Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Takk for kjapt svar!! :)

En av grunnene til at jeg har droppet snatch, er at jeg ikke helt ser hva den kan gi meg som de andre ikke kan. Den går vel på samme muskler som mange andre øvelser. Jeg fokuserer på kjernemuskulatur, armer, skuldre og rygg, vil bli sterkere og øke forbrenningen for å gå ned de siste centimetrene som jeg har slitt med (spesielt magefettet..). Jeg har en god del lårmuskler naturlig så jeg vil ikke kjøre høy belastning der, kun opprettholde det jeg allerede har pluss fokusere mer på stabilitet pga bekkenløsningen.

Når det gjelder utstyr har jeg ikke egentlig tenkt å kjøpe slynger osv men heller bruke bells og kroppsvektøvelser. Jeg klarer bøy uten belastning ja, men ikke dype. Det er mer ustabiliteten som lager problemer - ikke når jeg trener og er forsiktig men ellers når jeg sitter, står eller har brå bevegelser.

Hvilke øvelser kan jeg erstatte mine nåværende med som tar samme muskler? Og som helst er snillere mot bekkenet?

Snatch er vel kanskje den beste øvelsen du kan ta, men den krever en del teknikk, så du må belage deg på en god tid med teknikktrening, før du begynner å legge kg på stanga, men når det skjer, vil du nok ikke angre:)

Fortsetter under...

SØNDAG - DAG 1 – bryst, rygg og skuldre

Benkpress med stang 1-3 (2-4 hantler)

Sittende roing(1-3)/ Fremoverbøyd roing(2-4)

Pullups (chins)

Skulderpress med manualer

Sidehev m/hantler

Triceps franskpress ex. Dips

Nedtrekk foran.

2-3 sett.

MANDAG- Dag 2 – mage, rumpe, lår

Hip thrust med stangStrake markløft Utfall

knebøy m/vektstang

Planke på ballBeinhev i ribbevegg eller Hengende

beinhev.

2-3 sett.

TIRSDAG - Dag 3 – bryst, rygg og skudre

Benkpress med stang 1-3 (2-4 hantler)

Sittende roing(1-3)/ Fremoverbøyd roing(2-4)

Pullups (chins)

Skulderpress med manualer

Sidehev m/hantler

Triceps franskpress ex. Dips

Nedtrekk foran.

2-3 sett.

ONSDAG – Kardio + planke

TORSDAG - Dag 4– mage, rumpe, lår

Hip thrust med stangStrake markløft/ Et-beins strake markløftUtfall m/ vektstang

knebøy m/vektstang

Planke på ballBeinhev i ribbevegg eller Hengende beinhev.

2-3 sett.

FREDAG – Cardio + planke

Frem til jeg blir sterkere bruker jeg stang under knærne på pullups - og supplerende øvelse på dips, da dette

er noe jeg må øve meg på.

Jeg ønsker å bygge lange slanke muskler, slanke lår og markert mage.

Hva er tilbakemeldingene på dette programmet?

Personlig syns jeg det blir for lite baseøvelser, ville ha kjørt mer frontbøy/knebøy, press, chins og markløft, som kardio liker jeg å bruke romaskin f.eks. Om du liker styrketrening og ønsker å bli sterk, vil jeg anbefale å lære deg olympiske løft!:) Dropp isolerte øvelser! Er mitt tips! Lykke til!:)

Dag 2 og Dag 4 :)

Var litt rask å lese, men ville uansett kuttet ut Sidehev m/hantle og andre isolerte øvelser, som du skriver, dips i steden for fransk press. Kjør mest mulig øvelser som involverer flere muskelgrupper samtidig, blir sterkere og sparer tid:) og kjørt chins og ikkje nedtrekk, gjerne meir bein også, varier med frontbøy f.eks

Var litt rask å lese, men ville uansett kuttet ut Sidehev m/hantle og andre isolerte øvelser, som du skriver, dips i steden for fransk press. Kjør mest mulig øvelser som involverer flere muskelgrupper samtidig, blir sterkere og sparer tid:) og kjørt chins og ikkje nedtrekk, gjerne meir bein også, varier med frontbøy f.eks

Takk for tips! Har kuttet ut dette prog for en stund siden, men skal ta tipsene din til etterretning(y)

Hei.

Slenger ut ett evnt treningsprogram eg funderer på å begynne på.

