Jump to content

KennethDreyer

Members
  • Content Count

    34
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by KennethDreyer

  1. Er vel bare shots man får kjøpt der.. :/
  2. Hei, Er det noen av dere flotte forummedlemmene som vet om jeg jeg kan få tak i hvetegress i Oslo noe sted på denne tiden av året? Ekte saker, ikke det som kommer i pulverform (noe jeg finner plenty av via Google).
  3. Om jeg da øker på total kcal med målsetning om å øke fettforbrenningen min, hvor lang tid tar den prosessen? Tenker mest på at jeg ikke skal bli demotivert om jeg går opp i vekt når jeg begynner å spise mer. Er det noen formler for hva som er en god % andel av fett, karbs og protein når målet er å gå ned mest mulig i fett før sommeren? Jeg stusser på om jeg skal prøve å beholde frokost og lunsj som den er, legge til 1-2 proteinshakes hver dag og spise mye mer kjøtt og grønnsaker til middag. Eller bommer jeg helt da også?
  4. Hehe, gjør det.. men ønsker fortsatt en forklaring på hvorfor MER MAT gjør at jeg går ned i vekt. Har jo blitt fortalt det motsatte siden barneskolen. Når det atpåtil funker slik jeg gjør det nå, så trenger jeg en forklaring på hvorfor det er feil, ikke bare kommentarer som sier det er feil. Derfor kan det jo kanskje virke som jeg ikke helt tar det til meg Men, om jeg har forstått det og kan svare meg selv på spørsmålet mitt - kroppen kan takle å forbrenne mer kcal ved tilvenning om jeg øker totalt mengde. Og om den totalte mengden jeg nå planlegger å øke er i form av mer proteiner (enten via mer kjøtt eller proteinpulver), så vil jeg øke forbrenning (eller holde den samme) og samtidig gi musklene mer byggesteiner fra proteinene. Forstår jeg det riktig? Når du sier lavt kcal inntak er OK - mener du for en periode (diett) eller som livsstil? For om det er sistnevnte, så kommer dere jo med vidt forskjell input her.. og forvirrer meg desto mer! :/
  5. Av drikke, så drikker jeg minimalt annet enn vann. Blir 2-3dl melk per dag (skummet). Ser i dag at jeg er oppe i 1500kcal og har enda igjen litt mat som skal konsumeres, så gårsdagen er vel kanskje ikke det beste eksemplet allikevel. Det ble jo bare kjøtt og grønnsaker, noe jeg spiser forhåndsvis sjeldent. Innbiler meg det er mer kcal i det jeg vanligvis får i meg, men det finner jeg vel tidsnok ut av nå som jeg logger gjennom diett.no. Skal også gå til innkjøp av proteinpulver som jeg tenkte å ta som et mellommåltid. MEN - jeg forstår fortsatt ikke hvordan økt kcal gir raskere fettforbrenning? Jeg har fått med meg at det også går på bekostning av muskler med kcal-underskudd, men ser fortsatt ikke hvordan man skal gå ned i fett uten å ha underskudd. Bør jeg senke karb inntaket når jeg øker protein? Jeg har jo tatt i bruk diett.no og bestemt meg for å kjøpe proteinpulver etter denne tråden. Er ikke det mottakelig nok for deg?
  6. Hold på veldig aktivt siden i sommer. Med 30-50% økning teller jeg ikke med de første 2-3 ukene, da ting gikk uvanlig raskt. Spiser stort sett noe ala det hver dag ja. Aldri sulten, aldri lite energi. Friskere enn jeg noen gang har vært og har masse energi på jobb. Vet ikke hvor mye vann jeg drikker i løpet av en dag, men det er en god del liter over gjennomsnittet. Jeg forstår ikke hvorfor det skulle være et mål å bygge opp en sparekonto med fett når målet er å gå ned i fett? Jeg innbiler meg jeg bør øke på protein. Stemmer det? Holder det at jeg legger til to shakes om dagen (som mellommåltider)?
