Gå til innhold

Adeno

Medlemmer
  • Innholdsteller

    103
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Adeno

  • Rang
    Medlem

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. 45 er jo lavt, ingen tvil om det. Selv er jeg dobbelt så gammel som deg, og har hvilepuls på ca 50. Jeg får kommentarer på helsekontroll om at det er lavt. Jeg har stilt samme spørsmål som deg; Er det farlig? Svaret er et tydelig nei. Men det følger ofte med litt "harde" hjerteslag, som innimellom kan oppleves som et lett ubehag.
  2. Hvis jeg skulle uttalt meg, så ville jeg vært mer forsiktig enn Apothic, og heller sagt; Det er høyst usannsynlig at rene utøvere har noen som helst mulighet til å hevde seg i toppen i bodybuilding. Med rene mener jeg ikke utøvere som tester negativt, men utøvere som faktisk også er og har vært HELT rene. Det du sier om lokale bro's som går på AAS i lang tid uten å bli særlig store, det er som regel disse som tror og håper at alt som skal til er AAS. (Var nettopp en sak i VG om en som hadde gått på steroider i 10 år, ledsaget av et bilde av når han var på sitt "største" ...hjelpes, hadd
  3. For de som ikke har sett den interessante, og i mine øyne balanserte, dokumentaren "Bigger Stronger Faster", så ligger denne fritt på VGTV, anbefales. Fra 2008, men er vel ikke mindre aktuell i dag. Det er "opplest og vedtatt" at en har vært, og er, nødt til å dope seg for å kunne hevde seg i bodybuilding. All ære for at de prøver å gjøre noe med dopingproblemene, men hvor effektivt vil det være? Skal en lykkes, så må det også kontrolleres rimelig intensivt utenom konkurranser. Jeg antar at veldig mange av oss kjenner til studioer hvor doping er en akseptert del av "opplegget"?
  4. Det FrkHoel sier ...eller evt x-size. Det er nok viktig å tilpasse treningsmengden i forhold til både egen kropp (treningserfaring) og hva som er realistisk treningsmengde over tid. Selv opplever jeg at redusert treningsmengde og bytte til x-size (4 dager i uka @1,5 time) gir bedre utbytte enn det jeg drev med tidligere (RYP 5 dager i uka @1,5 time). Uten å være voldsomt erfaren, så tror jeg likevel jeg tør mene at du gaper over for mye med det programmet ditt og antall treningsdager. Jeg opplever x-size som et veldig balansert program hvor øvelser utfyller hverandre godt, og det
  5. En slik reduksjon i langtidsmålingen har hun god grunn til å være stolt over. Da har dere tatt tak i problemet Når det gjelder ernæringsfysiolog, så tror jeg det er vanlig at endokrinologisk avdeling på sykehuset dere er tilknyttet har ernæringsfysiolog med spesiell kunnskap om diabetes. Det er ihvertfall verdt å sjekke opp. Edit: Jeg er ingen lavkarbo-fantast, på ingen måte. Karbo er essensielt også i mitt kosthold, men som diabetiker så er kontrollert karboinntak ekstra viktig. Alle type1-diabetikere går i dag på "multiinjeksjonsregime", dvs sprøyte til stort sett hvert måltid.
  6. Ikke meningen å skrive noen avhandling her ...men dette med å droppe insulin er en skummel utvikling som må tas på alvor. Som FrkHoel sier, underrapportering av matinntak er veldig vanlig. Ikke nødvendigvis fordi man bevisst underrapporterer, men fordi man ikke er klar over hva og hvor mye man spiser. Selv brukte jeg en periode en app for logging av alt inntak, og innimellom bruker jeg fortsatt appen for å kontrollere at jeg spiser det jeg tror jeg spiser med hensyn til kcal og fordeling protein/karbo/fett. Det er NYTTIG! Jeg bruker forresten Lifesum. Når det er sagt; Insulin er et
  7. Diabetes type 1, dvs insulinkrevende diabetes (ikke såkalt "aldersdiabetes"), vil enkelt kunne diagnostiseres med en ørliten bloddråpe (stikk i fingeren) og svaret er klart i løpet av få sekunder. Dersom man er på vei til å utvikle diabetes ved svekket insulinproduksjon (eller har type 2 diabetes), så måler man gjerne noe forhøyede blodsukkerverdier og det må testes videre, eksempelvis ved å utsette pasienten for sukkerbelastning (drikke en slags sukkerlake) for å se hvordan BS-verdien påvirkes av dette. Selv fikk jeg påvist diabetes tidlig i 20-årene. Jeg følte meg frisk og fin, bare
  8. En 35-åring kan definitivt bli fit uten bruk av steroider! Selv nærmer jeg meg 50, og har trenet rimelig godt i ca 2 år nå, og har opplevd betydelig fremgang, både mht styrke og muskelvolum. Men ja, det tar lengre tid og krever hardere innsats nå enn det gjorde når jeg var 20 år. Men det virker som om enkelte tror at steroider er en slags trylleformel som gjør at man knapt trenger å trene eller ha et fornuftig kosthold. Jeg har kjent og kjenner en del folk som bruker steroider, og felles for alle jeg kjenner/har kjent, er at de trener mer seriøst og mer/oftere enn alle andre, og dess
  9. Som andre påpeker; Unormal tørste og hyppig tissing er absolutt signaler som gjør at du bør ta en tur til legen og få målt blodsukkeret. Det var slik jeg oppdaget at jeg hadde diabetes. En dag telte jeg hvor mange ganger jeg tisset, og når jeg endte på 28 ganger i løpet av den dagen, så skjønte jeg at noe var feil. Jeg dro da til legen og fikk konstatert diabetes. Andre tegn kan være vekttap og slapphet.
  10. Både lege og klinisk ernæringsfysiolog jeg har vært i kontakt med, sier at det ikke er tvil om at næringsopptak i tarmene endres som følge av kraftig kaloriunderskudd over tid, og at dette kommer i tillegg til endringer i næringsbehov forårsaket av endringer i kroppsstørrelse og -sammensetning. Uten at jeg kan vise til verifiserbar kilde (Jeg vet at det også finnes tilsvarende kildemateriale på "The Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism", men jeg finner ikke artikkelen jeg leste for noen mnd siden), så kan jeg jo i grove trekk gjengi et interessant tilfelle fra ett av norges se
  11. Kroppsanalyse ...hva er det? Hvis det er en vekt som inkluderer måling av impedans mellom 4 punkter (begge fotblad og hender), så ville jeg ikke sett på det som noe annet enn en artig sak som kan gi en indikasjon på kroppssammensetning, det er absolutt ikke noen eksakt målemetode. Det er en mengde faktorer som spiller inn på analyseresultatet, og det er enkelt å påvirke dette selv. Ta utgangspunkt i kg målt på vekten og ditt eget speilbilde, så er svaret å finne der. Hvor fettet forsvinner har du ingen kontroll over likevel, du kan ikke styre trening mot fettforbrenning på ulike kropps
  12. Adeno

