Jump to content

KennethDreyer

Members
  • Content Count

    34
  • Joined

  • Last visited

About KennethDreyer

  • Rank
    Newbie

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.kennethdreyer.no
  1. Er vel bare shots man får kjøpt der.. :/
  2. Hei, Er det noen av dere flotte forummedlemmene som vet om jeg jeg kan få tak i hvetegress i Oslo noe sted på denne tiden av året? Ekte saker, ikke det som kommer i pulverform (noe jeg finner plenty av via Google).
  3. Om jeg da øker på total kcal med målsetning om å øke fettforbrenningen min, hvor lang tid tar den prosessen? Tenker mest på at jeg ikke skal bli demotivert om jeg går opp i vekt når jeg begynner å spise mer. Er det noen formler for hva som er en god % andel av fett, karbs og protein når målet er å gå ned mest mulig i fett før sommeren? Jeg stusser på om jeg skal prøve å beholde frokost og lunsj som den er, legge til 1-2 proteinshakes hver dag og spise mye mer kjøtt og grønnsaker til middag. Eller bommer jeg helt da også?
  4. Hehe, gjør det.. men ønsker fortsatt en forklaring på hvorfor MER MAT gjør at jeg går ned i vekt. Har jo blitt fortalt det motsatte siden barneskolen. Når det atpåtil funker slik jeg gjør det nå, så trenger jeg en forklaring på hvorfor det er feil, ikke bare kommentarer som sier det er feil. Derfor kan det jo kanskje virke som jeg ikke helt tar det til meg Men, om jeg har forstått det og kan svare meg selv på spørsmålet mitt - kroppen kan takle å forbrenne mer kcal ved tilvenning om jeg øker totalt mengde. Og om den totalte mengden jeg nå planlegger å øke er i form av mer proteiner (enten via mer kjøtt eller proteinpulver), så vil jeg øke forbrenning (eller holde den samme) og samtidig gi musklene mer byggesteiner fra proteinene. Forstår jeg det riktig? Når du sier lavt kcal inntak er OK - mener du for en periode (diett) eller som livsstil? For om det er sistnevnte, så kommer dere jo med vidt forskjell input her.. og forvirrer meg desto mer! :/
  5. Av drikke, så drikker jeg minimalt annet enn vann. Blir 2-3dl melk per dag (skummet). Ser i dag at jeg er oppe i 1500kcal og har enda igjen litt mat som skal konsumeres, så gårsdagen er vel kanskje ikke det beste eksemplet allikevel. Det ble jo bare kjøtt og grønnsaker, noe jeg spiser forhåndsvis sjeldent. Innbiler meg det er mer kcal i det jeg vanligvis får i meg, men det finner jeg vel tidsnok ut av nå som jeg logger gjennom diett.no. Skal også gå til innkjøp av proteinpulver som jeg tenkte å ta som et mellommåltid. MEN - jeg forstår fortsatt ikke hvordan økt kcal gir raskere fettforbrenning? Jeg har fått med meg at det også går på bekostning av muskler med kcal-underskudd, men ser fortsatt ikke hvordan man skal gå ned i fett uten å ha underskudd. Bør jeg senke karb inntaket når jeg øker protein? Jeg har jo tatt i bruk diett.no og bestemt meg for å kjøpe proteinpulver etter denne tråden. Er ikke det mottakelig nok for deg?
  6. Hold på veldig aktivt siden i sommer. Med 30-50% økning teller jeg ikke med de første 2-3 ukene, da ting gikk uvanlig raskt. Spiser stort sett noe ala det hver dag ja. Aldri sulten, aldri lite energi. Friskere enn jeg noen gang har vært og har masse energi på jobb. Vet ikke hvor mye vann jeg drikker i løpet av en dag, men det er en god del liter over gjennomsnittet. Jeg forstår ikke hvorfor det skulle være et mål å bygge opp en sparekonto med fett når målet er å gå ned i fett? Jeg innbiler meg jeg bør øke på protein. Stemmer det? Holder det at jeg legger til to shakes om dagen (som mellommåltider)?