  7. Alright, da er jeg i gang med diett.no - og her er min første dag: http://filer.crenia.no/EW0I (er det andre måter å dele innhold fra diett.no?). Kan være at jeg bommet på noen gram her og der, men det skal ikke være noe betydelig. Da er jeg åpen for råd. Jeg vil som sagt ha lavere fettprosent. Det er på ingen måte et mål å bli "stor" for min del.
  8. Jeg satt 5 minutter før jeg i det heletatt ble halvferdig med en vanlig matdag på diett.no. Gjør dere virkelig det hver dag? Det vet jeg ikke om jeg gidder.. hehe! Siden jeg begynte for ca. et halv år siden har jeg gått ned 10 kilo i vekt og et sted mellom 30-50% i styrke (jevnt over på alle øvelser).
  9. Jeg må innrømme jeg sliter fortsatt med å overtale meg selv til at mer mat vil gjøre at jeg går raskere ned i vekt. Målet mitt er jo å kjøre i energiunderskudd slik at fett forbrennes - er det ikke riktig av meg å gjøre det slik som nå da? Ang. proteiner - kan jeg ta det fra shake? Jeg er ikke noe særlig fan av kjøtt, så fremt det ikke kommer fra en restaurant i utlandt, servert med en deilig saus ved siden av og minst 25C i lufta.
  10. Jasså? Jeg føler meg egentlig aldri sulten. Har heller ikke noe problem med mangel på energi. Går som sagt jevnt fremover på treningsstudio også. Kan det da ha noen konsekvenser jeg ikke vet om? Det går mest i kylling og laks til middag. En file av hver per porsjon. Fyller også opp med "alt for mye" grønnsaker, så jeg blir alltid mat til middag og holder det gående utover kvelden. Jeg er 176 høy og veier ca 79 kg.
  11. Hei, Har det siste halvåret vært aktiv på både trening og kostholdfronten. Jeg ser fra uke til uke at det går i den retningen jeg vil det skal gå. Fortsatt har jeg igjen litt fett jeg vil forbrenne bort og aller helst skulle det vært gjort innen sommeren. Jeg har kommet inn i en kostholdrutine som ser ut til å funke - jeg går ned i vekt og øker i styrke på vektene. Men jeg er fortsatt usikker på om jeg spiser optimalt. Jeg er redd jeg for å meg for lite protein (derfor denne tråden). Her er en typisk matdag for meg: Frokost: To knekkebrød med philadelphia, laks og urter. Lunsj: To knekkebrød med philadelphia, kalkunskinke og agurk. Middag: Wok med kylling / Wraps med mye grønnsaker / Indisk mat. Mellom måltidene spiser jeg vanligvis eple, banen og pære. Hender seg det blir en eller to glass med yoghurt, litt blåbærsyltetøy og litt musliblanding på toppen (glasset fylles med ca. 1dl yogurt). Jeg trener styrke 4 dager i uken. 10 min oppvarming og 20-40 kondisjon etter trening (løping eller roing). Prøver også å få inn 1-2 dager med bare kondisjon hver uke. Målene mine er som sagt å gå ned i fettprosent.
  12. Hei, Så tenkte jeg skulle gå til innkjøp av litt protein. Problemet er at stort sett uansett hvilken nettbutikk jeg går innom, så har de titalls forskjellige slag. Smak er en ting, men hva skiller de på kvalitet? Har proteinpulveret fra de forskjellige også forskjellige bruksområder? Mitt ønske er å gå ned i fettprosent, så derfor spiser jeg sunt og trener mye - det funker forhåndsvis bra, men jeg merker at kostholdet mitt inneholder lite kjøtt. Jeg ønsker derfor å kompensere dette med å bare kjøpe den proteinen.
  13. Sushi kan være et bra alternativ ja Noen steder som anbefales over andre i Oslo? Blir boende i nærheten av slottet.. Andre tips til sunne og greie steder å finne mat for hotellgjester i Oslo er også velkomne
  14. Hei, Jeg lurer på hva dere andre gjør for å spise sunt når dere er på forretningsreise og bor på hotell? Jeg har jo sjeldent kokkemuligheter da (og om jeg hadde det ville jeg nok uansett bare kjøpt). Skal f.eks til Oslo å bo i sentrum noen dager neste uke. Tips til sunne steder? Frokost får man på hotellet, men lunsj og middag har en tendens til å bli litt mer usunt..
