Gå til innhold

TineR

Medlemmer
  • Innholdsteller

    294
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Om TineR

  • Rang
    Medlem

Profilinformasjon

  • Kjønn
    Kvinne

Nylige profilbesøk

1 633 profilvisninger
  1. Har hatt 6 mnd planlagt fri fra styrketreningen og kondisjonstrening pga jobb. Vil nå starte opp igjen men må få re-etablert treningsrutinene ved å begynne med jogging -som jeg elsker! Det koster meg mer mentalt med styrketreningen så denne må komme etterhvert. Har løpt et par ganger, siste runde på 8,6 km (fortrinnsvis grus) ble ikke andpusten, og kunne dra på litt ekstra i motbakkene for å få til et slags intervall. Kjenner at formen utrolig nok fortsatt er rimelig god og jeg fant kjapt igjen løpetakten. MEN: dagen etterpå verket jeg intenst i begge knærne, vanskelig og lokalisere direkte hv
  2. Hvis det er måltidstips du er ute etter, så spiser jeg havregryn med proteinpulver umiddelbart etter trening (trener på morgenen). Deretter, 1,5-2 timer senere, så spiser jeg omelett på to egg med et LASS med grønnsaker. Minst 1 hel brokkoli pluss det jeg ellers måtte ha for hånden. Da er jeg mett ganske lenge. Jeg blir sulten som en ulv etter trening, men må passe kaloriene, og jeg er vant med å spise STOR prosjoner. Ingen spurvemåltid her i gården.
  3. Tusen takk for innspill! Helt enig i at flyes ikke er optimalt. Trente brystpress med hantler tidligere, men når jeg kom opp i en viss belastning så røyk albuen. Og den har jeg slitt med siden, til tross for gjentatt teknikksjekk, vektdrop og legebesøk. Så derfor valget av flyes. Sikkert en aldersgreie, dessverre Kjempebra om pullups! Det har jeg alltid hatt lyst til å lære så det legges inn i programmet Fordelen med å kjøre relativt få øvelser er jo at jeg har tidsmessig rom for å utvide litt og leke meg litt mer. Herlig i grunnen. Og jeg må telle over settene. Har ikke tenkt p
  4. Dame, 40 år, 59 kg, 160 cm. Mål: Opp i styrke, stramme opp kroppen, og ned i vekt. As usual… Har trent styrke i vel ett år, før det trente jeg mye spinning. Har holdt meg til FB sitt fullkropps-program, tre- fire dager i uken frem til juni, hadde gode resultater. Da falt jeg av lasset, det ble rett og slett for travelt å kombinere programmet med kondisjonstime, 120% stilling, tre mindreårige barn osv. Har trent litt sporadisk i sommer, slitt med motivasjonen. Men er nå tilbake. Og det kjennes himla bra ut, selv om jeg har tapt en del i belastning. Ser jeg trives best når jeg kan ta korte, inte
  5. TineR

    RYP app

    Ja absolutt. Men appen er kjent for å ikke fungere mht pålogging på IPhone 6. Dvs at en må lage kto via nettsidene deres, som har lagt nede pga konkursen. Kanskje noen visste om en måte å omgås dette på. Men i dag er technut sine sider i drift og jeg har fått opprettet konto. Så nå håper jeg det ordner seg 😃👍🏻
  6. Hei! Så flink du har vært! Det er virkelig krevende å ta fatt på ned-i-vekt-prosjekter, sånt står det respekt av! Jeg har forsøkt PSMF et par ganger men er neppe den med mest erfaring her inne. Jeg kan allikevel si noe om hva jeg plukket opp underveis. Jeg spiste masse grønnsaker jeg er ikke glad i å være sulten, og det hjalp på motivasjonen min. Gjennomfør innenfor et avgrenset tidsrom, slik du har satt 4 uker. Det er lettere å stå i det når en har en målstrek å forholde seg til. Ha en god plan for hva du gjør etterpå. Hvis ikke så er kiloene du har tapt på disse ukene kjapt tilbake igjen. Og
  7. TineR

    RYP app

    Vurderer å gå i gang med RYP men får ikke appen til å fungere. Iphone IOS 9. Får ikke registrert meg som bruker. Ja, jeg ser at TN er konkurs, men det har vel strengt tatt ingen betydning for appen? Eller? Andre med samme problem?
  8. Ah leser og leser, glimrende! Tusen takk for tips!
  9. Insulinsensitivitet? Hmmm forsto ikke helt koblingen...? Takk for raskt svar forresten 😃👍🏻
  10. Interessant! Sorry, virkelig ikke meningen å kuppe tråden, men finnes der tilsvarende magisk grense for damer? Tine
  11. Refeed, dag 5, først og fremst pga motivasjon, neppe nødvendig av fysiologiske grunner. Starter dagen med havregrøt og en baguett. Tre timer senere er jeg så skjelven at jeg har problemer med å finne meg mat. Helt utrolig hvilken effekt karbohydrater har. Ny runde havregrøt og baguett til lunsj. Kommer til å kjøre ett måltid til og så tilbake til PSMF. Fortsatt shaky i kroppen, urolig, sug etter mat. Gleder meg til å komme tilbake til PSMF, og finne roen igjen.
  12. Dag 3 PSMF, og det går i grunnen helt greit. Har funnet en rytme på måltidene, må bare passe på at jeg ikke glefser i meg lunsjen for tidlig men heller fordeler inntaket litt, slik at jeg ikke tar et jafs av salongmøblene på kveldstid. Har mistet masse vannvekt de siste to dagene og det kjennes utrolig bra ut og gir litt motivasjon til fortsettelsen. Forrige gang kjørte jeg for lenge uten refeed, så det ble et slit på slutten, denne gang skal jeg ha minst 1 refeed i uken. Har nedtelling til havregrøt på fredag Slik jeg har forstått det så skal refeed-dagene ligge innenfor det ordinære kcal-be
  13. TineR

    Dagens negative

    Tror eg bara må innse at i denna jobben så følge det me ein del uro. Å så må eg læra meg å håndtera det ute å ta så himligt på vei for alt (har hørrt at vin kan ha ein bedøvande effekt?) kvær einaste gang ting ikkje passe inn i boksen. Har minst 10 studiepoeng i emosjonell erfaringskompetanse (Det burde i grunnen feiras me litt vin), ska be om å få det dokumentert tror eg. Tar bilde av neglemerkene i betongen på kontoret, det sko vell vær dokumentasjon godt nokk. Ellår haugen med vinkorkar… Uansett, du har heilt rett, friday it is!
  14. TineR

    Dagens negative

    Då smalt de te på jobb igjen! Einaste eg vil akkurat nå e å trena masse å drikka vin. Vin på trening ville vært perfekt egentlig.
  15. Imponerende! Så flott at du holder ut og resultatet taler jo for seg selv! Jeg måtte kaste inn håndkle, ligger på en litt mer moderat variant nå, men har PSMF som back-up plan hvis jeg ikke når målet innen midten av mai Stå på og supert hvis du holder oss oppdatert! Kjekt å følge med
×
×
  • Opprett ny...