    Tatoveringer

    So far, so good! Jeg kan ikke si at jeg angrer på at valget av tatovør falt på Jannicke Wiese Hansen Er nok ferdig etter 2 nye dager i stolen, 1 dag for å tatovere ferdig innsiden, og 1 dag for å gå over og finpusse.
  13. Jeg tviler på at jeg legger ut noe særlig på FB som folk har noen grunn til å dislike, men om jeg så gjorde, så ville det kanskje være bare fint om noen fortalte meg det? Men vi er forskjellige, og trolig ville jeg se annerledes på det om jeg var tenåring og litt "skjør" i forhold til dagens utgave av meg selv. Det eneste virkemiddelet jeg har for å indirekte fortelle noen at jeg er drittlei bilder/innlegg om et eller annet fullstendig uinteressant hverdagslig noe, er å la være å like det. Trolig er det ingen som legger merke til mine manglende likes, men det får nå være. Men slik vil j
  14. Adeno

    SKJEGG

    Jeg for min del tenkte nylig at "dette skulle jeg gjort for lenge siden", nettopp fordi det oppleves som utrolig lite jobb å ha skjegg. Tidligere var det barbering minst 3-4 ganger i uka, nå bruker jeg bare maskin til å holde ret "rent" over overlinjen et par ganger i uka (dvs mindre enn ett minutt pr uke), og innimellom så trimmer jeg litt for å ha jevn lengde. Underlinjen har jeg nesten gitt opp, og har overlatt det til frisør et par ganger.
  15. Jeg tar magnesium forebyggende. Tar 2-3 kapsler hver kveld, dvs 4-600 mg. For min del hjelper det utvilsomt.
×
×
  • Opprett ny...