Gå til innhold

TineR

Medlemmer
  • Innholdsteller

    294
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Om TineR

  • Rang
    Medlem

Profilinformasjon

  • Kjønn
    Kvinne

Nylige profilbesøk

1 234 profilvisninger
  1. Har hatt 6 mnd planlagt fri fra styrketreningen og kondisjonstrening pga jobb. Vil nå starte opp igjen men må få re-etablert treningsrutinene ved å begynne med jogging -som jeg elsker! Det koster meg mer mentalt med styrketreningen så denne må komme etterhvert. Har løpt et par ganger, siste runde på 8,6 km (fortrinnsvis grus) ble ikke andpusten, og kunne dra på litt ekstra i motbakkene for å få til et slags intervall. Kjenner at formen utrolig nok fortsatt er rimelig god og jeg fant kjapt igjen løpetakten. MEN: dagen etterpå verket jeg intenst i begge knærne, vanskelig og lokalisere direkte hvor. Og dette er ikke likt tidligere kneplager (forkortet lårmuskel som ble behandlet hos fysio for noen få år siden, ellers rimelig skadefri). Nå har det gått en uke etter siste joggetur, verken er borte men knærne kjennes ubehagelig "ustabile" særlig når jeg går nedover i trapper. Så hva gjør jeg? Noen erfarne som kan gi meg noen tips om hvordan jeg må gå frem? Enda kortere runder? Nye sko? Gå i nedoverbakkene? Jeg elsker å jogge og vil så gjerne bruke sommeren på å finne tilbake til treningsrutinen igjen men det påvirker motivasjonen hvis jeg bare må luske rundt og ikke får tatt meg skikkelig ut. Jeg har vel egentlig et mål om et halvmaraton til neste vår/sommer. Og ja, jeg er 41, har gått opp noen kilo siden sist (61 kg på 160 cm) og er livredd for skader, bruker så utrolig lang tid på å heles på sånne gæmliser som meg.
  2. Hvis det er måltidstips du er ute etter, så spiser jeg havregryn med proteinpulver umiddelbart etter trening (trener på morgenen). Deretter, 1,5-2 timer senere, så spiser jeg omelett på to egg med et LASS med grønnsaker. Minst 1 hel brokkoli pluss det jeg ellers måtte ha for hånden. Da er jeg mett ganske lenge. Jeg blir sulten som en ulv etter trening, men må passe kaloriene, og jeg er vant med å spise STOR prosjoner. Ingen spurvemåltid her i gården.
  3. TineR

    Fungerer denne 2-splitten?

    Tusen takk for innspill! Helt enig i at flyes ikke er optimalt. Trente brystpress med hantler tidligere, men når jeg kom opp i en viss belastning så røyk albuen. Og den har jeg slitt med siden, til tross for gjentatt teknikksjekk, vektdrop og legebesøk. Så derfor valget av flyes. Sikkert en aldersgreie, dessverre Kjempebra om pullups! Det har jeg alltid hatt lyst til å lære så det legges inn i programmet Fordelen med å kjøre relativt få øvelser er jo at jeg har tidsmessig rom for å utvide litt og leke meg litt mer. Herlig i grunnen. Og jeg må telle over settene. Har ikke tenkt på at de mindre muskelgruppene får mest belastning ja… Forfengeligheten som slår inn her... Beinpress er kun valgt fordi jeg ikke har hatt overskudd til å øve inn knebøy. Synes den øvelsen er litt skummel rett og slett. Og kanskje særlig fordi det ofte er rimelig tomt treningssenter på morgenen. Kan bli en pinlig seanse når de åpner resepsjonen litt utpå formiddagen og finner meg liggende i en pøl i rackstativet… Takk igjen @Andyb Godt med litt betraktninger utenfra, jeg stirrer meg litt blind på hele opplegget. Tine.
  4. Dame, 40 år, 59 kg, 160 cm. Mål: Opp i styrke, stramme opp kroppen, og ned i vekt. As usual… Har trent styrke i vel ett år, før det trente jeg mye spinning. Har holdt meg til FB sitt fullkropps-program, tre- fire dager i uken frem til juni, hadde gode resultater. Da falt jeg av lasset, det ble rett og slett for travelt å kombinere programmet med kondisjonstime, 120% stilling, tre mindreårige barn osv. Har trent litt sporadisk i sommer, slitt med motivasjonen. Men er nå tilbake. Og det kjennes himla bra ut, selv om jeg har tapt en del i belastning. Ser jeg trives best når jeg kan ta korte, intense økter, da får jeg ikke så dårlig samvittighet for å gå fra ungene. Forsøker også trene på morgenen, ca 45 minutter fra kl 06. Har byttet ut hipthrust med cable pull through, da hip i kombinasjon med markløft og beinpress kjentes blytungt og påvirket motivasjonen negativt, gikk rett og slett helt tom for energi (jupp!). Har rimelig god kontroll på maten men spiser nok i noe underskudd. Har valgt meg litt enkle kjøreregler, spiser alt unntatt det som er tilsatt sukker og mel. Dvs mest mulig rene produkter. Og ja, jeg har PCO som er av betydning i denne sammenheng. Når jeg nå skal begynne på an igjen har jeg valgt å splitte fullkroppsprogrammet som følger, tall fra siste økt: Mandag og torsdag: Beinpress 50 kg x 12/3 Arnoldpress 7,5 kg x 10-8-6 Flyes 7,5 kg x 7-9-6 Triceps nedpress 17,5 kg x 9-7-6 Dips 12-12 Mage (slenger den med når det passer) Tirsdag og fredag: Rumensk mark 55 kg x 12-9-8 (vurderer å bytte til konvensjonell mark) Low row 45 kg x 8-6-6 Biceps curl (hantler) 7,5 kg x 7-6-5 Konsentrasjonscurl 5 kg x 5-8 Cable pull through 21,5 kg x 12/3 Er det noe jeg burde gjort annerledes? Øvrige innspill?
  5. TineR

