Gå til innhold

Alkohol


Opheliia

Anbefalte innlegg

Jeg trener mot ett halvmaraton og har kuttet ut alkoholen fram til løpet... Eller, jeg tar meg enten en øl eller ett glas vin i godt lag men ikke mer. Alkoholfritt øl er faktisk veldig godt;)

Nå har jeg veldig forståelsesfulle venner så det er ingen som ser på meg som en partypooper selv om jeg ikke drikker. Jeg er like sosial, og har det like gøy som om jeg skulle drukket. Nå tåler jeg ikke så store mengder alkohol heller så for min egen del er det greit å slippe å være ett totalt vrak dagen derpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge en klarer å holde seg til moderate mengder alkohol går det helt fint å ta seg noen turer på byen i løpet av en mnd, dette har ikke så veldig mye å si for den generelle form i det lange løp. En kan jo også legge inn avslapping og treningsfri på søndager, og da er det naturlig å gjerne sosialisere litt ekstra på lørdags kvelden, funker helt greit for min del vertfall.. Og som mange sier er det viktig at ikke trening og kosthold tar helt overhånd, viktig å føle at en lever litt, og vist det betyr at du vil ta noen øl, eller ti en fredag/lørdags kveld så er det helt lov :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt med måte ja...er så enig så enig! Jeg koser meg alltid med rødvin i helgene uten at det går utover treningen min (tror jeg selv hvertfall) ! Og en tur på byen kanskje 4 ganger i året med litt mer enn et par glass...tror absolutt ikke jeg har noe vondt av det! Men så er jo jeg en livsnyter da... litt av alt...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar meg gjerne en god fest i ny og ne, men det gjør jeg med god samvittighet etter timene lagt ned på gymmet hver eneste uke. Så ja, alkoholen påvirker nok treningen de første dagene etterpå, men bedre det en mange som bare drikker og ikke trener.

Det er plass til begge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Et glass vin til en bedre middag er fine greier! Ellers er jeg glad i å ta meg en fest med gode venner, men dersom det blir for ofte, kommer den dårlige samvittigheten. Er helt vill på fyllemunchies og eier ikke grenser på matinntak dagen derpå, samt at jeg føler en stor nedstemthet og tiltaksløshet opptil et par dager etter festen. Dyrt å drikke er det også. Løsningen har blitt å drikke alkoholfritt om det bare er sånn "bli med og ta en pils a", uten at det er lagt opp til stor fest, og heller spare meg til de større anledningene.

Det går mest i sprit blanda med lettbrus, eventuelt vin. Kanskje en sukkerfri cider i blant. Øl er jeg ikke voldsomt glad i, men det hender det frister med iskald øl en varm sommerdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ofte 6-9 mnd mellom hver gang jeg inntar alkohol...rett og slett fordi jeg føler meg vemmelig innenfra og ut dagen derpå. Men skjer det noe virkelig gøy er jeg selvfølgelig med på fest, en dag med uggen kropp er ofte en liten pris å betale for en morsom kveld sammen med gode venner:) På konkurransediett er det selvfølgelig en annen sak, da ofrer jeg ikke en dag for alkoholen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt mye på å kutte ut alkoholinntaket, men samtidig..det er ufattelig gøy å være ute på byen og fest o.l ilag med venner. Jeg føler meg ganske teit egentlig, som synes det er så morsomt å dra på byen en gang i blant (det er ikke ofte, kanskje 1-2 ganger pr mnd, max) :p

Luksusproblem :p

Gjør som meg, jobb på et utested = ute hver helg men edru! :)

Pluss tjener penger i steden for å bruke penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker fryktelig sjeldent, mest fordi jeg ikke liker meg selv når jeg blir full.

Er det fest kan jeg alltids ta meg et glass vin eller to, men har alltid med meg sukkerfri red bull, low carb monster osv :D

Trenger ikke være full for å være på fest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøver å begrense antall ganger ut i løpet av en måned, men kose seg skal man jo ;) MEN når man først drar ut og skal drikke, er rødvin det "sunneste" hvis du ser på antall kalorier i hvert fall. Mitt beste tips er uansett å planlegge litt i forhold til mat, kjøp inn litt sunnere alternativer til Cola og chips til dagen derpå, og ikke minst til nattmaten - skal ikke skryte på meg at jeg alltid er like flink til å følge mitt eget råd, men :whistling:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...