 

130-140 kr?! Det er jo ran! Ikke betalt ekstra på kvelder/søndager heller?

Jeg merker jeg blir provosert. Det er latterlig lav lønn, særlig ved tanken på kjeder som SATS Elixia gjør det så bra...

Endret av Friera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

130-140 kr?! Det er jo ran! Ikke betalt ekstra på kvelder/søndager heller?

Jeg merker jeg blir provosert. Det er latterlig lav lønn, særlig ved tanken på kjeder som SATS Elixia gjør det så bra...

Er det virkelig latterlig lav lønn for arbeid som ufaglært og som omtrent alle kan ta på seg? :) Resepsjonistene hvor jeg trener sitter ofte på Facebook eller Youtube, så jeg tror ikke de sliter seg ut, foruten i januar og i august. 

Jeg hadde kr 140 i timen etter avlagt fagbrev som tømrer. Hadde da stått på i fire år med skole og jobb for å lære meg et yrke. Riktignok noen år siden nå og lønningene er høyere i dag, så er ikke helt relevant. 

Men i forhold til hva mener du at 130-140 er latterlig lavt? Jeg er også nysgjerrig på hva @sarkip tjener i nåværende jobb. Det hadde kanskje gitt en mer relevant sammenligning. 

En barista på en lokal kaffebar (ikke en kjede) på Grunerløkka fortalte meg at hun tjente kr 130 i timen på en søndag. Det synes jeg var lavt tatt i betraktning at det var helgearbeid. Men vet ikke hva som er vanlig i Oslo. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver at du fortsatt er student, hvorfor bytte jobb når den jobben du har, har fungert ved siden av studiene i 4 år?

edit: søkte litt rundt og fant at McD betaler 147,- timen om du har jobbet der i 4mnd + større konsern som McD har mer ordnede forhold mtp søndag/kvelds tillegg enn treningssjappa borti gata (som regel).
Men så var det om du vil jobbe hos "fi" da? ;) perfekt for en student iallfall.
 

Endret av ThomasH86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøss, plutselig ble det mere svar her enn jeg hadde fått med meg.

Og jøss, lønna høres ikke bra ut for noen nesten :blink: Jeg har jobbet i klesbutikk hele tiden, da jeg var 18 lå lønna på 130 så jeg trodde det var skikkelig startlønn. Etterhvert økte lønna til 150,- som grunnlønn men så har jeg fått økt lønn grunnet erfaringen og arbeidsansvar, så nå er timelønn rundt 175,- og da virker det rett og slett som jeg hadde vært idiot å forlate det. For å svare på spørsmålet til @SamGold så ønsket jeg rett og slett å prøve noe nytt, jeg liker jobben min godt men har vært der så lenge at jeg ble giret på å se hva andre muligheter er (y) Jeg trente på en Elixia på senteret der jeg jobber, og miljøet var så fantastisk der at jeg tenkte det hadde vært et koslig alternativ i og med at jeg kom så godt overens med alle som jobbet der. Det var nok ikke så mange alternativer jeg vurderte, var bare nysgjerrig på om det var verdt å stikke opp på den Elixiaen og levere en åpen søknad. Men da holder jeg meg nok butikkbransjen enn så lenge. 

Forøvrig, samboeren min syntes også at 130-140kr var lavt fordi han hadde 160,- som startlønn i vekterbransjen. Dumt at det skal være så vanskelig å finne ut hva lønn i ulike bedrifter er, men man får vel bare prøve seg frem :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, plutselig ble det mere svar her enn jeg hadde fått med meg.

Og jøss, lønna høres ikke bra ut for noen nesten :blink: Jeg har jobbet i klesbutikk hele tiden, da jeg var 18 lå lønna på 130 så jeg trodde det var skikkelig startlønn. Etterhvert økte lønna til 150,- som grunnlønn men så har jeg fått økt lønn grunnet erfaringen og arbeidsansvar, så nå er timelønn rundt 175,- og da virker det rett og slett som jeg hadde vært idiot å forlate det. For å svare på spørsmålet til @SamGold så ønsket jeg rett og slett å prøve noe nytt, jeg liker jobben min godt men har vært der så lenge at jeg ble giret på å se hva andre muligheter er (y) Jeg trente på en Elixia på senteret der jeg jobber, og miljøet var så fantastisk der at jeg tenkte det hadde vært et koslig alternativ i og med at jeg kom så godt overens med alle som jobbet der. Det var nok ikke så mange alternativer jeg vurderte, var bare nysgjerrig på om det var verdt å stikke opp på den Elixiaen og levere en åpen søknad. Men da holder jeg meg nok butikkbransjen enn så lenge. 

