Gå til innhold

Mager Kesam


Moxlin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

8,90 på Rema 1000 og Kiwi, men det er mulig dette bare er lokalt. Jeg oppdaget det fredag-lørdag forrige uke.

Mm :) Mager kesam går opp og ned i pris sånn plutselig. Husker sist gang prisen var meget lav, for å så gå opp igjen til det "normale" (10.80) og nå har den gått ned igjen som du har oppdaget. Er bare glad til for at den ikke koster opp mot 20kr som den gjorde før i tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blander det med fun light..!

En veninne gjorde dette på jobben og for meg så virket det som å blande makrell i tomat med jorbærsyltetøy(som jeg tror ikke er så godt) men etter jeg smakte det så var det så godt!

Jeg blander frosne bær, frukt i kesamen og har kjøpt ispinneform på Ikea. som snacks på kvelden er en slik liten form helt kurant..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar frukt oppi stort sett, gjerne med litt vaniljestevia.

Bruker også i smoothie, pannekaker, i stedet for rømme (f.eks taco), dressing, dip, til fisk (spesielt laks), i burgeren, i hjemmelaget pålegg, litt i havregrøten, supper (tomatsuppen stort sett), sauser.

Det jeg kom på i farten.

Er forresten VELDIG glad i kesam. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de andre sier, en dæsj Fun Light så blir det "yoghurt" (y) Fyller deretter på med frukt/ bær og frø/ müsli. Bruker også litt i bakst (erstatter noe av væsken) og i pannekakerøre. Har ikke helt fått sansen for kesam som dip, men mange sverger jo til det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mager kesam med friske bær og litt kunstig søtning er favoritten, og spises minst en gang daglig.

Jeg har erstattet lettrømme med mager kesam til det meste, eksempelvis som tilbehør til fisk.

Som dessert er jeg veldig glad i FunLight gele, hvor jeg bruker mager kesam i stedet for vaniljesaus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som sier magerkesam med funlight smaker "omnomnom yoghurt" - hva skjeeeeer:eek:o_O I seg selv synes jeg magerkesam smaker skikkelig piss(forsåvidt med funlight i også:whistle:) Men i en travel og småfattig studenthverdag(i trheim koster ihvertfall kesamen +/- 9kr) så har min faste "on-the-go-frokost" blitt en blanding av 50/50 med kesam og prozyme vanilje blandet med fullfett kokosmelk, stevia og pittelitt salt. Den sure, ekle kesamsmaken forsvinner helt, og det får en slags oste-vanilje-smak - spesielt digg hvis det får stå i fryser'n i 5-10 min:love: topper alltid med banan(!), appelsin/pære/eple og et par never mandler :) Da får jeg et måltid med ca 33/33/33 i makro, som holder meg mett fram til lunsj:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...