  7. Alright, da er jeg i gang med diett.no - og her er min første dag: http://filer.crenia.no/EW0I (er det andre måter å dele innhold fra diett.no?). Kan være at jeg bommet på noen gram her og der, men det skal ikke være noe betydelig. Da er jeg åpen for råd. Jeg vil som sagt ha lavere fettprosent. Det er på ingen måte et mål å bli "stor" for min del.
  8. Jeg satt 5 minutter før jeg i det heletatt ble halvferdig med en vanlig matdag på diett.no. Gjør dere virkelig det hver dag? Det vet jeg ikke om jeg gidder.. hehe! Siden jeg begynte for ca. et halv år siden har jeg gått ned 10 kilo i vekt og et sted mellom 30-50% i styrke (jevnt over på alle øvelser).
  9. Jeg må innrømme jeg sliter fortsatt med å overtale meg selv til at mer mat vil gjøre at jeg går raskere ned i vekt. Målet mitt er jo å kjøre i energiunderskudd slik at fett forbrennes - er det ikke riktig av meg å gjøre det slik som nå da? Ang. proteiner - kan jeg ta det fra shake? Jeg er ikke noe særlig fan av kjøtt, så fremt det ikke kommer fra en restaurant i utlandt, servert med en deilig saus ved siden av og minst 25C i lufta.
  10. Jasså? Jeg føler meg egentlig aldri sulten. Har heller ikke noe problem med mangel på energi. Går som sagt jevnt fremover på treningsstudio også. Kan det da ha noen konsekvenser jeg ikke vet om? Det går mest i kylling og laks til middag. En file av hver per porsjon. Fyller også opp med "alt for mye" grønnsaker, så jeg blir alltid mat til middag og holder det gående utover kvelden. Jeg er 176 høy og veier ca 79 kg.
  11. Hei, Har det siste halvåret vært aktiv på både trening og kostholdfronten. Jeg ser fra uke til uke at det går i den retningen jeg vil det skal gå. Fortsatt har jeg igjen litt fett jeg vil forbrenne bort og aller helst skulle det vært gjort innen sommeren. Jeg har kommet inn i en kostholdrutine som ser ut til å funke - jeg går ned i vekt og øker i styrke på vektene. Men jeg er fortsatt usikker på om jeg spiser optimalt. Jeg er redd jeg for å meg for lite protein (derfor denne tråden). Her er en typisk matdag for meg: Frokost: To knekkebrød med philadelphia, laks og urter. Lunsj: To knekkebrød med philadelphia, kalkunskinke og agurk. Middag: Wok med kylling / Wraps med mye grønnsaker / Indisk mat. Mellom måltidene spiser jeg vanligvis eple, banen og pære. Hender seg det blir en eller to glass med yoghurt, litt blåbærsyltetøy og litt musliblanding på toppen (glasset fylles med ca. 1dl yogurt). Jeg trener styrke 4 dager i uken. 10 min oppvarming og 20-40 kondisjon etter trening (løping eller roing). Prøver også å få inn 1-2 dager med bare kondisjon hver uke. Målene mine er som sagt å gå ned i fettprosent.
  12. Hei, Så tenkte jeg skulle gå til innkjøp av litt protein. Problemet er at stort sett uansett hvilken nettbutikk jeg går innom, så har de titalls forskjellige slag. Smak er en ting, men hva skiller de på kvalitet? Har proteinpulveret fra de forskjellige også forskjellige bruksområder? Mitt ønske er å gå ned i fettprosent, så derfor spiser jeg sunt og trener mye - det funker forhåndsvis bra, men jeg merker at kostholdet mitt inneholder lite kjøtt. Jeg ønsker derfor å kompensere dette med å bare kjøpe den proteinen.
  13. Sushi kan være et bra alternativ ja Noen steder som anbefales over andre i Oslo? Blir boende i nærheten av slottet.. Andre tips til sunne og greie steder å finne mat for hotellgjester i Oslo er også velkomne
  14. Hei, Jeg lurer på hva dere andre gjør for å spise sunt når dere er på forretningsreise og bor på hotell? Jeg har jo sjeldent kokkemuligheter da (og om jeg hadde det ville jeg nok uansett bare kjøpt). Skal f.eks til Oslo å bo i sentrum noen dager neste uke. Tips til sunne steder? Frokost får man på hotellet, men lunsj og middag har en tendens til å bli litt mer usunt..
×
×
  • Create New...