Forøvrig, samboeren min syntes også at 130-140kr var lavt fordi han hadde 160,- som startlønn i vekterbransjen. Dumt at det skal være så vanskelig å finne ut hva lønn i ulike bedrifter er, men man får vel bare prøve seg frem :) 

Som sykepleier tjener man ikke nevneverdig mye mer med tre års høgskoleutdannelse. Er kun tilleggene som gjør lønna brukbar.

Kun dagvakter = fattigkassa neste. :arghh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sykepleier tjener man ikke nevneverdig mye mer med tre års høgskoleutdannelse. Er kun tilleggene som gjør lønna brukbar.

Kun dagvakter = fattigkassa neste. :arghh:

Ikke nevneverdig mer enn 130 kr/time som sykepleier? Det har jeg særdeles vanskelig for å tro.

I følge Spekter er minstelønn for sykepleier i 100% stilling, med 0 års ansennitet, kr 371.000 i 2015. Det tilsvarer 196,69 kr/time

Iflg KS er minstetariff for sykepleier 367.500. Det tilsvarer 194,83 kr/time.

Min bedre halvdel jobber også i helsevesenet, uten høyskoleutdanning, og har godt over 200 kr/time. Med nattvakter og litt overtid så ligger hun betydelig over 500.000 i året.

Til sammenligning, så tilsvarer en timelønn på 130 kr en årsinntekt på ca 245.000. Ingen klarer å leve på det i dag, ihvertfall ikke etter at man har etablert seg med hjem/familie???:blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, plutselig ble det mere svar her enn jeg hadde fått med meg.

Og jøss, lønna høres ikke bra ut for noen nesten :blink: Jeg har jobbet i klesbutikk hele tiden, da jeg var 18 lå lønna på 130 så jeg trodde det var skikkelig startlønn. Etterhvert økte lønna til 150,- som grunnlønn men så har jeg fått økt lønn grunnet erfaringen og arbeidsansvar, så nå er timelønn rundt 175,- og da virker det rett og slett som jeg hadde vært idiot å forlate det. For å svare på spørsmålet til @SamGold så ønsket jeg rett og slett å prøve noe nytt, jeg liker jobben min godt men har vært der så lenge at jeg ble giret på å se hva andre muligheter er (y) Jeg trente på en Elixia på senteret der jeg jobber, og miljøet var så fantastisk der at jeg tenkte det hadde vært et koslig alternativ i og med at jeg kom så godt overens med alle som jobbet der. Det var nok ikke så mange alternativer jeg vurderte, var bare nysgjerrig på om det var verdt å stikke opp på den Elixiaen og levere en åpen søknad. Men da holder jeg meg nok butikkbransjen enn så lenge. 

Forøvrig, samboeren min syntes også at 130-140kr var lavt fordi han hadde 160,- som startlønn i vekterbransjen. Dumt at det skal være så vanskelig å finne ut hva lønn i ulike bedrifter er, men man får vel bare prøve seg frem :) 

Jeg mener at trivsel og motivasjon i jobb er langt viktigere enn 20kr mer per time - du sier jo selv at du kunne tenkt deg noe nytt? Å synse om hva man får i lønn kan man gjøre først etter en har fått et intervju i det minste

Det kan jo også hende du har mulighet til en deltidsstilling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ikke nevneverdig mer enn 130 kr/time som sykepleier? Det har jeg særdeles vanskelig for å tro.

I følge Spekter er minstelønn for sykepleier i 100% stilling, med 0 års ansennitet, kr 371.000 i 2015. Det tilsvarer 196,69 kr/time

Iflg KS er minstetariff for sykepleier 367.500. Det tilsvarer 194,83 kr/time.

Min bedre halvdel jobber også i helsevesenet, uten høyskoleutdanning, og har godt over 200 kr/time. Med nattvakter og litt overtid så ligger hun betydelig over 500.000 i året.

Til sammenligning, så tilsvarer en timelønn på 130 kr en årsinntekt på ca 245.000. Ingen klarer å leve på det i dag, ihvertfall ikke etter at man har etablert seg med hjem/familie???:blink:

 

Vi har kanskje litt forskjellig syn på hva som er nevneverdig. Har du tenkt på det?

Dessuten satt jeg det på spissen med vitende og vilje da jeg mener at lønna er for lav i forhold til utført arbeid/ansvarsområde/forsvarlig pasientantall osv.osv.

Jeg har topplønn nå. Med 219 kr pr time. Så hvis din bedre halvdel har godt over 200 kr / time UTEN utdanning så vil jeg gjerne vite hvor hun jobber for der vil jeg også jobbe.

 

Endret av Nurse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...