Oppsettet er slik :

Er ein 3x2 splitt på ein måte

Dag 1 rygg+skulder

Dag 2 bryst+armer

Dag 3 bein+mage

Dag 4 rygg+skulder

Dag 5 bryst+armer

Dag 6 Bein+mage

Dag 7 fri

Tenker å kjøre tung økt dei første 3 dagene, så ein lettare med høgare rep på "siste" delen av programmet.

Har sjølv trent ei god stund å veit sjølv ka kroppen min tåler av belastning. Skal ha variert utvalg av øvelsene slik at det blir litt variasjon og ikkje for einsidig. Ka tenker de om dette ? Takker for innspill, kommentar, råd osv.... ;)

Annonse

Hei.

Slenger ut ett evnt treningsprogram eg funderer på å begynne på.

Oppsettet er slik :

Er ein 3x2 splitt på ein måte

Dag 1 rygg+skulder

Dag 2 bryst+armer

Dag 3 bein+mage

Dag 4 rygg+skulder

Dag 5 bryst+armer

Dag 6 Bein+mage

Dag 7 fri

Tenker å kjøre tung økt dei første 3 dagene, så ein lettare med høgare rep på "siste" delen av programmet.

Har sjølv trent ei god stund å veit sjølv ka kroppen min tåler av belastning. Skal ha variert utvalg av øvelsene slik at det blir litt variasjon og ikkje for einsidig. Ka tenker de om dette ? Takker for innspill, kommentar, råd osv.... ;)

Ville ikke hatt rygg/skulder og bryst/armer etter hverandre fordi du får kjørt mye biceps når du trener rygg og du får kjørt mye skuldre/triceps under bryst. :)

Hvorfor ikke kjøre et helkroppsprogram eller to-splitt? eller har du ikke noe lyst til det? :)

Hmm ja ser ka du meiner :) Godt mulig det kan bli for mye av det gode ja ..! nje, e ik personlig fan av helkroppsprogram men har vore inne på tanken på ett 2 splitt ja...! Skal sjå litt på det , kanskje eg prøver på det :)

Har drevet med ett fullkroppsprogram i 5 uker, ett slags horisontalt/vertikalt splitt. Det er utført med sirkeløkter, hvor 2 til 3 øvelser er gjort i ett kjør. Ofte er det 3 - 5 sirkeløkter i treningen. Med dynamisk periodisering (som jeg kaller det) der treningsdagene gjøres i antall rep i denne rekkefølgen: 12-12-6-6-6-6-3-3. Hver rep-fase starter lett og øker til det tyngste på siste trening av den rep-fasen. Sett antallet er basert på dagsform og varierer fra 3 - 8 sett. Hver uke er det 3 - 5 treningsdager.

Dag 1

Oppvarming Boksesekk

Del 1 Powersnatch - benkpress - Roing

Del 2 Frontbøy - Skråbenk - Roingsmith

Del 3 Mark - Dips - Roing m/hantel

Del 4 Planke - Bokshopp - Lstilling x Planche

Dag 2

Oppvarming Boksesekk

Del 1 Powersnatch - Hangups - Skulderpress

Del 2 Squat - Hangupssmith - Skulderpress m/hantler

Del 3 Mark - Sidhev m/stang - Strak nedtrekk m/tau

Del 4 Planke - Hopp m/medisinball - Sidehev m/hantel

Dag 1: Bryst, Armer

Bryst:

Skråbenk m/hantler - Oppvarming 2 - Set 3 - Reps: 8-10

Benk press hantler/stang/maskin - Set 3 - Reps: 8-10

Cable cross - Set 3 - Reps: 12

Biceps:

Stående biceps curl - Oppvarming 1 - Set 3 - Reps: 8-10

Hantel curl - Set 3 - Reps: 8-10

Scott curl eller kabel curl - Set 3 - Reps: 10-12

Triceps:

Push down eller small benk m/stang - Oppvarming 2 - Set 3 - Reps: 8-10

Fransk press med stang - Set 3 - Reps: 8-10

Dips - Set 4 - Reps: 15-20

Dag 2: Rygg, Mage

Rygg:

Nedtrekk smalt grep - Oppvarming 2 - Set 3 - Reps: 8-10

Nedtrekk breett grep - Set 3 - Reps: 8-10

Roing i kabel - Set 3 - Reps: 8-10

Roing i maskin eller med hantel - Set 3 - Reps: 8-10

Mark løft eller rygghev - Set 3 - Reps: 12-15

Mage:

