Gå til innhold

Jobbe på treningssenter uten kompetanse


sarkip

Anbefalte innlegg

 

Vi har kanskje litt forskjellig syn på hva som er nevneverdig. Har du tenkt på det?

Jeg har topplønn nå. Med 219 kr pr time. Så hvis din bedre halvdel har godt over 200 kr / time UTEN utdanning så vil jeg gjerne vite hvor hun jobber for der vil jeg også jobbe.

 

Joda, jeg tenkte på at vi kanskje så litt forskjellig på hva som er nevneverdig. Men jeg kom til at hvis jeg tjente 130 kr/time og fikk et lønnstillegg på 50%, og dermed tjente 195 kr/time, så ville det ihvertfall for min del oppleves både nevneverdig og signifikant ;)

Og ang min bedre halvdel, så sa jeg vel ikke at hun ikke hadde utdanning? Jeg sa at hun ikke hadde høyskoleutdanning. Men hun er da vitterlig svært kompetent likevel, og fortjener definitivt den lønnen hun får.

Men joda, vi er enige i at sykepleiere ikke har verdens beste betaling. Trolig visste de fleste dette før de valgte den utdanningen, men vektla andre ting enn lønn i sitt yrkesvalg. Og når sant skal sies, så tror jeg lønnsforskjellene mellom eksempelvis ingeniører og sykepleiere har minket (hvis man holder oljesektor utenfor).


Men det var ikke meningen å spore tråden aldeles ut på viddene, så jeg bare avslutter med å si at jeg synes det er greit for en student (eller andre som har det som ekstrainntekt) å tjene 130 kr/time, men som permanent yrkesvalg er det trolig umulig å leve anstendig av en lønn som resepsjonist på et treningssenter ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Men joda, vi er enige i at sykepleiere ikke har verdens beste betaling. Trolig visste de fleste dette før de valgte den utdanningen, men vektla andre ting enn lønn i sitt yrkesvalg. Og når sant skal sies, så tror jeg lønnsforskjellene mellom eksempelvis ingeniører og sykepleiere har minket (hvis man holder oljesektor utenfor).

jahm.. om bare kommune/stat kunne tilbydt sykepleierene som ønsker det 100% stillinger og ikke stillingsbrøker på 18.14% og slikt tull.
Kjenner flere som sliter, vanskelig med å planlegge da de må ta ekstravakter når de kommer.. Men dette var en digresjon :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at trivsel og motivasjon i jobb er langt viktigere enn 20kr mer per time - du sier jo selv at du kunne tenkt deg noe nytt? Å synse om hva man får i lønn kan man gjøre først etter en har fått et intervju i det minste

Det kan jo også hende du har mulighet til en deltidsstilling?

Jo jeg er helt enig med deg, og hadde jeg ikke trivdes ville jeg absolutt tatt steget. Jeg trives godt, men kjeder meg litt gitt at jeg hadde mye mer ansvar før jeg begynte å studere. Når jeg tjener 45kr mer i timen enn jeg ville gjort på et treningssenter (der det godt kan hende jeg også ender opp med å kjede meg) så er det nok dessverre bare dumt av meg å bytte jobb fordi jeg kjeder meg. Jeg tok selv valget om å begynne å studere igjen, så jeg må nok egentlig bare manne meg opp og bli fornøyd med arbeidsansvaret jeg får :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...