    RYP app

    Ja absolutt. Men appen er kjent for å ikke fungere mht pålogging på IPhone 6. Dvs at en må lage kto via nettsidene deres, som har lagt nede pga konkursen. Kanskje noen visste om en måte å omgås dette på. Men i dag er technut sine sider i drift og jeg har fått opprettet konto. Så nå håper jeg det ordner seg 😃👍🏻
  6. TineR

    Dag to på PSMF

    Hei! Så flink du har vært! Det er virkelig krevende å ta fatt på ned-i-vekt-prosjekter, sånt står det respekt av! Jeg har forsøkt PSMF et par ganger men er neppe den med mest erfaring her inne. Jeg kan allikevel si noe om hva jeg plukket opp underveis. Jeg spiste masse grønnsaker jeg er ikke glad i å være sulten, og det hjalp på motivasjonen min. Gjennomfør innenfor et avgrenset tidsrom, slik du har satt 4 uker. Det er lettere å stå i det når en har en målstrek å forholde seg til. Ha en god plan for hva du gjør etterpå. Hvis ikke så er kiloene du har tapt på disse ukene kjapt tilbake igjen. Og ikke undervurder betydningen av å etablere gode langsiktige vaner, legg et opplegg som gjør at du kan leve fint etterpå, samtidig som du når målene dine, uten at du i lengden må ty til ekstremdietter. Kjempa på, og hold oss oppdatert underveis 😃 Lykke til!
  7. TineR

    RYP app

    Vurderer å gå i gang med RYP men får ikke appen til å fungere. Iphone IOS 9. Får ikke registrert meg som bruker. Ja, jeg ser at TN er konkurs, men det har vel strengt tatt ingen betydning for appen? Eller? Andre med samme problem?
  8. TineR

    Bygging av muskler

    Ah leser og leser, glimrende! Tusen takk for tips!
  9. TineR

    Bygging av muskler

    Insulinsensitivitet? Hmmm forsto ikke helt koblingen...? Takk for raskt svar forresten 😃👍🏻
  10. TineR

    Bygging av muskler

    Interessant! Sorry, virkelig ikke meningen å kuppe tråden, men finnes der tilsvarende magisk grense for damer? Tine
  11. TineR

    PSMF med meg?

    Refeed, dag 5, først og fremst pga motivasjon, neppe nødvendig av fysiologiske grunner. Starter dagen med havregrøt og en baguett. Tre timer senere er jeg så skjelven at jeg har problemer med å finne meg mat. Helt utrolig hvilken effekt karbohydrater har. Ny runde havregrøt og baguett til lunsj. Kommer til å kjøre ett måltid til og så tilbake til PSMF. Fortsatt shaky i kroppen, urolig, sug etter mat. Gleder meg til å komme tilbake til PSMF, og finne roen igjen.
  12. TineR

    PSMF med meg?

    Dag 3 PSMF, og det går i grunnen helt greit. Har funnet en rytme på måltidene, må bare passe på at jeg ikke glefser i meg lunsjen for tidlig men heller fordeler inntaket litt, slik at jeg ikke tar et jafs av salongmøblene på kveldstid. Har mistet masse vannvekt de siste to dagene og det kjennes utrolig bra ut og gir litt motivasjon til fortsettelsen. Forrige gang kjørte jeg for lenge uten refeed, så det ble et slit på slutten, denne gang skal jeg ha minst 1 refeed i uken. Har nedtelling til havregrøt på fredag Slik jeg har forstått det så skal refeed-dagene ligge innenfor det ordinære kcal-behovet, men med hovedvekt på inntak av karbs og gjerne fordele karb-inntaket over 5-6 timer. Veier 56,9, skal ned til 52 som er min trivselsvekt. Har hatt ny gjennomgang av treningsprogrammet, gleder meg til å ta fatt på øvelsene håper bare energien holder…
  13. TineR

    Dagens negative

    Tror eg bara må innse at i denna jobben så følge det me ein del uro. Å så må eg læra meg å håndtera det ute å ta så himligt på vei for alt (har hørrt at vin kan ha ein bedøvande effekt?) kvær einaste gang ting ikkje passe inn i boksen. Har minst 10 studiepoeng i emosjonell erfaringskompetanse (Det burde i grunnen feiras me litt vin), ska be om å få det dokumentert tror eg. Tar bilde av neglemerkene i betongen på kontoret, det sko vell vær dokumentasjon godt nokk. Ellår haugen med vinkorkar… Uansett, du har heilt rett, friday it is!
  14. TineR

    Dagens negative

    Då smalt de te på jobb igjen! Einaste eg vil akkurat nå e å trena masse å drikka vin. Vin på trening ville vært perfekt egentlig.
  15. TineR

    PSMF med meg?

    Imponerende! Så flott at du holder ut og resultatet taler jo for seg selv! Jeg måtte kaste inn håndkle, ligger på en litt mer moderat variant nå, men har PSMF som back-up plan hvis jeg ikke når målet innen midten av mai Stå på og supert hvis du holder oss oppdatert! Kjekt å følge med
×

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her