Hengende benløft - Set 3 - Reps: 15

Chrunches på gulvet/ situps - Set 3 - 50,40,30

Dag 3: Skuldre , ben , legger

Skuldre:

Uthevninger m/hantler eller maskin - Set 3 - Reps: 8-10

Press maskin eller med hantler - Oppvarming 2 - Set 3 - Reps: 8-10

Bakre skuldre kabel eller maskin - Set 3 - Reps: 10-12

Bein:

Knebøy - Set 3 - Reps: 8-12

benpress - Set 3 - Reps: 8-12

Liggende lårcurl - Set 3 - Reps: 6-12

sittende lårcurl - Set 3 - Reps: 6-12

Legger:

Stående tåhev - Set 3 - Reps: 8-12

Økt 1/ økt 2

Knebøy/Markløft 3x6

Benkpress/Manualpress 3x6

Stangroing/Kabelroing 3x6

Chins/Nedtrekk 3xF/3x6

Skulderpress/Sidehev 3x6

Armer/Planke 2x10/2x45+sek

Økt 1 og 2 trenes annenhver økt.

Målet er atletisk og fin kropp pluss generell styrke og god positur. :)

Høyde 196 vekt ca 86 kg

Tenkte faktisk på over-under splitt, men.. da fikk jeg ikke alle øvelsene jeg vil trene i programmet. Så vanskelig dette skulle være da...:meh:

Du kan rullere, øvelsene kanskje?

Det kommer jo an på hva det er snakk om, men jeg har en dag hvor jeg bytter på disse øvelsene: push press, rykk, frivending med press, eller thrusters(en slags eksplosiv frontbøy med press)

Alle involverer at stanga skal over hodet, men på litt forskjellige måter, da får jeg med litt av hvert og blir ikke så lett lei :)

Er denne her grei? Har jeg for lite press konstra pull i overkropp? Kjører ikke benkpress eller dips enda pga. en skulder som krangler. Har ingen mageøvelser fordi jeg tenker jeg får det gjennom endel av de andre øvelsene + at de jeg synes det er såååå kjedelig :p Dumt?

Jeg tenkte å trene styrke fire dager i uka, og kjøre igjennom over/underkropp to ganger, annenhver. Bytter mellom tung og lett etter hvordan jeg føler energien er.

Overkropp:

Nedtrekk bredt grep

Brystpress / pushups

Sittende roing smalt grep / stående roing

Skulderpress / Arnoldpress

Pullups negative

Facepull

Woodchopper / Rygghev

Triceps i kabel

Underkropp:

Knebøy / Markløft

Strak markløft / hamstring i maskin

Beinpress

Bakspark kabel / Bulgarske utfall

Tåhev

Annonse

Hvordan mener dere dette ser ut? (repsXsets) :)

Dag 1:

#1: Barebell Bench Press 8x7

#2: Lateral Pulldown 8x7

#3: Seated Dumbbel Shoulder Press 8x7

#4: Bent Over Barbell Row 8x7

Dag 2:

#1: Pull-Ups 8x7

#2: Triceps Pushdown 8x7

#3: Barbell Squat 8x7

#4: Seated Cable Row 8x7

Åh, så flott tråd! :D

Styrke dag 1:

Knebøy 3 x 5

Benkpress 3 x 5

Nedtrekk 3 x 8

Hip-Thrust 2 x 8

Side-hev 3 x 12

Tåhev 3 x 12

Pallof press 2 x 12

Styrke dag 2:

Knebøy 3 x 5

Militærpress 3 x 5

Franskpress 3 x 8

Foroverbøyd roing 3 x 5

Biceps curl 3 x 8

Markløft 3 x 5

Planke

... og hver dag kjøres to ganger i uken. Kardio delen ser slik ut (kjøres de dagene jeg ikke har styrke):

Kardio 1:

(på tredemølle):

10 min warmup

30 sek x 30 sek X 10 ganger spurt

20 min rask gange med stigning

30 sek x 30 sex X 5-10 ganger spurt

10 min nedtrapping

Kardio 2:

10 min warmup på mølle

20 x 10 spurt X 10 ganger

20 min crosstrainer

20 min rask gange

Any thoughts? :)