  15. Bruker ca. 45 min på vektene, ikke inkludert oppvarming og løping etter trening.
  16. Hei, Hvor raskt går egentlig fettforbrenning? F.eks om jeg har en treningsøkt hvor jeg egentlig skulle brukt 500kcal. Tar kroppen opp dette mens jeg forbruker eller er det et etterslep? Samme andre veien - når jeg spiser og tilfører kroppen kcal - hvor lang tid bruker kroppen på å ta opp et 500kcal måltid? Tenker spesielt på hvor lang tid det tar for brukt og tilført kcal på fettet på kroppen..
  17. Mulig. For noen år siden skulle jeg kjøpe med øl til en kompis da vi skulle på hyttetur. I forveien kjøpte jeg også inn like mange alkofrie øl. La alle flaskene i badkaret slik at jeg fikk av etikettene. Byttet så om, slik at jeg kunne servere han de alkoholfri flaskene. Utpå kvelden ble vi alle passe full. Kompisen var med på morro hele natten og hadde det knall. Dagen etterpå skrøt han av at han ikke var fyllesyk og at 12 øl hadde gått ned som ingenting siden han ikke ble mer enn "litt over brisen", ifølge han selv. Konklusjonen - rent psykisk hadde han det like gøy som oss andre i fylla, selv om han var edru
  18. Google sier jo litt av hvert når man søker på temaer innen kosthold, så derfor håpte jeg at fitnessbloggen (som vanlig) snakket fra levra og at folk her inne delte sine personlige erfaringer. Om slankepillene består av kaffe og grønn te (som jeg har forstått er bra om man vil ha mer energi?), så høres det jo ut som om det kan være en grei måte å få ekstra energi på? Spesielt om man ikke gidder å lage seg en kaffe eller kopp te daglig.. En PT i Tromsø anbefalte forøvrig Frenzy Fat Loss til en vennine av meg i en eller annen danse/slanketime hun deltok på, så da har jeg fått to forskjellige anbefalinger på samme produkt fra personer jeg kjenner. Det gjorde meg litt nyskjerrig!
  19. Slankepiller, eller fettforbrennere som de også kalles - har de noe for seg? En kompis av meg påstår han føler seg slappere på gymen om han glemmer å ta de. Siden jeg jobber med fettforbrenning som mål selv nå, så lurer jeg på om det er noe jeg bør vurdere eller om det er bortkastede penger? Jeg trenger 5 dager i uken og spiser allerede ganske sunt. Vekta går nedover hver måned (selv nå i desember, selv om det var minimalt). Kompiser min kjøper slankepiller her. Burde jeg fortsette som før eller kan det være en ide å legge til disse i kostholdet mitt for en periode?
  20. Noen som vet hvor man får kjøpt de iPhone greiene til armen? Kjøpte når jeg bodde i Australia for iPhone3, men det funket ikke noe særlig på iPhone4 (pluss, den ble ødelagt tidligere i sommer).
  21. Tror ikke det kommer noe shuffle med Spotify-muligheter. Spotify er jo en konkurrent til iTunes og der slapp de jo nettopp iCloud, hvor man skal kunne lagre sangene man har kjøpt i "skyen". Ubrukelig løsning etter min mening, da jeg ikke har lyst til å betale per sang. Liker spotify-modellen mye bedre, så synd ikke Apple tenker i samme retninger.
  22. Noen kule fester eller noe lignende for å slippe å ha iPhone i lomma? Har ingen lommer på genserene jeg bruker å jogge i og da blir den liksom slengende rundt i buksa. Øyepluggene er ikke lange nok!
  23. Hei, Hva brukere dere andre for å få litt musikk når dere trener ute? Jeg bruker i dag min iPhone 4 og har den bare liggende i lomma, men tror ikke det er en god ide nå som det går mot kaldere tider. I tillegg har den vel ikke så bra av å ligge i lomma på jogge- og skiturer. Vurderer en Shuffle, men da får jeg ikke med musikken fra Spotify. Hva slags dubeditter bruker du? Noen kjempegode anbefalinger?
  24. Si fra om du kommer over noe.. bor jo i området selv
×
×
  • Create New...