Jump to content

Sweat

Members
  • Content Count

    58
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by Sweat

  1. Hei, Har en søster som fyller 16 nå, og hun skulle så gjerne hatt en jobb. Men å få jobb var ikke så enkelt som jeg skulle tro. Har hørt meg litt rundt, og søkt,men ser ut som det kun tilbys jobb til dem som er over 18år. Man må vel være 18 for å stå i kassen pga alkohol + tobakk. Det er jo forståelig. Men hva med andre butikker, f.eks en sko eller lampebutikk. Må man være 18? Virker ikke som det er så mange i den alderen som jobber lengre. Noen som har noen gode tips? Hvor jobbet dere f.eks?
  2. Han skrev anbefalt! Og du skjønner poenget med det han skrev. Siste tiden virker det som folk er blitt helt vill etter å "ta" andre. Hva er det egentlig du vil fram til?
  3. Mer egg,kjøtt og kylling Du skriver jo ingenting om hvor mye du spiser?
  4. Helt oppe til høyre, er det ett søkefelt. Der taster du inn følgende : Kaloriunderskudd . Der får du blandt annet opp ditt eget innlegg som du har postet, men noen få hakk lengre ned ligger denne artikkelen. http://fitnessbloggen.no/kvinner-ga-ned-i-vekt/ Værsegod
  5. Du er ett råskinn! Er jo tøffere å fullføre i regnvær og gjørme !
  6. Tusen takk for ett veldig bra svar Kjekt og få så gode svar. Som du sier, så føler jeg at jeg jobber "mot" vannet. Neste økt skal jeg fokusere på linjeholdningen, og presse brystet ned i vannet. Dette har eg faktisk ikke tenkt noe over, så tror nok jeg "streker" veldig mye. Igjen takk Nå skal det crawles!
  7. Eg ble overrasket over formen til alpinistene! Visste ikke at de måtte være i så god fysisk form.
  8. Rekorder på enkelttester: 3000 meter: Torstian Lianes 10:15 1 RM Knebøy: Lars Myhre 220 kg Submaks Knebøy: Kjetil Andre Aamodt 132,5 kg x 40 rep Kassehopp: Einar Vegsundvåg 112 hopp 1 RM Benkpress: Lars Myhre 145 kg Chins: Andreas Nilsen / Leif Kristian Haugen, 24 rep Brutal Benk: Torstein Lianes 38 rep
  9. Sakset rett i fra Dagens Næringsliv. Amerikaneren Robert Reidjobber som vitenskapelig ansvarlig i Norges Skiforbunds alpinavdeling, og har fulgt toppalpinistene i mange år. På starten av 2000-tallet var han med å utvikle Ironman-testen; en fysisk tøff test der utøverne skal gjennom åtte øvelser som dekker et bredt spekter av fysiske egenskaper. Aamodt topper listen For hver av de åtte øvelsene scorer man et visst antall poeng for resultatene man oppnår. Kjetil André Aamot satte rekord på testen i august 2003 som fortsatt står. - Det skal godt gjøres å slå rekorden til Kjetil. Han var ekstrem, og det tar tid før vi får en utøver opp på det nivået. Grunnlaget hans var enormt, og jeg tror mange ikke forstår det. IRONMAN-TESTEN (I riktig rekkefølge og med pauselengder) For at man skal kunne sammenligne resultater fra test til test er det viktig at man følger testrekkefølgen nøye. Oppvarming ( 30 minutter) 3000 meter Hexagonal Obstacle (spenst) 30 minutter aktiv restitusjon Lengde uten tilløp (maks knebøy) Knebøy repetisjoner (1,2 X kroppsvekt kvinner og 1,5 x for menn) Dips (maks benkpress) Chins (hangups) Brutal benk (situps) 15 minutter pause med aktiv restitusjon. 90 sekunder kassehopp For mer informasjon om testene, se denne linken : http://www.skiforbundet.no/alpint/fagogutdanning/Documents/IronmanProtokoller_Ver4_300511.pdf Og for selve artikkelen : http://www.dn.no/dnaktiv/article2236065.ece
  10. Tanita er dårlige greier. Ville heller valgt og betale for en Inbody test. (F.eks fire ganger i året)
  11. Puster på hvert tredje. Men nå etter kurset stresser eg, fordi eg lærte så mye, så føler alt er feil. Vil jo lære crawl! Så får vel bare forsette!
  12. Som tittelen sier, Crawl eller bryst? Nå har jeg vært på crawl-kurs, lærte jo en del men klarer forsatt ikke crawle mer enn 25m før eg hiver etter pusten. Har vært mye i svømmehallen, og er nå lei av å prøve å lære crawl. Har mest lyst og dra på trening og svømme frem og tilbake uten stopp. Så er det bryst da, det klarer eg. Men det er jo forsatt mye å hente på teknikk. Skal eg forsette å prøve crawl eller skal eg svømme bryst? Hva bruker dere på 2000m, enten det er bryst eller crawl?
  13. Noen grunn til at du gjør det? Klasker hælen selv, men vurderer å gå over til forfotsko! Ellers må eg bare få si at du poster veldig gode innlegg! Forsett med det
  14. Kykling og villris! Enkelt og greit
  15. En forumkategori/underforum for artikler fra forsiden?
  16. "Tarzan" er litt morsomt! Så har du jo " Rocky"
  17. Skal gjerne stemme, men hva er navnet ditt ?
  18. Sweat