Mandag – Chest/Triceps/Abs

• Incline dumbbell press – 4 sets x 6-8 reps
  • Flat bench press – 4 sets x 10-12 reps
  • Weighted dips – 3 sets x 8-10 reps
  • Tricep rope extension – 4 sets x 10-12 reps
  • Hanging leg raises – 3 sets x 10 reps

Onsdag – Legs/Calves

• Rack pulls – 4 sets x 5 reps
  • Dumbbell Bulgarian split squat – 4 sets x 8-10 reps per leg
  • Weighted hyper extension – 3 sets x 8-10 reps
  • Calf raise (any variation) – 5 sets x 12-20 reps

Fredag – Back/Biceps/Abs

• Weighted chin ups – 4 sets x 6-8 reps
  • Barbell row – 4 sets x 6-8 reps
  • Barbell curls- 3 sets x 8-10 reps
  • Hammer curls – 3 sets x 8-10 reps per arm

Program:

Dag 1:

Knebøy: 4-5 serier - 3-5 reps

Markløft: 4-5 serier - 3-5 reps

Skulderpress: 3-4 serier - 5-7 reps

Beinpress: 3 serier - 8-10 reps

Dag 2:

Benkpress: 4-5 serier - 4-6 reps

Ring Pullups: 3-4 serier: max antall.

Stående stangroing: 3-4 serier 8-10 reps

Dips: 3 serier - max antall

Dag 3:

Frontbøy: 3-4 serier - 6-8 reps

Strakmark: 3-4 serier - 5-6 reps

Facepulls: 3 serier - 8-10 reps

Dag 4:

Skråbenk: 4-5 serier - 5-8 reps

Chins m eksta vekt: 4-5 serier - 4-6 reps

Liggende roing m vektskive: 3-4 serier - 8-10 reps

Dips med ekstra vekt: 3 serier - 5-8 reps

Hva syns du?

Okey, Robert Eilertsen .. Jeg innrømmer det - trenings"programmet" mitt begynner å komme litt på villspor. Nå har jeg hatt samme program en goood stund og føler nå at jeg ikke har noe system på det programmet lenger - siden det er så lenge siden jeg ble introdusert i det og finner ikke noe på nettet så kan ikke lese meg opp. Husker ikke helt hva programmet heter engang, men tror det er noe alla push and pull? Vet ikke hvilken rekkefølge jeg skal ta øvelsene (de største muskelgruppene først?) og hender ofte at jeg tar noen øvelser utenfor programmet fordi jeg liker de eller føler jeg ha de med :sorry:

1) <3

• Knebøy
  • Beinpress
  • Benkpress
  • Dips

2)Jeg er litt flink til å velge strake markløft i stedet for vanlige.. Og jeg tar alltid militærpress i stedet for skulderpress m/manualer og stapper noen ganger inn noen sett med rygghev og/eller nedtrekk også i denne økta.

• Markløft
  • Low row
  • Chins
  • Skulderpress
  • Bicepscurl

3)Samme som nr. 1

Har egentlig trives svært godt med dette programmet - det er ikke for avansert bygd opp, men det som er så dumt er at jeg tilfeldigvis har alle yndlingsøvelsene mine i økt 1 - noe som gjør at jeg blir en god del sterkere i disse øvelsene. Det er jo kjempegøy og har innerst inne egentlig bare lyst å gjøre disse øvelsene, hehe :p Jeg blir derfor ofte umotivert til økt nr. 2, jeg er mye svakere i disse øvelsene naturligvis - ikke gøy:dry: Sett på endel treningsprogrammer, men herregud så mange det skal være å velge mellom da! Sett mest på Starting Strength, Børges nybegynnerprogram og Plyoreps, men har ikke fått satt meg sånn heelt inn i de alle. Føler meg nå ikke helt nybegynner på styrketrening, men liker det når det ikke er så altfor avansert oppbygd. Tror også jeg burde ta en real teknikk"rens" - jeg kan lett bli litt ivrig på å hive på med vekter og det gjør muligens noe med teknikken - og jeg vil gjøre det rett!

Hva tror du'a? Noe tips/hjelp?

Er denne her grei? Har jeg for lite press konstra pull i overkropp? Kjører ikke benkpress eller dips enda pga. en skulder som krangler. Har ingen mageøvelser fordi jeg tenker jeg får det gjennom endel av de andre øvelsene + at de jeg synes det er såååå kjedelig :p Dumt?

