Gå til innhold

Adresseavisen: Politiet frykter kroppshysteri vil avle flere kriminelle


Anbefalte innlegg

Saken er lagt ut på Adressavisens Pluss-tjeneste 18.02 kl 21.16, (må være abonnent for å lese den på nett).

Gjengir den her i bildeform.

Adresseavisen er på hugget for tida og det skal de etter min mening ha stor ære for!

(Edit: Bildeopplastningen sorterte visst på klokkeslett, så de ligger i omvendt rekkefølge ser jeg nå, velg Adressa1 først osv...)

post-32257-14440997967672_thumb.jpg

post-32257-14440997968286_thumb.jpg

post-32257-14440997969251_thumb.jpg

post-32257-14440997970067_thumb.jpg

post-32257-14440997970676_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

litt off-topic men ... når jeg ser bildene, og leser dette - er jeg uhyre glad for at jeg ikke er blandt dem som "fronter"/viser frem kropp på sosiale medier. Det virker kanskje helt ufarlig og kult, men nom en plutselig får se sin egen kropp avbildet i en slik artikkel ... huff. Nei - jeg er sikkert gammeldags, men jeg holder kroppen min for meg selv og min kjæres øyner. Jeg forstår at folk lar seg rive med, og følge "moten" - for "alle" tar jo formbilder nå om dagen virker det som. Det jeg ikke forstår er at folk ikke bryr seg om at deres foreldre, søsken, besteforeldre og verst av alt: BARN kan se dette. Som sagt - dette ble litt off topic, beklager det. Måtte bare lette på mine strikte, gammeldame-tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ytterligere fordommer mot trenings og fitnessmiljøet er jo akkurat det man trenger.

Personlig er jeg overbevist om at fordelene ved at Adresseavisen bruker spalteplass på dette er større enn ulempene.

Fordeler:

- foreldre til unge som driver trening i fitnessretning våkner kanskje

- unge som driver trening i fitnessretning våkner kanskje

Ulempe:

- mulig økte fordommer mot fitnesstrening (jeg tror de som bedriver fitness seriøst greier "kampen" mot disse fordommene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mange aspekter som er positive innen trening men disse er ikke det.

1.Utstrakt dopingbruk.

2.Unge jenter og gutter som prøver å holde konkurranse form over lengre tid.

3.Ekstremt kroppspress blant unge.

Trening og idrett skal være med og styrke livskvaliteten å holde folk i god fysisk form,

ikke bryte folk ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik trening og fitnessmiljøet holder på nå, er ytterligere fordommer å forvente. Miljøene kan takke seg selv.

Ydmykhet er bare ett av stikkordene.

Snakk om å distansere seg fra egne lesere på FB. Bravo. Ikke noe nytt her forsovet.

Er fordommer mot fitnessmiljøet utelukkende negativt? Har fitness (som konkurranseform, gjelder alle grenene) positiv eller negativ nytteverdi for samfunnet?

Er fordommer mot overvektige folk utelukkende negativt? Er fordommer mot folk som drikker utelukkende negativt?

Jeg er med på at fitness/kroppsbygging ikke bare har positive effekter, men dette gjelder svært mange idretter/sport på forskjellig og samme grunnlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om å distansere seg fra egne lesere på FB. Bravo. Ikke noe nytt her forsovet.

Sånn sett bort fra at jeg ikke er ansatt i Fitnessbloggen så står poengene fortsatt. Om det gjør at "leserene" blir distansert så er det en bra ting, og at det ikke er nytt under solen sier meg en ting. At jeg/vi har vært konsekvent over en lengre tid.

Fordommer mot miljøet oppstod av en grunn, fordommene mot miljøet stemmer som oftest, at miljøet møter seg selv i døren er bare positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fordommer mot overvektige folk utelukkende negativt? Er fordommer mot folk som drikker utelukkende negativt?

Jeg er med på at fitness/kroppsbygging ikke bare har positive effekter, men dette gjelder svært mange idretter/sport på forskjellig og samme grunnlag.

Tja, en viss nytte for sykkelmiljøet at det ble tatt en oppvask i forhold til doping der. Sporten har et litt mindre frynsete rykte idag enn for 10-15 år siden.. Men merker ennå fordommene, og er derfor under radaren ennå. Er det negativt? Så jeg står enda ved min påstand: Antidopingarbeid er ALDRI feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn sett bort fra at jeg ikke er ansatt i Fitnessbloggen så står poengene fortsatt. Om det gjør at "leserene" blir distansert så er det en bra ting, og at det ikke er nytt under solen sier meg en ting. At jeg/vi har vært konsekvent over en lengre tid.

Fordommer mot miljøet oppstod av en grunn, fordommene mot miljøet stemmer som oftest, at miljøet møter seg selv i døren er bare positivt.

Poenget mitt er at forsøket på "umenneskeliggjøre" folk som tar andre valg (om så ulovlige)ikke nødvendigvis er en bra ting. Ikke at det spiller noen rolle her inne, av 940 000 poster er 116 000 av postene av de samme 16 (av 36 000..) personene her inne, så vet ikke hvorfor jeg tar meg bryet å kommentere det. Ha en fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...