Gå til innhold

Alkohol


Opheliia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei hei. Jeg er på diett og prøver å kutte ned på drikkingen, men som ung student er det ikke alltid like lett. Prøver å holde meg til annenhver helg hvertfall, og når jeg først drikker blir den enten lavkarboøl, vin (sunt vet du!) Og på byen ber jeg bartenderen om å blande bacardi razz eller apple med litt vann. Så minsker jeg hvertfall LITT på kaloriene.

Jeg har faktisk gått ned de siste ukene, litt, selv om jeg har skjeiet ut. Fremgangen går litt tregere, men jeg tror det er verdt det, fordi da er det lettere å holde seg til planen "if you cut yourself some slack". Men minst mulig.. med mindre det er et glass vin til maten da. Det er jo bare sunt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere burde virkelig lese denne artikkelen. Jeg ble ihvertfall mye klokere og opplyst om alkohol og trening/kosthold. http://www.leangains.com/2010/07/truth-about-alcohol-fat-loss-and-muscle.html

Fin artikkel som jeg har skummet gjennom før og gjør det gjerne igjen :) Har mye bedre samvittighet i forkant av kveldens kos nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tenkt mye på å kutte ut alkoholinntaket, men samtidig..det er ufattelig gøy å være ute på byen og fest o.l ilag med venner. Jeg føler meg ganske teit egentlig, som synes det er så morsomt å dra på byen en gang i blant (det er ikke ofte, kanskje 1-2 ganger pr mnd, max) :p

Luksusproblem :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt mye på å kutte ut alkoholinntaket, men samtidig..det er ufattelig gøy å være ute på byen og fest o.l ilag med venner. Jeg føler meg ganske teit egentlig, som synes det er så morsomt å dra på byen en gang i blant (det er ikke ofte, kanskje 1-2 ganger pr mnd, max) :p

Hvorfor føler du deg teit som synes det er morsomt å dra på byen og ha det gøy sammen med venner på fest? Det synes jeg ikke du burde gjøre! Alkoholen er slettes ikke så ødeleggende for treningsresultatene og livsstilen som mange tror, så lenge man har en fornuftig strategi for hvordan man drikker. Les artikkelen fra Martin Berkhan som Mnord linker, og finn ut hvordan du kan drikke med verdens beste samvittighet.

Selv er jeg beskjeden i mitt alkoholinntak, men det er kun fordi jeg trives best i edru tilstand. Et høyere og mer moderat alkoholinntak hadde sannsynligvis ikke gjort meg annet enn godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke føle deg teit fordi du syntes det er morsomt å dra på byn!

Er vel derfor drar ut? For å ha det morro.

Selv drikker jeg to ganger i måneden. Mange blir jo helt ødelagt dagen derpå, og noen i flere dager.

Men eg føler meg alltids pigg dagen derpå. Men det er fordi eg går inn for at dagen derpå ikke skal ødelegge for meg.

Står opp, eter god frokost og drar på en god langtur! Eg kan selvfølgelig velge å sitte i sofaen,syntes synd i meg sjøl og trykke kebab i trynet. Men da ødelegger man enda mer syntes jeg.

Ikveld er det full fest, imorgen tidli er det ut å løpe igjen !

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor føler du deg teit som synes det er morsomt å dra på byen og ha det gøy sammen med venner på fest? Det synes jeg ikke du burde gjøre! Alkoholen er slettes ikke så ødeleggende for treningsresultatene og livsstilen som mange tror, så lenge man har en fornuftig strategi for hvordan man drikker. Les artikkelen fra Martin Berkhan som Mnord linker, og finn ut hvordan du kan drikke med verdens beste samvittighet.

Selv er jeg beskjeden i mitt alkoholinntak, men det er kun fordi jeg trives best i edru tilstand. Et høyere og mer moderat alkoholinntak hadde sannsynligvis ikke gjort meg annet enn godt.

Eneste grunnen er vel det at jeg har lært at å drikke kombinert med å trene er å drite skikkelig på leggen. Skal lese den artikkelen litt nøyere i morgen, skumleste første halvdel i stad :)

I kveld skal jeg med andre ord feste uten å ha dårlig samvittighet :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan ikke føle deg teit fordi du syntes det er morsomt å dra på byn!

Er vel derfor drar ut? For å ha det morro.

Selv drikker jeg to ganger i måneden. Mange blir jo helt ødelagt dagen derpå, og noen i flere dager.

Men eg føler meg alltids pigg dagen derpå. Men det er fordi eg går inn for at dagen derpå ikke skal ødelegge for meg.

Står opp, eter god frokost og drar på en god langtur! Eg kan selvfølgelig velge å sitte i sofaen,syntes synd i meg sjøl og trykke kebab i trynet. Men da ødelegger man enda mer syntes jeg.

Ikveld er det full fest, imorgen tidli er det ut å løpe igjen !

God helg!

Jeg har aldri blitt dårlig faktisk. En gang har jeg følt meg litt tiltaksløs, men aldri fysisk dårlig. Har venner som kaster opp hele natta, men nope.. :p

Glad for at jeg spurte dere om alkohol - nå slipper jeg å ha dårlig samvittighet for at jeg ødelegger alt for meg selv, bare fordi vi skal ut :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såfremt man ikke er på en strikt diett med et konkret mål, men bare trener og spiser sunt fordi man ønsker en sunn livsstil og har tenkt å holde på med det resten av livet, da mener jeg det er viktig å tillate seg selv å slippe seg litt løs og ha det moro av og til, selv om det innebærer noen ekstra kalorier. Viktig å ta vare på sosial-livet også. Ei god helse handler tross alt om litt mer enn bare å spise rett og trene nok. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svært seriøse folk her er! Respekterer det så absolutt. Jeg for min del er altfor sosial og glad i diverse typer alkohol, til at jeg noen gang kan kutte det ut pga trening. Det å nyte et glass vin/øl til maten av og til, eller noen whiskyer ute på byen - gjør at jeg virkelig klarer å slappe av og kose meg! Jada, jeg klarer også å gjøre dette uten alkohol, men enkelte ganger så må man unne seg noe godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar ikke så ofte på byen, så de store alkoholmengdene er begrenset til én gang annen hver mnd ca, eller enda sjeldnere. Har imidlertid vin som hobby, så blir fort en flaske vin i uka fordelt ut over alle dagene. Tror det gir meg mer i kos og velvære enn det ødelegger meg formmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...