Jeg tenkte å trene styrke fire dager i uka, og kjøre igjennom over/underkropp to ganger, annenhver. Bytter mellom tung og lett etter hvordan jeg føler energien er.

Overkropp:

Nedtrekk bredt grep

Brystpress / pushups

Sittende roing smalt grep / stående roing

Skulderpress / Arnoldpress

Pullups negative

Facepull

Woodchopper / Rygghev

Triceps i kabel

Underkropp:

Knebøy / Markløft

Strak markløft / hamstring i maskin

Beinpress

Bakspark kabel / Bulgarske utfall

Tåhev

- Legg til glute bridge eller hip thrust på underkropp, veldig gode øvelser for bakside lår og rumpe.

- Om du klarer dips så er det en bra pressøvelse å ha på overkropp, både for bryst, skuldre og triceps. Alternativt kan du jo bare kjøre push-ups.

Hvordan mener dere dette ser ut? (repsXsets) :)

Dag 1:

#1: Barebell Bench Press 8x7

#2: Lateral Pulldown 8x7

#3: Seated Dumbbel Shoulder Press 8x7

#4: Bent Over Barbell Row 8x7

Dag 2:

#1: Pull-Ups 8x7

#2: Triceps Pushdown 8x7

#3: Barbell Squat 8x7

#4: Seated Cable Row 8x7

- Kanskje i overkant mange sett. De fleste holder seg rundt 3-6 sett når de trener rundt 7 reps. Hvis du vil holde totalt antall reps noenlunde konstant når du endrer repfaser over tid (regner med du ikke hadde tenkt å kjøre bare 8x7 over veldig lang tid?) så burde du kanskje holde deg til ca. 6x7, og deretter gå ned/opp til 4x10-12 / 8x5 eller noe slikt.

- Trenger mer beintrening. Legg til strake markløft eller markløft.

- Litt spesielt program generelt, er det noe ferdig du har funnet på nettet eller noe du har snekret sammen selv?

Åh, så flott tråd! :D

Styrke dag 1:

Knebøy 3 x 5

Benkpress 3 x 5

Nedtrekk 3 x 8

Hip-Thrust 2 x 8

Side-hev 3 x 12

Tåhev 3 x 12

Pallof press 2 x 12

Styrke dag 2:

Knebøy 3 x 5

Militærpress 3 x 5

Franskpress 3 x 8

Foroverbøyd roing 3 x 5

Biceps curl 3 x 8

Markløft 3 x 5

Planke

... og hver dag kjøres to ganger i uken. Kardio delen ser slik ut (kjøres de dagene jeg ikke har styrke):

Kardio 1:

(på tredemølle):

10 min warmup

30 sek x 30 sek X 10 ganger spurt

20 min rask gange med stigning

30 sek x 30 sex X 5-10 ganger spurt

10 min nedtrapping

Kardio 2:

10 min warmup på mølle

20 x 10 spurt X 10 ganger

20 min crosstrainer

20 min rask gange

Any thoughts? :)

Ser egentlig ganske komplett ut!

Mandag – Chest/Triceps/Abs

• Incline dumbbell press – 4 sets x 6-8 reps
  • Flat bench press – 4 sets x 10-12 reps
  • Weighted dips – 3 sets x 8-10 reps
  • Tricep rope extension – 4 sets x 10-12 reps

Onsdag – Legs/Calves

• Rack pulls – 4 sets x 5 reps
  • Dumbbell Bulgarian split squat – 4 sets x 8-10 reps per leg
  • Weighted hyper extension – 3 sets x 8-10 reps
  • Calf raise (any variation) – 5 sets x 12-20 reps

Fredag – Back/Biceps/Abs

• Weighted chin ups – 4 sets x 6-8 reps
  • Barbell row – 4 sets x 6-8 reps
  • Barbell curls- 3 sets x 8-10 reps
  • Hammer curls – 3 sets x 8-10 reps per arm

- Mer beintrening! Få med knebøy og strakmark/markløft.

- Du kan trene legger i samme repfase som resten, altså rundt 8-10 reps. Fokusér på strekk i bunnposisjon og topposisjon og hold i noen sekunder.

- Kanskje litt periodisering slik at du ikke kjører samme repfaser på øvelsene over lang tid.

