Gå til innhold

Hvor lenge trener du?

Cath

Anbefalte innlegg

Dette er kanskje et dumt spørsmål, og det er kanskje blitt spurt før.

Men ca hvor lenge trener dere når dere trener?

Jeg har trent for det meste med en kompis, da trener vi rundt 1,5-2 timer. Det sier seg selv at pausene blir litt lengre da, siden vi noen ganger må vente på hverandre, da det kun f.eks. er et apparat vi kan bruke.

Men når jeg trener alene er de samme øvelsene gjennomført, pluss kanskje mer, på rundt 45 minutter. Det skal sies da at jeg kjører settene så og si uten pauser. Men jeg får nesten vondt inni meg hvis jeg skal gå fra treningssenteret etter bare 45 minutter. Er dette greit når jeg får kjørt igjennom alle øvelsene, og blir utmattet i muskelgruppene jeg har trent? Eller burde jeg kjøre enda en muskelgruppe?

Okei, kanskje verdens dårligste formuleringer, men dere skjønner hva jeg mener :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kenneth Vassli

Trener alt ifra 40 min til 90 min.. Dette er litt etter hvilken eller hvilke muskelgrupper jeg skal trene.

Har dog ikke dårlig samvittighet for å dra etter 40 min. F.eks, 40 min med ren bicep trening.

Jeg trener ikke uten pauser, men har ett min pause mellom hver sett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en SUPERtravel hverdag, jeg gjør unna treningen på ca 35-45 min med nåværende program. Da har jeg ca 1-2 min pause mellom hvert sett og øvelser. Jeg er på treningssenteret for å trene og bli sterk, ikke kukerundt (sorry språket). Så får jeg mer tid til familie og venner, og fitnessbloggen;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt sett bruker jeg mindre enn 60 minutter, men med nye programmet mitt kan jeg bruke opptil 90 minutter. Mange flere sett enn jeg er vant med, men skal kjøre det ut dietten og så se om jeg kan øke i volum på det etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Det korteste jeg har vært var 20min, da jeg slet meg helt ut på intervaller. Men om det er kondisjon generelt, så blir det ofte fra 30min-1time.

Når det kommer til styrke, kjører jeg fullkroppsprogram for tiden. Har lagt på fler og fler øvelser, og med ca 1-2min pause mellom sett, kan dette nå vare i opp til 2timer... Skal kutte ned på det, eller dele opp i splitt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...