    Pulsklokke - tips

    Ja markedsføringen til Garmin forstår jeg heller ikke. Jeg hadde flere kollegaer i forsvaret som alle var opptatt av trening, og fikk prøve noen forskjellige før eg endelig tok ett valg. Touch funksjonen ble vrien når man var våt,svett. Skjermen var litt liten, så når man løper ser man knapt hva som står. 305`en har store tall, og er ganske enkel og bruke under løp. 305`en har jo fått en arvtager, som er 310XT. Men nesten dobbelt så dyr, og det eneste som er "endringen" er at den tåler vann, noe som er bra for den som svømmer eller driver med triathlon. Det som er idiotisk med den, er at GPS-Signalet fungerer meget dårlig i vann. Så da er jo poenget vekke igjen. Ble mye pulsklokke-info her nå, men vil bare komme med gode tips
  19. Sweat

    Pulsklokke - tips

    AnitaS : Har vært borti mye pulsklokker med gps, og touch-opplegget til garmin er helt elendig. Så det vil eg aldri anbefale til noen. Men en klokke som er rimelig og har gps er Garmin Forerunner 305! Den anbefales! Jeg har min tredje slik nå. (La den ene på biltaket før eg kjørte avgårde, den andre glemte jeg igjen langt oppå vidden) Har aldri hatt noe tull med den, solide knapper, god bakgrunnsbelysning og enkel meny. Pris: 1295,- Suunto vil jeg ikke anbefale, og polar har forsatt ikke klart og gå gps inn i klokka!
  20. Prøvde å finne forumet på tapatalk, men uten hell. Vet ikkje hva som skal til, men hadde vært bra hvis dere hadde fått lagt fitnessbloggen inn der. Tapatalk er en forum-app ! tapatalk er helt genialt!
  21. Nå må ikke folk gå helt av skaftet og glemme det viktigste. Det er å finne noe man trives med. Hvis Solveig og Solrunn syntes det er utrolig gøy og dra på Styrke m/stang to ganger i uken, framfor og gå på Cafê, så forstår eg det veldig godt. Men ja, eg forstår selvfølgelig at Solveig burde heller trene knebøy,markløft ++ hvis hun vil få best mulig resultat. Spørs helt hvilke mål folk har, og der er vi alle forskjellige. Og var det ikke du som klikka helt fordi at folk var "Jævla bedrevitere" ? ( http://forum.fitnessbloggen.no/threads/j%C3%A6vla-bedrevitere.345/ ) Nå høres du ut som en.
  22. Er den på vei snart eller? Eg trenger noe nytt å løpe til!
  23. Jeg vil si viljestyrke er den beste øvelsen som finnes! Uten den kommer man ikke langt
×
×
  • Create New...