Program:

Dag 1:

Knebøy: 4-5 serier - 3-5 reps

Markløft: 4-5 serier - 3-5 reps

Dag 2:

Benkpress: 4-5 serier - 4-6 reps

Ring Pullups: 3-4 serier: max antall.

Stående stangroing: 3-4 serier 8-10 reps

Dips: 3 serier - max antall

Dag 3:

Frontbøy: 3-4 serier - 6-8 reps

Strakmark: 3-4 serier - 5-6 reps

Facepulls: 3 serier - 8-10 reps

Dag 4:

Skråbenk: 4-5 serier - 5-8 reps

Chins m eksta vekt: 4-5 serier - 4-6 reps

Liggende roing m vektskive: 3-4 serier - 8-10 reps

Dips med ekstra vekt: 3 serier - 5-8 reps

Hva syns du?

Ser greit ut! Litt spesiell splitt kanskje, men det trenger ikke ha så stor betydning (bein + skuldre / bryst + rygg + armer?). Muligens prøve en vanlig push/pull-splitt i stedet om du vil ha noe velprøvd. Kan også være en idé for å ikke trene bøy og mark på samme dag. Veldig bra øvelsesutvalg, though!

Hadde satt pris på noen andres synspunkt på dette programmet :)

Tips / råd / kritikk på mitt hjemme-mekka treningsprogram.. | Fitnessbloggen Forum

- Tror kanskje du trenger litt mer enn 3-5 reps på tåhev før du får skikkelig muskelaktivering, men det er bare min teori.

- Hva med en litt mer standardisert 2-splitt, type underkropp/overkropp eller push/pull? Den sammensetningen du har nå ser litt random ut.

Okey, Robert Eilertsen .. Jeg innrømmer det - trenings"programmet" mitt begynner å komme litt på villspor. Nå har jeg hatt samme program en goood stund og føler nå at jeg ikke har noe system på det programmet lenger - siden det er så lenge siden jeg ble introdusert i det og finner ikke noe på nettet så kan ikke lese meg opp. Husker ikke helt hva programmet heter engang, men tror det er noe alla push and pull? Vet ikke hvilken rekkefølge jeg skal ta øvelsene (de største muskelgruppene først?) og hender ofte at jeg tar noen øvelser utenfor programmet fordi jeg liker de eller føler jeg ha de med :sorry:

1) <3

• Knebøy
  • Beinpress
  • Benkpress
  • Dips

2)Jeg er litt flink til å velge strake markløft i stedet for vanlige.. Og jeg tar alltid militærpress i stedet for skulderpress m/manualer og stapper noen ganger inn noen sett med rygghev og/eller nedtrekk også i denne økta.

• Markløft
  • Low row
  • Chins
  • Skulderpress
  • Bicepscurl

3)Samme som nr. 1

Har egentlig trives svært godt med dette programmet - det er ikke for avansert bygd opp, men det som er så dumt er at jeg tilfeldigvis har alle yndlingsøvelsene mine i økt 1 - noe som gjør at jeg blir en god del sterkere i disse øvelsene. Det er jo kjempegøy og har innerst inne egentlig bare lyst å gjøre disse øvelsene, hehe :p Jeg blir derfor ofte umotivert til økt nr. 2, jeg er mye svakere i disse øvelsene naturligvis - ikke gøy:dry: Sett på endel treningsprogrammer, men herregud så mange det skal være å velge mellom da! Sett mest på Starting Strength, Børges nybegynnerprogram og Plyoreps, men har ikke fått satt meg sånn heelt inn i de alle. Føler meg nå ikke helt nybegynner på styrketrening, men liker det når det ikke er så altfor avansert oppbygd. Tror også jeg burde ta en real teknikk"rens" - jeg kan lett bli litt ivrig på å hive på med vekter og det gjør muligens noe med teknikken - og jeg vil gjøre det rett!

Hva tror du'a? Noe tips/hjelp?

Hvis du har lyst på en teknikkrens så foreslår jeg 5x5-programmet til Børge, også legger du bare til beinpress og dips der du synes det passer (beinpress på onsdag og dips på mandag/fredag). Det programmet er i utgangspunktet relativt forsiktig med vektøkningene (mye fordi det autoreguleres), og om du starter lavt så tipper jeg du får god tid til å øve inn teknikk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...